. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 518 تاریخ انتشار : شنبه 5 اردیبهشت 1394 | 17:27 ب.ظ

از هر کمکی که به سرعت بخشیدن به تصویب مرز هوایی فرودگاه جیرفت منجر شود دریغ نمی کنیم.

به گزارش سایت کنارصندل، فرماندار جیرفت با اشاره به سفر اعضای کارگروه مرزهای رسمی کشور به شهرستان در هفته گذشته گفت: تهیه مستندات مورد نیاز برای تصویب مرز هوایی فرودگاه جیرفت در قالب یک کتابچه آغاز شده است.

به گزارش سایت کنارصندل، فرماندار جیرفت با اشاره به سفر اعضای کارگروه مرزهای رسمی کشور به شهرستان در هفته گذشته گفت: تهیه مستندات مورد نیاز برای تصویب مرز هوایی فرودگاه جیرفت در قالب یک کتابچه آغاز شده است.
احمد امینی روش افزود: دوشنبه هفته گذشته رییس اداره گذرنامه و مرزهای رسمی کشور در قالب اعضای یک کارگروه به شهرستان جیرفت سفر کردند و زیرساخت های شهرستان را مورد بررسی قرار دادند.

وی بیان کرد: پس از بازگشت اعضای این کارگروه درخواست های مورد نظر خود را در قالب جداول متعدد در زمنیه ظرفیت ها و زیرساخت های جنوب استان کرمان به شهرستان ارایه کردند که ما نیز در قالب یک کتابچه این درخواست ها را به کارگروه مرزهای هوایی ارسال خواهیم کرد.

وی گفت: ظرفیت های لازم جنوب استان کرمان از جمله تولیدات کشاورزی، ذخایر معدنی و صنعت گردشگری با تمدن هفت هزار ساله جیرفت تصویب مرز هوایی فرودگاه جیرفت را ضروری کرده است.

فرماندار جیرفت با اشاره به تولید سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان اظهار کرد: طبق آمارهای ارایه شده از سوی مدیریت بانک کشاورزی جنوب کرمان تسهیلات پرداخت شده در زمینه طرح های تولیدی از جمله توسعه گلخانه ها زمینه تولیدات کشاورزی را به مرز شش میلیون تن افزایش خواهد داد.

وی گفت: با توجه به اینکه هر سال در ارسال محصولات کشاورزی به بازارهای هدف داخلی و خارجی با مشکلاتی مواجه هستیم لذا تصویب مرز هوایی زمینه صادرات این محصولات را به سایر کشورها فراهم می کند و ارزآوری خوبی برای منطقه و کشور به همراه خواهد داشت.

امینی روش بیان کرد: سعی شد در این سفر برخی زیرساخت ها و ظرفیت های لازم را به اعضای این کارگروه نشان دهیم و هم اکنون نیز مستند سازی این ظرفیت ها آغاز شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه فرودگاه جیرفت محوریت هفت شهرستان را دارد لذا می توان با تصویب مرز هوایی به برخی از مناطق استان های همجوار نیز خدمات رسانی کند.

فرماندار جیرفت افزود: از هر کمکی که به سرعت بخشیدن به تصویب مرز هوایی فرودگاه جیرفت منجر شود دریغ نمی کنیم و مسوولان جنوب استان کرمان آمادگی کامل را برای همکاری دارند.

وی بیان کرد: مرز هوایی امکان ورود و خروج اتباع ایرانی و خارجی را به کشور مهیا می کند و با تصویب آن کارگروه مرزهای رسمی کشور مجوز جابجایی بار و مسافر را به فرودگاه جیرفت خواهند داد.

فرودگاه جیرفت به جمعیت حدود یک میلیون نفری هفت شهرستان جنوبی استان کرمان خدمات ارایه می کند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =