. پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 1603 تاریخ انتشار : دوشنبه 8 تیر 1394 | 19:17 ب.ظ

دلیل کندی این روزهای پیام رسان «تلگرام»

روز به روز بر کاربران ایرانی پیام رسان تلگرام افزوده می‌شد که شایعاتی درباره فیلتر شدن قریب الوقوع این نرم افزار منتشر شد و واکنش های مختلفی را رقم زد؛ شایعاتی که به تازگی با کند شدن دسترسی برخی کاربارن این پیام رسان بسیار سریع، رنگ و بوی واقعیت گرفته و بسیاری از احتمال صحت […]

510408_472

روز به روز بر کاربران ایرانی پیام رسان تلگرام افزوده می‌شد که شایعاتی درباره فیلتر شدن قریب الوقوع این نرم افزار منتشر شد و واکنش های مختلفی را رقم زد؛ شایعاتی که به تازگی با کند شدن دسترسی برخی کاربارن این پیام رسان بسیار سریع، رنگ و بوی واقعیت گرفته و بسیاری از احتمال صحت آن سخن می‌گویند؛ هرچند هنوز مسئولان درباره آن سخن نگفته‌اند.

البته چندی پیش انتشار برخی استیکرهای خاص در این پیام رسان موجب شد که برخی مسئولان، من جمله وزیر ارتباطات، از آمادگی شان برای مقابله با این اتفاقات در شبکه های ارتباطی تلفن همراه سخن بگویند ولی هیچ وقت حرف و حدیث ها در این باره از آن تهدید خشک و خالی فراتر نرفت.

اما کندی این روزهای تلگرام در ایران چیزی نیست که کاربران چند میلیونی و پر شمار آن در کشورمان متوجه اش نشده باشند، چیزی درباره اش نشنیده باشند یا حدس نزنند که چرا رخ داده؛ به ویژه آنکه در حافظه شان فیلتر شدن وی چت و ناکارآمد شدن وایبر ثبت و ضبط شده است.

این در حالی است که این بار در اتفاقی جالب توجه، شرکت تولید کننده پیام رسان تلگرام پا به میدان گذاشته و ساعاتی پیش به طور رسمی درباره دلایل کند شدن ارتباط کاربرانش در ایران اظهار نظر کرده است تا شاید به این وسیله شائبه ها درباره خود را رد کرده و به نوعی درباره مشکلاتی که کاربران ایرانی تلگرام با آن مواجهند، شفاف سازی کرده باشد.

پیام رسان «تلگرام»: دلیل کند شدن ارتباط در ایران، داخلی است!

پیامی که در اکانت رسمی این پیام رسان در توئیتر منتشر شده، از این قرار است: «ترافیک تلگرام در ایران به وسیله ارائه دهندگان اینترنت محلی محدود شده است. در حال تلاش برای یافتن علت آن هستیم.»

آن گونه که این پیام می‌گوید، دلیل کندی این روزهای تلگرام در ایران، نه خدماتی که این شرکت ارائه می‌دهد، که مشکلاتی است که isp های ایرانی برایش به وجود آورده‌اند؛ مشکلاتی که تلگرام علتش را نمی‌داند ولی به نظر برای خیلی از ایرانیان حدس زدن درباره آن سخت نیست؛ مشکلاتی که اگر وزارت ارتباطات و دولت از وجودشان بی اطلاع باشند، یک سوال پیش می‌آید و اگر درباره شان آگاهی داشته باشند، ده ها سوال!

مگر آنکه این موضوع توسط مسئولان به کل تکذیب شود و کندی این روزهای تلگرام از گردن عرضه کنندگان اینترنت داخلی ساقط شده و به دم و دستگاه این شرکت در خارج از کشور مرتبط دانسته شود!

در این رابطه بیشتر بخوانید: http://www.tabnak.ir/fa/news/513080/%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84-%DA%A9%D9%86%D8%AF-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA © www.tabnak.ir

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − سه =