حمایت دولت از کشاورزان جنوب کرمان با خرید تضمینی


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، دولت بار دیگر با خرید تضمینی گوجه فرنگی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان از کشاورزان این منطقه حمایت کرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان در این باره گفت: با توجه به احتمال افت قیمت محصول گوجه فرنگی و با پیگیری های مکرر استاندار کرمان و دستور وزیر جهاد کشاورزی کمیسیون خرید گوجه فرنگی در جنوب استان تشکیل و کار خرید تضمینی این محصول آغاز شد.

سید یعقوب موسوی روز یکشنبه افزود: به منظور تسهیل در خرید این محصول، هفت مرکز خرید شهرستان های جنوبی راه اندازی شده است که این مراکز هر کیلوگرم گوجه فرنگی کشاورزان را به قیمت سه هزار و ۵۰۰ ریال خریداری می کنند.

وی گفت: این قیمت گذاری باعث تعادل قیمت ها و تنظیم بازار می شود.

وی تصریح کرد: کار برداشت محصول گوجه فرنگی از ۱۳ هزار و ۸۰۰ هکتار مزارع آغاز شده و متوسط عملکرد در هر هکتار ۳۲ تن محصول است که پیش بینی می شود بیش از ۴۵۰ هزار تن محصول در این منطقه برداشت شود.

همچنین در پی نشست اخیر استاندار کرمان با وزیر جهاد کشاورزی در تهران برای خرید محصولات کشاورزی جنوب کرمان خرید تضمینی محصول پیاز از روز یکشنبه ۳۰ فروردین در این منطقه آغاز شد.

مراکز تعاون روستایی هر کیلوگرم پیاز را با نرخ تضمینی ۲ هزار و ۴۰۰ ریال از کشاورز خریداری می کنند.

چهار هزار و ۳۰۰ هکتار سطح زیر کشت پیاز در جنوب استان کرمان است و پیش بینی می شود ۱۸۰ هزار تن محصول تولید شود.

سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان مستقل از مرکز استان فعالیت می کند و در هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، منوجان و قلعه گنج سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید و روانه بازار مصرف می شود.