جیرفت رتبه اول آرامش سیاسی را کسب کرد/تصویب مرز هوایی جیرفت بزودی انجام می شود/توسعه جنوب همسطح با شمال استان مد نظر است


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

استاندار کرمان در جلسه شورای اداری جیرفت با ابراز خرسندی از کسب رتبه اول آرامش سیاسی در جیرفت از تصویب مرز هوایی در پاینده نزدیک خبرداد.

علیرضا رزم حسینی روز چهارشنبه ۲۶ فروردین ماه در اولین سفر کاری اش به جنوب کرمان ،در نشست شورای اداری شهرستان جیرفت اظهار داشت: خدا را شکر می کنیم که در سال جدید هم از جنوب آغاز کردیم و اعتقاد داریم جنوب هم باید هم سطح شمال توسعه پیدا کند.

استاندار کرمان بیان داشت: سال گذشته که دولت تدبیر و امید استقرار واقعی پیدا کرد، اتفاق خوبی در حوزه اقتصادی رقم خورد و تورم ۴۰ درصدی به زیر از ۲۰ درصد رسید.

وی افزود: این مهم بر اساس سیسات های پولی و مالی و بر اساس علم اقتصاد رقم خورد و شخص رییس جمهوری متعهد شدند ما برای تقویت پایه پولی کشور به بانک مرکزی دست درازی نمی کنیم و این باعث شد که تورم به زیر ۲۰ درصد کاهش پیدا کند.

رزم حسینی با بیان اینکه سیاست مقام معظم رهبری نه جنگ و نه تسلیم است و این یعنی همان نرمش قهرمانانه است تصریح کرد: ابلاغ سیاست های مقاومتی اقتصاد ایران را درون زا و زمینه را برای شکوفایی اقتصاد فراهم کند.

وی یادآور شد: دولت در سال جدید به دنبال مبارزه با رکود است.

نماینده عالی دولت در استان کرمان خاطرنشان کرد: دولت در حوزه سیاست داخلی با درایت عمل کرد و با توجه به اختلافاتی که در گذشته وجود داشت امروز شاهد کمترین مشکل بین قوای سه گانه هستیم و در این مسیر هم دولت موفق بوده است.

برای موفقیت نیاز به همدلی داریم

 

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی تاکید کرد: این نامگذاری بسیار هوشمندانه است و در سالی که باید با قدرت های جهانی مذاکره کنیم و موفق شویم نیاز به انسجام ملی داریم.

رزم حسینی افزود: همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس فضای همدلی موجب شد تا فداکاری خلق شود امروز هم برای پیروزی در مذاکرات نیاز به همدلی داریم.

 

چه شعاری بهتر از ولایت و توسعه

 

استاندار کرمان گفت: ولایت و توسعه می تواند در پیشرفت این کشور تاثیرگذار باشد لذا چه شعاری بهتر از این شعار است که برای توسعه و رفع محرومیت دور هم جمع شویم.

وی گفت: سال گذشته در استان کرمان کمترین تنش سیاسی را داشتیم که این مهم ثمره عقلانیت سیاسی است.

جیرفت رتبه اول آرامش سیاسی را کسب کرد

رزم حسینی ادامه داد: جیرفت که از قدیم آبستن مسایل سیاسی بود سال گذشته در زمینه آرامش سیاسی اول شد.

کسی که به دنبال توسعه هست نباید درگیر دعوای چپ و راست باشد

استاندار کرمان تاکید کرد: کسی که به دنبال توسعه هست نباید درگیر دعوای چپ و راست باشد.

حجم موافقت نامه های سرمایه گذاری استان کرمان در کشور کم نظیر است

وی با بیان اینکه مثلث توسعه اقتصادی هدفی جز توسعه ندارد خاطرنشان کرد: حجم موافقت نامه های سرمایه گذاری استان کرمان در کشور کم نظیر است.

اگر در حوزه اقتصاد پیشرفت کنیم قطعاً در حوزه فرهنگ ارتقا پیدا خواهیم کرد

رزم حسینی بیان داشت: اگر ما بتوانیم به سمت تولید و اشتغال پیش برویم و اقتصادمان بهبود پیدا کند قطعاً در حوزه فرهنگی نیز ارتقا پیدا خواهیم کرد.

گلایه از بروکراسی پیر و زمخت اداری

نماینده عالی دولت در استان کرمان با گلایه از بروکراسی پیر و زمخت اداری کشور تصریح کرد: متاسفانه در بعضی موارد برای اجرای یک پروژه مدیران کل می بایست به طور مکرر به وزارت خانه مراجعه کنند چون از خود اختیاری ندارند.

از ۷۵ هزار میلیارد تومان موافقت نامه های اعتباری تاکنون ۶ درصد آن تحقق یافته است

وی با بیان اینکه به دنبال دروغ گفتن به مردم نیستیم تصریح کرد: از مجموع ۷۵ هزار میلیارد تومان موافقت نامه های اعتباری تاکنون ۶ درصد آن تحقق یافته است که کار بزرگی است.

