. پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 1099 تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 خرداد 1394 | 18:12 ب.ظ

نقدی بر معضل پدیده زیرمیزی (رشوه) پزشکان در جیرفت/ به قلم مهندس مهرداد دلیری

یکی از مشکلات امروزی جامعه که متاسفانه در بین قشر تحصیلکرده ان هم از نوع پزشکان در حال شیوع است و متاسفانه واکسنی برایش وجود ندارد پدیده ایست بنام زیرمیزی یا همان ( رشوه ) !!! بد نیست ابتدا به بررسی کلمه زیر میزی ( رشوه ) و حکم آن بپردازیم. بر اساس فرهنگ لغت […]

یکی از مشکلات امروزی جامعه که متاسفانه در بین قشر تحصیلکرده ان هم از نوع پزشکان در حال شیوع است و متاسفانه واکسنی برایش وجود ندارد پدیده ایست بنام زیرمیزی یا همان ( رشوه ) !!! بد نیست ابتدا به بررسی کلمه زیر میزی ( رشوه ) و حکم آن بپردازیم.

بر اساس فرهنگ لغت دهخدا: ( رشوه ) پول یا هدیه ایست که فردی گرفتار برای حل مشکلش بصورت اجحاف و نخواسته و بر اساس اضطرار و گرفتاری به شخص دیگر بدهد تا گره از کارش گشاده شود که نامشروع است و غیر جایز و حراااااااام !!!! ولی برخی از این تحصیلکردگان عزیز متاسفانه از مال حرام نمیترسند و براحتی شکم خود و خانواده شان را با مال حرام که بقول قران کریم آتش جهنم است , پر میکنند . اما در این میان دو مورد نیز مقصرند : ۱_ مردم عزیز که متاسفانه اکثریت بخاطر مشکلشان مجبورند به این کار تن بدهند و دندان گروهی گرگ صفت را تیز تر کنند و اعتیاد به رشوه برخی پزشکان را با این پول دادن ها تشدید کنند و هر چند ناخواسته است اما گاهی جان خود و اطرافیان را ترجیح میدهند که قطعا حق با آنهاست و تا اینگونه باشد و چنین افرادی هم حلّال مشکلات باشند این ننگ از دامان گروهی از پزشکان که کم تعداد هم نیستند , پاک نمیشود . ۲_ مهمتر از مورد اول پیشینه مالی و اصالتی این گروه پزشکان است , چراکه انسانی بزرگ منش و اصالتمند قطعا روح و چشمی سیر دارد و مال دنیا را به قیمت از دست دادن آخرت نمیخواهد و یا در خانواده هایی مستمند و فقیر بزرگ شده اند روحشان دارای فقر است و ضعف مالی و متاسفانه جسم گرسنه را میتوان سیر کرد و روح گرسنه را یا نمیتوان سیر کرد و یا کاری بس دشوار است که خودسازی را میطلبد که متاسفانه قطعا در ذات این بزرگواران زیر میزی خوار نبوده و نیست .

متاسفانه در شهرستان جیرفت در برخی موارد، کمبود پزشک متخصص داریم که نوعی بازار سیاه در بین پزشکان این گروه و برخی از آنان ایجاد کرده است . گاهی مشاهده میشود که شخصی بیماری امانش را بریده و حتی بر اثر مشکلات هزینه قانونی آن را هم با مشقت فراهم کرده است ولی دکتر بی عاطفه بی روح تا دو برابر آن را بصورت زیر میزی نگیرد اقدام به طبابت نمیکند .

(من خودم قربانی این زیرمیزیها شدم در جیرفت)

آه !!! خدا حافظ انسانیت ….

چقدر از جوانان این کشور برای حفظ جان من و شما جان و مال و ناموس خود را فدا کردند و شهید شدند آنهم بدون هیچ چشم داشتی برای من و شما … آنوقت تو … تویی که تحصیل کرده و باسوادی به همین راحتی و در روز روشن و پیش چشمهای خدایی بزرگ از حق مردم میخوری !؟

آه !!! حداقل از سوگند نامه ای برای این کار بر زبان اآورده اید , یاد کنید و کمی خجالت زده شوید .

.قطعا شما نیز حق الزحمه ای دارید و باید دریافت کنید , نوش جانتان … پول سالها تلاشتان را میگیرید . اما باور کنید که علم هم زکات دارد و گاهی گرفتن دست بیماران نیز از هر لحاظ جزیی از زکات است .

تو نیکی میکن و در دجله انداز …

و یا بقول قدیمیها ( نه بده درویش و نه بزن درویش) … نه رایگان طبابت کن و نه رشوه بگیر ..

از آه مظلومان باید ترسید آنهم کسی که در بستر بیماریست و با مرگ دست و پنجه نرم میکند و برخی از,پزشکان حاضرند شخص بمیرد ولی بدون پول نگاهش نکنند …

خانمانسوز بود آتش اهی , گاهی ناله ای میشکند پشت سپاهی , گاهی /

و یا گاهی در مطب برخی پزشکان دیده و شنیده ایم که بیماران را بصورت فله ای !!! ویزیت میکنند و به داخل مطب میفرستند !!! بی انصاف بی عدالت , این در حالیست که بر اساس قانون باید برای هر نفر حداقل ۱۵_۲۰ دقیقه زمان برای معاینه انهم تک نفره ( نه فله ای ) بگذارید ولی متاسفانه در اینجا در هر دقیقه ۲۰ نفر را ویزیت و معاینه میکنند . حقا که سریال در حاشیه لیاقت برخی پزشکان است . من متاسفم برای برخی تحصیلکردگانی که براحتی حرام خدا را برای خود حلال کرده اند . باشد که پروردگار به راه راست هدایتشان کند چراکه حق الناس عجیب دامن گیر است و اتش افروز . پس ای هموطنان !!! بیاید مطلب پزشکان رشوه گیر را تحریم کنیم تا بدانند سوادشان در نبود مردم به ارزنی هم نمی ارزد . تحریم تحریم تحریم …

 مهندس مهرداد دلیری

توضیح: انتشاراین مطلب به منزله تایید آن از سوی مدیران سایت نمی باشد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + یازده =