امینی‌روش: زمینه صادرات محصولات کشاورزی و حمل مسافر از نیازهایی امروز جیرفت است.


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، احمد امینی‌روش دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های ویژه‌ای که در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری در منطقه وجود دارد و در راستای سیاست‌های دولت با تأمین زیرساخت‌ها اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود.

وی با اشاره به تأمین زیرساخت‌های ضروری از جمله گمرک، فرودگاه و تأمین زمین مورد نیاز برای احداث پایانه صادراتی در جیرفت بیان داشت: در بخش صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای هدف و بازارهای همجوار تقاضای راه‌اندازی مرز هوایی در کارگروه تخصصی و ویژه مورد بررسی قرار گرفته شد.

امینی‌روش افزود: با توجه به اینکه پیشنهاد راه‌اندازی مرز هوایی مصوب نگردید و نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط موافقت نکردند، لذا بازدید میدانی توسط کارشناسان کارگروه مرزهای هوایی وزارت کشور در دستور کار قرار گرفت تا ضمن آشنایی نزدیک با گزارش‌های ارسالی نسبت به تصمیم اولیه مورد تجدید نظر قرار بگیرد.

وی با بیان نتایج بازدید اعضای کارگروه مرزهای هوایی از فرودگاه جیرفت، نشست با مسئولان محلی و بازدید از تولیدات گلخانه‌ای خاطرنشان کرد: در نشستی که با حضور کارشناسان و مسئولان محلی و استانی برگزار شد، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های جنوب کرمان و جیرفت در بخش‌های مختلف برای تسریع در روند کار ارائه شد.

فرماندار جیرفت با ابراز خرسندی از نظر مساعد اعضای جلسه تخصصی بررسی وضعیت مرز هوایی فرودگاه جیرفت گفت: انتظار است با بررسی‌های صورت گرفته در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی و بنیه کشاورزان نسبت به این زیرساخت توسعه‌ای نیز توجه شود.

امینی‌روش زمینه صادرات محصولات کشاورزی و حمل مسافر را از نیازهایی برشمرد که با تصویب مرز هوایی فرودگاه جیرفت محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مزیت‌های راه‌اندازی مرز هوایی فرودگاه جیرفت این است که می‌تواند به عنوان معین استان‌های همجوار مورد استفاده قرار گیرد، گفت: در صورت ضرورت فرودگاه جیرفت با تأمین زیرساخت مورد اشاره می‌تواند به عنوان معین استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان عمل کند.

امینی‌روش جیرفت را به عنوان گلخانه طبیعی از جمله زیرساخت توسعه اقتصادی دانست که علاوه بر تأمین نیازهای داخلی ‌می‌تواند، پاسخگوی بازارهای هدف باشد، افزود: تولید سالانه ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات باغی و زراعی و همچنین در ادامه تغییر الگوی کشت بر اساس نیازهای روز از دیگر قابلیت‌هایی است که روند مرز هوایی را هر چه سریع‌تر می‌طلبد.

فرماندار شهرستان جیرفت با بیان اینکه تمدن و تاریخ جیرفت می‌تواند در ارز آوری مفید واقع شود، اظهار داشت: وجود تپه‌های باستانی کنارصندل، شهر قدیم جیرفت و … در جذب گردشگران نیاز به توسعه فرودگاه جیرفت در حمل مسافر در سطح بین‌المللی دارد.

امینی‌روش ظرفیت زیارتی منطقه را با توجه به تعهدات دینی و مذهبی مردم در استقبال از سفر به عتبات عالیات و مکه مکرمه را لازمه نگاه ویژه مسئولان مربوطه در توسعه پروازهای خارجی دانست که در گرو تصویب مرز هوای فرودگاه جیرفت است.