بازیگر جیرفتی قصد کارگردانی فیلم سینمایی “موقعیت من” در سینما را دارد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، رضا ایرانمنش بازیگر سینما و تلویزیون که قصد دارد با ساخت فیلم موقعیت من کارگردانی در سینما را نیز تجربه کند، گفت: داستان فیلم از واقعیت هایی ست که در جنگ شاهد آن بودم .ایرانمنش روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره تازه ترین فعالیت سینمایی خود گفت: قصد دارم در چند روز آینده فیلم سینمایی «موقعیت من» که فیلمنامه آن را سال ۷۵ نوشته ام، کارگردانی کنم .

وی افزود: البته این فیلمنامه یکبار سال ۸۱ بازنویسی شد و سال گذشته نیز برای سومین باز مختصری تغییر در آن ایجاد کردم و برای دریافت مجوز به شورای پروانه ساخت ارسال شد که خوشبختانه مجور ساخت گرفت.

بازیگر فیلم تلفن با اشاره به اینکه فیلم «موقعیت من » علاوه بر گذشته با اتفاقات روز نیز در ارتباط است و باید به روز شود، ادامه داد: فیلمنامه را در دو سه روز گذشته نیز بازنگری نهایی کردم، آماده هستیم تا پس از گذراندن مراحل پیش تولید فیلم را کلید بزنیم.

ایرانمنش درباره حمایت های مالی برای ساخت فیلم نیز گفت: حجت الله ایوبی، علیرضا تابش و رضا میرکریمی در سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و خانه سینما قول مساعدت داده اند و با حمایت این عزیزان ساخت فیلم را آغاز خواهیم کرد.

وی درباره بازیگران فیلم نیز توضیح داد: با سعیده عرب و داود اسداللهی برای بازی در فیلم به توافق رسیده ایم ، قصد داریم در چند روز آینده با بازیگرانی مانند نیکی کریمی، جمشید هاشم پور، فرهاد قائمیان و نفیسه روشن صحبت کنیم تا در صورت توافق به پروژه موقعیت من اضافه شوند.

بازیگر فیلم تلفن همچنین به اعلام آمادگی آتیلا پسیانی برای بازی در این فیلم اشاره کرد و گفت: سید یزدان میرزادگی نیز به عنوان دستیار کنار این پروژه سینمایی حضور خواهند داشت.

ایرانمنش از تمایل خود برای بازی در فیلم خبر داد و گفت : اگر شرایط جسمانی ام اجازه بدهد این کار را خواهم کرد اما هنوز دراین باره تصمیم قطعی نگرفته ام.

وی درباره شکل گیری اولیه فیلمنامه گفت: کلید اولیه نوشتن این فیلمنامه از کلام شهید بزرگوار حمید باکری به ذهنم رسید که گفته بود؛ بچه های جنگ بعدها چهار دسته خواهند شد. یک دسته شهید می شوند. دسته ای از گذشته خود پشیمان و دسته دیگر گذشته را فراموش می کنند و به امور دنیا می پردازند. اما دسته چهارم رزمندگانی هستند که در آسایشگاه ، بیمارستان و یا خانه هایشان تنها و منزوی زندگی خواهند کرد و در نهایت به شهدا می پیوندند.

ایرانمنش گفت: ما نمی توانیم منکر این موضوع شویم که بچه ها جنگ یک به یک در حال رفتن هستند و هر کدام که از دنیا می روند کوله باری از خاطره و یادگاری های جنگ را با خود می برند، بنابراین عزم را جزم کرده ام که تمام وقت خود را صرف نگارش خاطرات این عزیزان کنم و اگر کمکی هم به من نشود این کار را ادامه خواهم داد.

بازیگر سریال ستایش درباره موضوع فیلم گفت: موضوع فیلم بر اساس قصه ای واقعی ست که خود من در جنگ شاهد آن بودم اما به فراخور قصه مجبور شدم کمی در آن دست ببرم.

ایرانمنش خاطرنشان کرد: تقریبا ۴۰ درصد فیلم در دهه ۶۰ و عملیات کربلا ۵ می گذرد و ۶۰ درصد باقی مانده نیز درباره امروز و آدم های ست که از جنگ بازمانده اند.

وی در پایان درباره وضعیت جسمی اش نیز گفت: خدا را شکر نسبت به هفته گذشته خیلی بهتر شده ام و به گفته دکتر معالجم باید کمی فعالیت سبک انجام دهم.

رضا ایرانمنش فارغ التحصیل بازیگری از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و فوق لیسانس کارگردانی از دانشکده تربیت معلم است.

وی در سال ۱۳۴۶ در جیرفت در استان کرمان متولد شد و تاکنون در بیش از ۶۰ فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی حضور داشته است.

ایرانمنش اردیبهشت امسال به دلیل مشکل ریوی و همچنین آلودگی خونی که توسط گازهای شیمیایی در جنگ تحمیلی برایش پیش آمده در بیمارستان بستری شد.