رییس دانشگاه آزاد جیرفت:مراسم معنوی اعتکاف بهترین راهکار برای حفظ هویت دینی است.


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، رئیس دانشگاه آزاد جیرفت با توجه به اهمیّت اعتکاف در اسلام و تأثیر آن در خودسازی معنوی انسان‌ها تصریح کرد: همه دانشگاهیان باید در راستای فرهنگ سازی و رشد هر چه بیشتر این سنت حسنه در بین جوانان تلاش کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه پرخیر و برکت رجب، گفت: واحد جیرفت براساس سال‌های گذشته میزبان معتکفین خواهد بود و خواهران و برادران علاقه‌مند می‌توانند نسبت به شرکت و ثبت نام در این مراسم معنوی اقدام کنند چراکه ثبت نام مراسم پرفیض و برکت اعتکاف در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت از ۳۱فروردین ماه ۹۴آغاز شده است.
دکتر مجید خزاعی افزود: برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله سخنرانی و ایجاد حلقه‌های معرفت و بیان احکام اعتکاف از جمله فعالیت‌های این مراسم معنوی است.
وی با بیان اینکه اعتکاف فرصتی برای پالایش درون است، اظهار کرد: یکی از فضیلت‌های اعتکاف خلوت با معبود و دوری از گناهان است که مومنان خداجوی با شرکت در سنت نبوی اعتکاف به عبادت و خود‌سازی می‌پردازند.
رئیس دانشگاه آزاد جیرفت تأکید کرد: از جمله برنامه‌هایی که می‌تواند جوانان ما را در مقابل تهدید‌ها وآسیب‌های اجتماعی دشمنان مصون کند، اجرای پربار مراسم اعتکاف است و در همین زمینه این واحد دانشگاهی تمهیدات لازم و برنامه ریزی‌های مدونی را برای برگزاری باشکوه این مراسم انجام خواهد داد.
خزاعی با بیان اینکه مراسم معنوی اعتکاف بهترین راهکار برای حفظ هویت دینی است، خاطرنشان کرد: حضور نسل جوان در این مراسم معنوی فرصتی مناسب برای تقویت ارزش‌های اسلامی است.
وی افزود: در این ایام با تقویت باور‌ها و ارزش‌های اسلامی بین نسل جوان و آگاه سازی آنان به خوبی می‌توان در برابر تهاجم فرهنگی ایستاد.
رئیس دانشگاه آزاد جیرفت با توجه به استقبال کلیه دانشجویان، کارکنان و استادان برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف بیان کرد: پیش بینی می‌شود ظرفیت پذیرش معتکفان در سال جاری بیش از سال گذشته افزایش یابد.
خزاعی ادامه داد: دانشجویان می‌توانند با مراجعه به دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت نسبت به ثبت نام در مراسم اعتکاف اقدام کنند.