. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 225 تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 فروردین 1394 | 06:07 ق.ظ

سعود الفیصل: آماده‌ جنگیم/ ایران تلاش دارد انقلاب خود را صادر‌ کند

«سعود الفیصل»، وزیر خارجه عربستان در سخنانی مدعی شد که کشور متبوعش اگرچه جنگ طلب نیست، اما اگر طبل جنگ زده شود، آماده ورود به آن است. او در حالی می‌گوید عربستان جنگ طلب نیست که از پنجشنبه گذشته با حملات هوایی به یمن، نزدیک به ۱۰۰ نفر از مردم یمن را کشته است. سعود […]

خبرگزاری فارس: سعود الفیصل: آماده‌ جنگیم/ ایران تلاش دارد انقلاب خود را صادر‌ کند

«سعود الفیصل»، وزیر خارجه عربستان در سخنانی مدعی شد که کشور متبوعش اگرچه جنگ طلب نیست، اما اگر طبل جنگ زده شود، آماده ورود به آن است.

او در حالی می‌گوید عربستان جنگ طلب نیست که از پنجشنبه گذشته با حملات هوایی به یمن، نزدیک به ۱۰۰ نفر از مردم یمن را کشته است.

سعود الفیصل همچنین جنبش «انصار الله» و طرفداران «علی عبد الله صالح»، دیکتاتور سرنگون شده این کشور را متهم کرد که از حمایت ایران برخوردار هستند و تلاش دارند، اوضاع و مسائل جاری در یمن را بهم بریزند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ایران را متهم کرد که تلاش دارد، انقلاب خود را به کشورهای منطقه صادر و در امور اعراب دخالت کند.

شبکه خبری «سی ان ان» ضمن درج این خبر نوشت که فیصل این سخنان را پس از احضار به مجلس شورای عربستان ایراد کرد.

وزیر خارجه عربستان در بخشی از سخنان خود تصریح کرد که امنیت یمن بخش جدایی ناپذیر از امنیت عربستان و خلیج فارس و امنیت ملی اعراب است و بر ادامه عملیات موسوم به «طوفان قاطع» تا تحقق اهداف مورد آن و بازگرداندن امنیت و استقرار در یمن تاکید کرد.

فیصل درباره سوریه نیز گفت که اوضاع این کشور اسفبار و لکه ننگی بر پیشانی تمام کسانی است که از یاری به ملت سوریه دریغ می‌کنند. وی مدعی شد که ریاض تمام تلاش خود را برای بیدار کردن وجدان عربی و بین المللی برای مقابله با فاجعه انسانی که در سوریه در حال رخ دادن است، بکار می‌برد.

وی براین اساس خواستار تحقق موازنه نظامی در سوریه و واداشتن دمشق به پذیرش راه حل مسالمت آمیز برای پایان بحران این کشور شد.

سعود الفیصل در ادامه به عراق پرداخت و در سخنانی تحریک آمیز گفت که بغداد پایتخت زخم خورده اعراب است که فرزندان آن توسط طرف‌های خارجی تحریک می‌شوند.

اما در خصوص ایران وزیر خارجه عربستان سعودی تصریح کرد که کشور متبوعش انتظار داشت که انقلاب ایران کمکی برای قضایا و مسائل عربی باشد، اما با سیاست صدور انقلاب و دخالت ایران در امور کشورهای منطقه غافلگیر شد.

وی ادامه داد: ریاض نه ایران را محکوم و نه تبرئیه می‌کند، اما نیات و مقاصدش را می‌آزماید و دستش را به عنوان یک کشور همسایه و مسلمان برای گشودن صفحه‌ای جدید از روابط با آن دراز می‌کند.

فیصل خاطر نشان کرد: دعوت همبستگی اسلامی برای آن ایجاد شد تا باقی بماند و بهتر آن است که ایران به جای صدور انقلاب خود، در این دعوت شرکت کند.

انتهای پیام/ص

منبع:خبرگزاری فارس

 

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − ده =