بهره برداری از بیمارستان قلعه گنج در اما و اگر مسئولین


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

تنها بیمارستان شهر الگوی اقتصاد مقاومتی کشور که مدتهاست پروژه ساخت ساختمان آن به پایان رسیده است هنوز مورد توجه مسئولین قرار نگرفت و تجهیز وبهره برداری از این بیمارستان ،همچنان در اما و اگرهای مسئولین ، بی نتیجه ماند است.

به دستور رهبرمعظم انقلاب اسلامی مبنی بر تعیین شهر الگوی اقتصاد مقاومتی ، « قلعه گنج » برای این طرح انتخاب شده و پروژه بیمارستان قلعه گنج که ازجمله پروژه های “مهر” میباشد که در دولت نهم ودهم در سال ۸۸ کلنگ ان به زمین خورد ه تاکنون نیز به بهربرداری نرسیده است.

نبود یک بیمارستان در قلعه گنج در این سال‌ها به طور دائم موجب بروز مشکلات و ناگواری‌هایی برای مردم محروم این شهرستان شده است که همین موضوع تلخ‌ترین حوادث یعنی مرگ را در اثر دیر رسیدن بیماران به بیمارستان رقم زده است و در تازه‌ترین گزارش عقرب گزیدگی این شهر به دلیل وجود نداشتن امکانات بیمارستانی در این شهرستان کودک ۵ ساله ای که دچار عقرب گزیدگی شده بود به بیمارستان کهنوج انتقال یافت و جان خود را از دست داد.
مرکز شهرستان قلعه گنج در حال حاضر داراي يك مرکز بهداشتی درمانی کانکسی میباشد که از وضعیت بسار اسفناکی برخوردار است این مرکز جواب گوي نياز ها و احتياجات مردم شريف قلعه گنج نيست و همچنين داراي تجهيزات. پزشكي ساده هم نيست به طوري كه براي انجام آزمایشات نسبتا ساده و پيش پا افتاده چندین روز مردم باید معطل شوند ویا به بیمارستان کهنوج ارجاع داده مي شوند.
وضعيت بهداشتي و فضاي داخلي مرکز بهداشتی درمانی اين شهرستان بسیار اسفناک بوده و ساختمان اورژانس آن در یک کانکس می باشد وبرای شهرستان قلعه گنج با جمعیت بالغ بر ۸۰ هزار نفر مي توان گفت در حد فاجعه مي باشد.
آیا انسانهایی که بارها و بارها به جهت کمبود امکانات پزشکی در شهرستان در مسیر انتقال به بیمارستان شهرستان کهنوج جان خود را از دست دادند نباید مورد توجه مسئولین قرار گیرد .
دراین میان در بازدیدی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از این بیمارستان داشت عمده دلیل عدم بهره بردای بیمارستان قلعه گنج که هنوز شش سال میگذرد ولی هنوز قرار نیست به بهره برداری برسد را کمبوداعتبار ،نبود پانسیون کافی برای اسکان پزشکان وپرسنل ، جاده ارتباطی و آب شرب اعلام می کنند .(فایل صوتی گفتگوی رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان کشور در همین رابطه موجود است).
انگار مسولین دانشگاه علوم پزشکی جیرفت قصد دارند مردم قلعه گنج را مورد آزمایش قرار دهند که آیا توانای این را دارند که بدون تجهیزات ساده پزشکی و بدون بیمارستان ، به قول خودشان با مشکل پیش پا افتاده درمان عقرب گزیدگی مقاومت کنند یا خیر، شش سال از شروع به کار این پروژه می گذرد ، که حتما آقایان مسئول می خواهند زمانی بیمارستان این شهرستان را تحویل دهند که عمر مفید ساختمان بیمارستان نیز تمام شده است.