جوابیه یک دانشجوی فعال سیاسی: سایت هلیل نیت و نیز ثواب و جزا، را مشخص میکند / دوش زاغی به طاووس طعنه از حسادت گفت


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

در پی افطاری جناب نماینده ، سایت هلیل با انتشار متنی این افطاری را فقط یک امر سیاسی و تبلیغاتی دانست ..

نکته جالب این امر این است که وب سایت هلیل که با موضوع خبری – تحلیلی فعالیت میکند در ظاهر ، ولی در باب هر خبر و متن که روی خروجی این سایت قرار می گیرد ، شاهد این هستیم که به کارشناسی و مو شکافی آن رویداد پرداخته !!!
البته تحلیل فی النفسه کاری خوب است ولی سایت هلیلدر این تحلیل ها
گاهی پا را فراتر از تحلیل میگذارد ، وارد تخیل میشود و از قاعده رسانه به در می شود و به نیت عامل رویداد و به نیتی ک آن رویداد انجام شده میپردازد ،

اینجا هم میبینیم که از نیت نماینده برای افطاری باخبر بوده و صریحا بازگو میکند
یک خواهشی که از سایت هلیل داشتم اینه که

لطفا بگویید « افطاری جناب نماینده قبول است ؟؟؟»

آیا حاج فرج امیدی داشته باشد به این که در آن دنیا این افطار دستگیرش شود ؟؟؟

شما که به این حد رسیده اید که ثواب یا غیر ثواب را مشخص میکنید ، خوب این عمل نماینده هم را بگویید که پذیرفته شده است یا نه !؟؟؟

ولی با توجه به امیدواری که در متن خود داشتید برای افطاری دادن دوباره در سال آینده ،برداشت من این است

که این افطاری نماینده کاملا سیاسی و تبلیغاتی بوده است و باید دوباره افطاری دهد در سال آینده برای این که ثوابی از این افطاری که داد نصیبش نشده و اگر ثواب میخواهد باید سال آینده نیز افطار دهد !!!

این کاملا از متن شما برداشت شد و شما نگاشته بودید « اگر جناب نماینده به مجلس راه پیدا نکرد دیگر خبری از سفره رنگین نیست » یا اینکه «شاهد این دست و دل بازی بدون چاشنی سیاست و تبلیغ باشیم » ؛!!!!

و حتی پیش بینی کرده اید که سال دیگر عارفی نماینده نخواهد بود با توجه به متن شما «امیدواریم در سالهای آینده بدون این که نماینده باشند ..» !!!!
و همین طور ابراز امیدواری کردید که نماینده نباشند در آینده !!!!

به هر حال خوشحالم که شما به عنوان یک« رسانه » به این حد از مقامات معنوی رسیده اید که « نیت» افراد و نیز « ثواب و جزا » هر عمل را میدانید و گوشزد میکنید !!!

در جواب توهین نشریه سخن تازه

« دوش زاغی به طاووس طعنه از حسادت گفت ..»

پیشرفت و توسعه یک جامعه شاید امری باشد که بتوان با کمک ثروت و ابزار بدان دست یافت ،لیکن « پیشرفت فرهنگی و داشتن فرهنگ متعالی» امری نیست که بتوان به دست آورد !!

متاسفانه « عده ای» می انگارند که رنگ و لعاب یک شهر و تقلید کلامی و حرکتی در یک شهر توسط افراد جامعه فرهنگ خوب است ،ولی بس این فکر ساده لوحانه است .

« فرهنگ در ذات یک جامعه و افراد آن است » که نسل به نسل و طی دوران بر غنای آن افزوده میشود .

به مجموعه آداب و رسوم و تفکرات و شیوه های برخورد فی ما بین افراد یک جامعه و یا با دیگران و نیز میراث به جا مانده از گذشته و دستاوردهای انسانی یک جامعه ک در زندگی و حرکات و تفکرات آنها نمود پیدا میکند فرهنگ میگویند ، به صورت تعریفی ساده و عامه فهم .

از این رو جنوب استان کرمان با در بر داشتن قریب به هفت شهرستان و نیز ترکیب جمعیتی شامل از اقوام مختلف و داشتن آثار گرانبهای تاریخی از گذشته ها و برخورداری از آداب و شیوه ها و رسوم متفاوت و متنوع و اقلیم جغرافیایی بی بدیل در کشور ، دارای فرهنگ خاص و کهن و پویایی است که باعث تبدیل شدن این فرهنگ به یک مدل فرهنگی ناب و اصیل جهت تقلید و صادر کردن آن برای دیگران است .

این فرهنگ ریشه در تمدن ۷۰۰۰ هزار ساله ای دارد که با کشف آثار این تمدن فرضیه ای جدید در علم باستان شناسی و تاریخ بوجود آمد که خط بطلانی کشید بر تفکرات قبلی که بین النهرین و دیگر تمدن ها را نخستین تمدن ها می دانستند .
این خود برای یک جامعه و حتی کشور و منطقه یک نقطه اتکا و افتخاریست دال بر این که نخستین زیستگاه متمدن و پیشرفته و دارای فرهنگ جهان و دنیا را در تاریخ و گذشته دارد .

نگارنده محترم متن موهن منتشره در نشریه سخن تازه در گستره سیرجان:
گویا شما یا دچار کمبود علم و قلت معلومات میباشید و یا با کینه ای نسبت به جنوب استان در دل دارید و یا این که سرخورده از چیزی به صورت مغرضانه به نگاشتن متنی توهین آمیز مبادرت کرده اید که این فرهنگ و پیشینه پر افتخار جنوب استان را در نظر نگرفته و به توهین به حدود یک میلیون انسان پرداخته اید.

