. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 212 تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 فروردین 1394 | 05:22 ق.ظ

غرب در جایگاهی نیست که برای ایران اولتیماتوم صادر کند / سپیده‌دم از آن ماست

«کسی در آن جایگاه نیست که برای ایران و ایرانی اولتیماتوم صادر کند یا سپیده‌دم را به رخ مردمان این سرزمین کشد». این نکته‌ای است که سردمداران غربی در این بامداد منتهی به طلوع آفتاب ۱۲ فروردین باید به خاطر بسپارند. نمایندگان ایران در مذاکرات هسته‌ای، در حالی در برابر دشمنان همیشگی ملت صف‌آرایی کرده‌اند […]

خبرگزاری فارس: غرب در جایگاهی نیست که برای ایران اولتیماتوم صادر کند / سپیده‌دم از آن ماست

«کسی در آن جایگاه نیست که برای ایران و ایرانی اولتیماتوم صادر کند یا سپیده‌دم را به رخ مردمان این سرزمین کشد». این نکته‌ای است که سردمداران غربی در این بامداد منتهی به طلوع آفتاب ۱۲ فروردین باید به خاطر بسپارند.

نمایندگان ایران در مذاکرات هسته‌ای، در حالی در برابر دشمنان همیشگی ملت صف‌آرایی کرده‌اند که به‌نظر می‌رسد، طرف غربی از تاکتیک‌های جنگ روانی برای امتیازگیری سوءاستفاده می‌کند؛ تاکتیک‌هایی که تنها بر نفرت ایرانیان از این قوم خواهد افزود.

دقایقی قبل، خبرنگار بلومبرگ مدعی شد که نمایندگان ۱+۵ از مذاکره کنندگان ایرانی خواسته‌اند که توافق تا صبح امروز چهارشنبه حاصل شود.

خبرنگار فرانس ۲۴ اما روایت دقیق‌تری دارد و می‌گوید فقط دیپلمات‌های اروپایی به ایرانی‌ها گفته‌اند که اگر تا صبح توافق حاصل نشود، آنها نخواهد توانست مسائل باقی مانده را حل کنند.

در همین حال و تنها لحظاتی بعد، خبرنگار روزنامه صهیونیستی  جروزالم‌پست به نقل از یک مقام غربی گفت که خبر منتشر شده در خصوص تعیین سپیده‌دم چهارشنبه به عنوان آخرین ضرب‌الاجل برای توافق هسته‌ای، نادرست است.

بر اساس گفته‌های خبرنگار این روزنامه صهیونیستی، «نیکلاس دو رویر» از اعضای تیم مذاکره کننده فرانسوی در پاسخ به سوالی در خصوص اولتیماتوم سپیده‌دم گفته: «هیچ ضرب‌الاجلی در کار نیست».

وقتی خبری تهدیدآمیز از یک‌سو منتشر می‌شود و از سوی خبرنگاری از همان اردوگاه لحظاتی بعد تکذیب می‌گردد، پرواضح است که تمام ماجرا یک جنگ روانی است و نتیجه این جنگ روانی برای طرف غربی، چون تمام جنگ‌هایی که تاکنون در تمام عرصه‌ها بر ملت ایران تحمیل کرده‌اند، جز سرخوردگی و دستی درازتر از پا نخواهد بود.

طرف غربی خود می‌داند که اگرچه تحریم‌هایش به اقتصاد ایران آسیب وارد کرد، اولا هیچ تاثیری بر دانش و پیشرفت هسته‌ای کشور نداشت و از سوی دیگر نتوانست به رویای فلج کردن اقتصاد ایران تحقق بخشد.

طرف غربی در آن جایگاه نیست که بتواند برای ما اولتیماتوم صادر کند و یا با حربه جنگ روانی بر ما پیروز شود. اکنون چهار سال است که در منطقه خاورمیانه، تمام سعی طرف غربی فشردن گلوی مقاومتی است که برآمدی از هویت انقلاب اسلامی ایران است. آنچه حتی با وجود دست یازیدن به پدیده منفوری چون داعش نصیب آنها شد، چیزی جز افزایش نفوذ و قدرت و مقاومت در خاورمیانه نبود.

قطعا اگر طرف غربی مجبور به استفاده از حربه جنگ روانی شده است، یک علت بیشتر ندارد و آن ایستادگی نظام جمهوری اسلامی ایران بر سر مواضع اصولی خود در موضوع هسته‌ای و اجتناب از سرفرود آوردن در برابر زیاده‌خواهی‌های طرف همیشه طلبکار غربی است.

اگر این مقاومت آن‌چنان استیصالی در غرب ایجاد کرده که بلوف زدن پناه ببرد، قطعا می‌تواند ضمن تضمین حقوق ملت در حوزه هسته‌ای، کار تحریم‌های غیرقانونی ضدایرانی را هم یکسره کند. قطعا اگر لازم باشد، این طرف ایرانی است که میز مذاکره را ترک می‌کند و اوباما را با نیازش به پیروزی در عرصه سیاست خارجی تنها خواهد گذاشت.

سپیده‌دم نزدیک است، اما نه برای شب‌پرستان، بلکه برای ملت ایران.

انتهای پیام/

منبع:خبرگزاری فارس

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − پنج =