. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 369 تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 فروردین 1394 | 05:04 ق.ظ

سمینار تمدن هلیل برگزار می شود/جنوب کرمان بهشت فرهنگ،هنر،ادب و آینه تمام نمای ظرفیت های گمشده

در نشست برنامه ریزی برگزاری هفته فرهنگی کرمان در تهران و شرکت جنوب کرمانی با ظرفیت های تمام نمای گمشده ،تمدن هلیل رود در صدر چرخش برنامه های مانور تمدن ۵ هزار ساله قرار گرفت.نشست برنامه ریزی برگزاری هفته فرهنگی استان کرمان جهت شرکت جنوب کرمانی ها برای معرفی داشت های خود در بخش های […]
در نشست برنامه ریزی برگزاری هفته فرهنگی کرمان در تهران و شرکت جنوب کرمانی با ظرفیت های تمام نمای گمشده ،تمدن هلیل رود در صدر چرخش برنامه های مانور تمدن ۵ هزار ساله قرار گرفت.نشست برنامه ریزی برگزاری هفته فرهنگی استان کرمان جهت شرکت جنوب کرمانی ها برای معرفی داشت های خود در بخش های فرهنگ،هنر،صنعت،معدن و کشاورزی  شامگاه چهارشنبه  ۲۵ فروردین ماه در محل فرمانداری جیرفت برگزار شد .

احمد امینی روش فرماندار جیرفت با اشاره به بخشی از داشت های فرهنگی  ،اقتصادی و کشاورزی جنوب کرمان و جیرفت از برگزاری این برنامه ابراز خرسندی کرد.

وی جنوب کرمان را گنجی پنهان در دل هزاران ظرفیت ناشناخته عنوان کرد که باید با بکارگیری همه امکانات از این فرصت استفاده شود.

فرماندار جیرفت برگزاری سمینار تمدن هلیل را نشان از قدمت تاریخی محوطه های باستانی دانست و در این خصوص قول مساعدت و همکاری داد.

وی معرفی رابطین مرتبط با هر بخش را برای جمع بندی نهایی و تهیه برنامه های مورد نظر در هفته فرهنگی کرمان در تهران خواستار شد.

امینی روش نگاه مدیران کل  ادارات جنوب کرمان و سازمان جهادکشاورزی را نسبت به فراهم نمودن معرفی ظرفیت های هر بخش ویژه بیان کرد و گفت:از طرف بعضی از مدیران کل جهت فراهم نمودن هر آنچه در این یک هفته مد نظر است قول مساعدت می دهم.

فرماندار جیرفت از عدم شرکت رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت جنوب برای ارایه نظرات،پیشنهادات و اقدامات مورد نیاز بر اساس هماهنگی قبلی گله کرد.

وی با بیان اینکه جیرفت تجربه برگزاری چندین همایش و سمینار را در حوزه تمدن هلیل داشته است گفت:با استفاده از تجربیات قبلی  ،اطمینان می دهیم  سمینار تمدن هلیل به خوبی برگزار شود.

در ادامه عباس پور نصاری یکی از اعضای ستاد برگزاری هفته فرهنگی استان کرمان در تهران و فرماندار جیرفت در دهه ۷۰ با ارایه گزارشی کوتاه از روند اجرای برنامه های هفته فرهنگی از مسئولان محلی خواست تا اینکه از این ظرفیت استفاده نمایند.

وی با ابراز خرسندی از حضور جیرفتی ها،جنوب کرمانی ها و کرمانی ها صاحبنظر  مقیم تهران افزود:هیچ استانی به اندازه استان کرمان افراد صاحبنظر در مرکز ندارد.

پورنصاری  با بیان اهداف برگزاری هفته فرهنگی استان کرمان افزود:معرفی ظرفیت های استان به کرمانی ها،مردم تهران و افرادی که در برون از مرزها زندگی می کنند جزو اهداف اصلی این برنامه می باشند.

فرماندار جیرفت در دهه ۷۰ برگزاری سمینار تمدن هلیل را به عنوان اولین برنامه فرهنگی و در اولین روز آغاز بکار هفته فرهنگی استان کرمان بیان کرد و گفت:با توجه به تمدن ۵ هزار ساله و مسجد ۱۲۰۰ ساله در جیرفت برگزاری این سمینار رقم خورده است.

وی جذب فرصت های سرمایه گذاری را از دیگر اهداف برگزاری هفته فرهنگی بیان کرد .

مسئول کمیته رسانه ،تبلیغات و ارتباطات ستاد هفته فرهنگی استان کرمان  گفت:هفته فرهنگی استان کرمان در اواخر ادریبهشت ماه سالجاری به مدت یک هفته در محل برج میلاد تهران برگزار می شود.

وی با تقدیر و تشکر از نگاه استاندار کرمان نسبت به برگزاری سمینار تمدن هلیل در هفته فرهنگی استان کرمان در تهران اظهارداشت:استاندار کرمان از این پیشنهاد ابراز رضایت کرده اند و در جهت برگزاری مجموعه برنامه های همکاری داشته اند.

پورنصاری همکاری جیرفتی های مقیم تهران را از جمله دکتر دلیری،دکتر رستمی و … به همراه وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل تقدیر بیان کرد.

وی از چاپ ویژه ای نامه ای با معرفی بخش های مختلف در هر شهرستان و توزیع آن در هفته فرهنگی خبرداد.

مسئول کمیته رسانه،تبلیغات و ارتباطات ستاد هفته فرهنگی استان کرمان در تهران از مطبوعات محلی،سایت های خبری و رسانه ها خواست تا اینکه اطلاع رسانی هفته فرهنگی را از هم اکنون آغاز نمایند.

وی از پخش  برنامه های هفته فرهنگی  استان کرمان توسط رسانه های دیداری،نوشتاری،مجازی و ..خبرداد..

یاداور می شود،رئیس  سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان ،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان وحاضرین در این نشست  ضمن قول مساعد جهت هر گونه همکاری نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند..

منبع:هلیل

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =