مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان: مبارزه بیولوژیک با آفت مرکبات در جنوب کرمان آغاز شد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: مبارزه بیولوژیک علیه آفت شپشک آردآلود مرکبات در این منطقه در حال انجام است.
محمدرضا احمدی اظهار داشت: مبارزه بیولوژیک علیه آفت شپشک آردآلود مرکبات از اواسط خرداد ماه در این منطقه آغاز شده است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به اینکه این عملیات با توجه به سطح باغ‎های آلوده تا اواسط تیرماه ادامه می‎یابد بیان کرد: منطقه جنوب کرمان با سطح زیرکشت بیش از ۳۳ هزار هکتار یکی از مناطق تولید مرکبات در سطح کشور محسوب می‎شود.
احمدی تصریح کرد: در سال‎های اخیر با توجه به فراهم بودن شرایط آب و هوایی و بستر طغیان برخی آفات و بیماری‎ها با ابراز تأسف آفت شپشک آردآلود مرکبات در سطح یک هزار هکتار از باغ‎های مناطق کوهپایه‎ای مشاهده شده و خسارت‎هایی را به باغ‎ها وارد کرده است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در راستای مبارزه با این آفت طی سه سال اخیر این مدیریت اقدام به اجرای پروژه مبارزه بیولوژیک با تولید و رهاسازی کفشدوزک کریپتولموس کرده است.
احمدی عنوان کرد: به کشاورزان منطقه توصیه شده است به منظور کنترل آفت با استفاده از روش‎های تلفیقی شامل عملیات به‎باغی هرس، تهویه و تغذیه مناسب باغ‎ها و استفاده از عوامل بیولوژیک در راستای کنترل و کاهش خسارت آفت همکاری لازم را با این مدیریت اعمال کنند.

 

 

تسنیم