از این رو وظیفه انسانی و عرق محلی من ایجاب میکند که چند سطری در جواب توهین شما بنگارم .

مطلب اول ، بر هر فرد حتی با کمترین تحصیلات نیز کاملا روشن است که در دولت و حکومت جمهوری اسلامی ملاک جهت تصدی پست و منصبی و شغلی اصل « شایسته سالاری است»
از این جهت هر ارگان و سازمانی جهت مناصب خود سعی در گماردن فرد شایسته و کاردان و لایق را دارد ،
که در این خصوص بنا به عقل و شرع و عرف و قانون بر همه روشن است که انتصاب فردی و یا افرادی در سمت های مختلف در شهر شما از میان افراد اهل خطه جنوب صرفا نشان از شایسته بودن ان فرد و لیاقت ان و نیز ارجحیت ان ب دیگران در خصوص تصدی آن پست بوده است ،
و این مایه افتخار و مباهات است که فردی شایسته و لایق و کاردان از همشهریان من جهت تصدی پستی در شهر شما انتخاب گشته .

حال که شما از کمترین علم در خصوص انتخاب مدیران جهت تصدی امور بیخبرید باید ذکر کنم که اصلا نگران نباشید و دلهره نداشته باشید زیرا که این فرد و نیز دیگر افراد جنوب استانی که در سمت هایی هستند و بودند بسیار لایق شناخته شده اند که به جا معرفی و در این سمت منصوب شده اند .

این کار شما در زیر سوال بردن عملکرد ارگان ها برای انتصاب یک فرد آنهم از اهالی جنوب کرمان فقط و فقط غرض شخصی شما و کم اگاهیتان است و نشان از بی تدبیری شما. 

نکته دوم ، در باب توهین به فرهنگ مردم جنوب:
لازم به ذکر است که دعوت کنم شما را جهت یک سفر به جنوب کرمان یا اگر قادر به سفر نیستید ، مطالعه ای هر چند اجمالی در خصوص این منطقه و فرهنگ حاکم بر آن کنید ، زیرا که توهین شما صرفا از روی کم علمی شماست وگر نه چنین کاری دور از شان یک فرد آگاه است!!!
بر همه روشن است جایگاه منطقه جنوب در کشور و جهان و استان به لحاظ فرهنگ و تمدن و زبانزد خاص و عام بودن فرهنگ متنوع و غنی و پویای جنوب .

ولی حدس بنده این است که شما در پیش خود آرزوی چنین فرهنگ پر افتخاری را دارید و از این جهت حسادت میکنید
که هفت هزار سال تمدن و فرهنگ پشتوانه این منطقه است و نیز این که زمانی از خود شهر شما تا بندر گمبرون تحت حاکمیت میرحیدر مهنی بوده با مرکز حکومت اسفندقه و این که این فرهنگ و تمدن افرادی را به جامعه عرضه داشته ک از قضا بدلیل شایسته بودنشان که دلیل آن رشد و نمو یافتن در این منطقه و فرهنگ است منصوب میگردند به مناصب بالایی در شهر شما و یکصد سال از تمدن جنوب تنه میزند به تمام قدمت مهمترین داشته تاریخی و فرهنگیتان باغ سنگی!!!!

ولی جناب والا ، بجای حسادت و توهین به فرهنگ و مردمانی با فرهنگ سعی کن که اندکی از این فرهنگ را در جامعه خود ترویج دهی تا شاید شما هم ۷۰۰۰ سال دیگر به فرهنگ امروز این منطقه برسید و در ۷۰۰۰ سال دیگر به گذشته و فرهنگ و آثار خود ببالید و مردمان شهر شما نیز به مناصبی منصوب شوند !!!

سخن آخر اینکه بحث اهالی سیرجان با شما فرق میکند و ما هرگز گناه یک نفر را به پای دیگران نمیگذاریم .
و مطمئن هستم که مردم سیرجان هم شرمسار از باب این که شخصی که در رسانه اشان به عنوان یک پیغمبر فرهنگی شهر و فرهنگشان فعالیت میکند در نشریه ای که نمود فرهنگ سیرجان است کاری چنین بدور از اخلاق و فرهنگ و شرع نماید !!!

خدا را شاکر باشید که ما مردمانی با فرهنگ بالایی هستیم وگر نه اگر به جایی دیگر توهین کرده بودید حتما توهین شما را نشان از فرهنگ سیرجان میدانستند زیرا که نشریه شما در جهت اعتلای فرهنگ سیرجان و انتشار آن فعالیت میکند!!!
.
و در اخر توصیه میکنم به جای حسادت و توهین به نشر برنامه هایی بپردازید تا افرادی را شایسته تربیت کنید که بتوانند یک پست محلی را اداره کنند و نیاز به آوردن فرد و افراد شایسته و گماردن آنها به این کارها از جاهای دیگر نباشد و نیز سعی در بالا بردن فرهنگ خوب و مردم محترم سیرجان داشته باشید تا کاری کنید که خدایی ناکرده به ضرر فرهنگ و مردمتان تمام شود .

و دیگر مساله تذکر این است که حال شما در محیط رسانه ای فعالیت دارید آگاهی خود را از قوانین حاکم بر این فعالیت زیاد کنید زیرا که اینچنین متن ها و توهین هایی پتانسیل شکایت افراد نامبرده و نیز دادستان مدعی العموم را دارد که منجر به پاگشایی شما به دادگاه مطبوعات خواهد گشت و تفهیم اتهام و تعیین جرم و مجازات و نیز توقیف نشریه شما ..

به امید روزی که هرگز شاهد توهین به همنوعان خویش در هیچ مکان و نوعی نباشیم …

فرشید محمودی اسفندقه
فعال سیاسی اصلاح طلب/ دانشجوی دانشگاه فرهنگیان