راه اندازی ستاد پیگیری طرح های مثلث توسعه

رزم حسینی با بیان اینکه امسال ستاد پیگیری طرح های مثلث توسعه را راه اندازی کردیم تاکید کرد: راستی آزمایی اجرا و پیشرفت طرح ها در دستور کار قرار دارد و سعی داریم اعتماد بین دولت و ملت را ایجاد و تقویت کنیم.

استاندار کرمان تصریح کرد: ما سقف سرمایه گذاری را افزایش نمی دهیم بلکه به نتیجه رسیدن طرح ها را دنبال می کنیم و اگر طرح جدید آمد به عنوان طرح پشتیبان از آن حمایت می کنیم زیرا باید این فرش قرمز را جمع نکنیم.

وی گفت: اعتقاد داریم فرماندار باید در دولت توسعه گرا کارهای فراتر از بخش دولتی انجام دهد.

۱۷ درصد طرح های نیمه تمام استان کاهش پیدا کرد

رزم حسینی بیان کرد: ۱۷ درصد طرح های نیمه تمام استان کاهش پیدا کرد و از بیش از سه هزار طرح نیمه تمام ۶۰۰ طرح به اتمام رسید.

استاندار کرمان افزود: در بخش طرح همیاران آب نیز استان کرمان از سرگردانی نجات پیدا کرد.

اجرای سند توسعه ورزش استان با ۱۲ پایگاه

وی گفت: اجرای سند توسعه ورزش استان با ۱۲ پایگاه شروع شده و استعدادیابی ها در این سند انجام خواهد شد.

مشکل اصلی کشاورزی جنوب عدم مدیریت کشت، داشت و برداشت است

رزم حسینی تصریح کرد: مشکل کشاورزی جنوب استان عدم مدیریت و برنامه ریزی کشت، برداشت و فروش است زیرا کشاورز ما نمی داند امسال گوجه فرنگی بکارد یا خیر.

استاندار کرمان گفت: به علت عدم مدیریت نتوانستیم محصولات کشاورزی را صادر کنیم و امروز با مشکلات این بخش روبرو هستیم.

وی افزود: آیا باید این گونه باشد که آب داشته باشیم و مردم محروم باشند لذا می توان بخشی از این مشکلات را با همراهی و همدلی مردم و مسوولان مرتفع کرد.

تصویب مرز هوایی جیرفت بزودی انجام می شود

رزم سینی تصریح کرد: به دنبال این هستیم  مرز هوایی را برای جیرفت مصوب کنیم که می تواند نقش تاثیر گذاری برای حل مشکلات کشاورزی منطقه داشته باشد چون تاکنون به علت نداشتن مرز هوایی نتوانستیم از طرفیت فرودگاه برای صادرات استفاده کنیم.

لزوم تهیه طرح جامعه در بخش کشاورزی

نماینده عالی دولت در استان کرمان با بیان اینکه باید در بخش کشاورزی یک طرح جامع با همکاری خانه کشاورز تهیه شود تاکید کرد: باید محصولاتی تولید کنیم که صرفه اقتصادی بالا و نیاز کمتری به آب داشته باشند و ظرفیت های تولید هر منطقه مشخص شود.

مقام عالی دولت در استان کرمان با بیان اینکه بازیکنان فوتبال گل به خودمان زده و تیم ما را به دسته اول و دسته دوم سقوط داده اند افزود: جنوب استان نیز باید از سند ورزش استان، بهره مند شود و باور ما به عدالت ورزشی است و باید همه استعدادهای استان را در نظر بگیریم زیرا معتقدم که فقط نباید پول برای فوتبال هزینه شود و کاری کنیم که بداخلاقی ورزشی نیز تولید کنیم

وی از رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان درخواست کرد تا اولویت خود این موضوع قرار دهد.

وی افزود: روز گذشته مجوزی از وزیر جهاد کشاورزی برای خرید محصول گوجه در صورت کاهش قیمت گرفته شد که در صورت نیاز این محصول خریداری می شود.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: در بخش همیاران آب هم بحث تغییر الگوی کشت را داریم و باید این زنجیره را به هم در استان پیوند دهیم.

استاندار کرمان از ائمه جمعه، روحانیون، دستگاه قضایی و مدیران اجرایی تقدیر کرد و افزود: از ماه آینده آهنگ انتخابات به صدا در می آید و ما پیشنهاد دادیم تحت عنوان منشور انتخابات صالح انتخاباتی را برگزار کنیم که خطوط قرمز رعایت شود که این منشور تا اوایل اردیبهشت تدوین می شود.

وی تصریح کرد: اگر کسی با تبلیغات دروغین خود فضا را متشنج کند باید شما با آن برخورد کنید و باید با درایت و تدبیر یک کار هوشمندانه صورت گیرد.

بر اساس این گزارش، در پایان این نشست با اهدای لوح سپاس از تلاش های مدیریت شعب بانک کشاورزی جنوب کرمان تجلیل شد.

منبع:هلیل