. چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 465 تاریخ انتشار : یکشنبه 30 فروردین 1394 | 07:35 ق.ظ

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد:مبارزه با باندهای اصلی مواد مخدر باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش ایرنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، فرج اله عارفی با تاکید بر اینکه نقل و انتقال مالی و حساب بانکی سرشبکه های مواد مخدر را باید شناسایی و آن را ناامن سازیم، تصریح کرد: طرح شناسایی نقل و انتقال مالی عوامل اصلی توزیع و قاچاق مواد مخدر ضرورت دارد و این موضوع با اشراف اطلاعاتی دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی پیچیده نیست و فقط یک عزم و اراده جدی را طلب می کند.

به گزارش سایت کنارصندل، فرج اله عارفی با تاکید بر اینکه نقل و انتقال مالی و حساب بانکی سرشبکه های مواد مخدر را باید شناسایی و آن را ناامن سازیم، تصریح کرد: طرح شناسایی نقل و انتقال مالی عوامل اصلی توزیع و قاچاق مواد مخدر ضرورت دارد و این موضوع با اشراف اطلاعاتی دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی پیچیده نیست و فقط یک عزم و اراده جدی را طلب می کند.

وی افزود: مبارزه با مواد مخدر به صورت اجتماعی و با مشارکت مردم با موفقیت های بیشتری نسبت به انجام آن به تنهایی و از سوی دولت دارد.

عارفی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل دارد که در کنار سایر دستگاه ها و نهادها و همچنین مردم ایران اسلامی، در راه مبارزه اجتماعی با مواد مخدر گام بردارد و در صورتیکه قوه مجریه لایحه ای در این رابطه در نظر داشته باشد مجلس نیز اقدامات لازم را جهت پیشگیری از اعتیاد انجام خواهد داد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: مبارزه با مواد مخدر به روش های مختلفی و به دو صورت عمده مبارزه با خرده فروشان و باندهای اصلی انجام می گیرد اما باید به صورت اساسی به این نکته توجه داشت که با دستگیری و مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر موثر و چشمگیر در راه مبارزه موفق نخواهیم بود زیرا سرکرده باندها با دستگیری عوامل خرده فروشی نیروهای جدیدشان را وارد عرصه فروش می کنند.

وی تصریح کرد: به همین منظور مبارزه با باندهای اصلی و سرشبکه های مواد مخدر باید در اولویت قرار گیرد و دامنه مبارزه را به باندها اختصاص دهیم.

عارفی با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر یک عزم ملی را نیاز دارد، گفت: زمانی که برخی از مرزها انسداد بیشتری یافت، قاچاقچیان مسیر ترانزیت را تغیر داده و به سمت دریا پیش رفتند و این نشان می دهد ناامن کردن محل فعالیت قاچاقچیان باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + شانزده =