مردم تصمیم آخر را می گیرند/وضعیت کشاورزی همانند تزریق مسکن است/آرامش بر فضای شهرستان حاکم است


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

فرماندار جیرفت وضعیت کشاورزی جنوب کرمان را همانند تزریق مسکن دانست و فضای شهرستان را آرام عنوان کرد.

احمد امینی روش روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان جیرفت که با حضور استاندار کرمان برگزار شد اظهار داشت: از زمان شروع بکار در شهرستان وحدت و تعامل در دستور کار قرار داشت و توانستیم فضای آرامش را در جیرفت حاکم کنیم.

سال گذشته به زیرساخت ها توجه شد

فرماندار جیرفت با بیان اینکه در سال گذشته توجه به زیرساخت‌های جیرفت در دستور کار قرار داشت خاطرنشان کرد: فعال کردن فرودگاه، راه اندازی اداره کل حمل و نقل و پایانه ها و گمرک جیرفت و اعتبار ۲۱ میلیارد تومانی در حوزه راه از اقدامات سال گذشته است.

وی با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان خصوصی قائم در این شهرستان در سال گذشته بیان داشت: در حوزه برق ۵۳ پروژه با ۵ میلیارد ریال اعتبار و ۱۱ میلیارد تومان برای رفع افت ولتاژ هزینه شده است.

امینی روش هزینه کرد ۱۲۰ میلیارد ریال برای تجهیزات بیمارستانی، فعالیت ۷۰ پزشک متخصص، تهیه طرح هادی ۴۰ روستا و اجرای این طرح در ۱۹ روستا و عمران شهری را از دیگر اقدمات صورت گرفته عنوان نمود.

توسعه شهرستان با مشارکت بخش خصوصی

نماینده عالی دولت در شهرستان جیرفت با اشاره به تشکیل دبیرخانه مثلث توسعه اقتصادی در شهرستان جیرفت گفت: این طرح بستر توسعه شهرستان را در منطقه ایجاد کرده است زیرا توسعه شهرستان با مشارکت بخش خصوصی امکان پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون توافق نامه ۸۰ طرح سرمایه گذاری با اعتبار ۸۰ هزار میلیارد ریال امضا شده و مقدمات توافق نامه ۲۰ طرح جدید نیز در دستور کار است.

امینی روش گفت: پیشرفت طرح های مثلث توسعه اقتصادی از ۵ تا ۱۰۰ درصد است و آنچه روند کار ما را کند می کند بحث واگذاری زمین و آب است.

وضعیت کشاورزی همانند تزریق مسکن است

فرماندار جیرفت با اشاره به بی سرو سامانی در بخش کشاورزی و لزوم تدوین برنامه ۵ ساله توسط کارشناسان مجرب و حرکت بر مبنای آن تاکید کرد: تا کی می خواهیم منتظر تزریق واکسن مخدر باشیم.

وی بیان داشت: باتوجه به نیاز شهرستان تعریف شهرک صنعتی شماره ۳ در دستور کار است.

امینی روش اظهار کرد: شورای بانک های شهرستان در اختیار طرح های اقتصادی و عمرانی قرار گرفته و در همین راستا تنها ۴۴۰ میلیارد ریال در بخش گلخانه اختصاص یافته است.

فرماندار جیرفت خاطرنشان کرد: ۱۷۵ حلقه چاه آب غیر مجاز در شهرستان پر و در راستای مقابله با حاشیه نشینی نیز ۱۱۸ هکتار در ایام نوروز رفع تصرف شده است.

تعالی فرهنگی مد نظر است

وی افزود: جنوب کرمان از امنیت خوبی برخوردار است و سعی داریم در زمینه فرهنگی نیز به سمت تعالی فرهنگی پیش برویم.

امینی روش اظهار کرد: در هفته دولت با افتتاح ۱۰۰ طرح رتبه نخست را به خود اختصاص دادیم و در ایام دهه فجر نیز با ۱۱۳ طرح گام های خوبی برای توسعه شهرستان برداشته شد.

وی اظهار داشت: در زمینه انتخابات مردم شعور سیاسی بالایی دارند و فرد شایسته را انتخاب می‌کنند به مدیران توصیه شده که کار خود را انجام دهند و لازم نیست برای مردم تعیین تکلیف کنند.