۲۰۰ حلقه چاه آب غیرمجاز در جیرفت پر شد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

فرماندار شهرستان جیرفت با اشاره تداوم خشکسالی های متوالی و تاثیر آن بر منابع آب این شهرستان گفت: در طول فعالیت دولت یازدهم،۲۰۰ حلقه چاه آب غیر مجاز به وسیله ماشین آلات سنگین پر شده است.
به گزارش ایرنا، احمد امینی روش روز شنبه با تاکید بر اجرایی شدن مصوبات شورای حفاظت از منابع آب استان، توسط دستگاه های اجرایی مربوطه، در جمع خبرنگاران افزود: در راستای صیانت از منابع آب و جلوگیری از برداشت های غیر مجاز، با دستور قضایی تاکنون ۲۰۰ حلقه چاه آب غیر مجاز پر و ۱۴ حلقه چاه آبی مجازی هم که اضافه برداشت داشته اند، پلمپ شده است.

وی ادامه داد: کمیته حفاظت از منابع آبی در راستای سیاست های استاندار کرمان در شهرستان تشکیل شده و با جدیت، اجرای مصوبات شورای آب استان را در دستور کار خود قرار داده است.

امینی روش تصریح کرد: علاوه بر پر کردن چاه های آب غیر مجاز، نصب کنتورهای هوشمند بر روی موتور پمپ های کشاورزی در دستور کار جدی قرار دارد.

فرماندار جیرفت ادامه داد: در همین زمینه نیز ۹۵ شکایت ارسال شده در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان جیرفت مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی گفت: جلوگیری از انتقال غیرمجاز آب و جمع آوری لوله های انتقال، توقیف دستگاهای حفاری غیر مجاز و اخطار به مالکان برای نصب کنتور هوشمند از جمله اقداماتی بوده که در شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان انجام شده است.

فرماندار جیرفت افزود: طرح پلیس آب در سطح استان موجب شده تا مردم نسبت به کمبود منابع آب حساس شوند و صرفه جویی از ثمرات این طرح است.

امینی روش با بیان این مطلب که اقتصاد شهرستان جیرفت بر پایه کشاورزی است، تصریح کرد: مردم باید آگاه باشند که به خطر افتادن منابع آبی شهرستان به معنای به خطر افتادن اقتصاد مردم منطقه است و بایستی مسوولان را در اجرای طرح پلیس آب حمایت کنند.

وی بیان کرد: یکی از اولویت های شورای حفاظت از منابع آب شهرستان، تجهیز مزارع و باغ ها به آبیاری تحت فشار است که در این زمینه دولت تا سقف ۸۵ درصد تسهیلات بلاعوض پرداخت می کند و این فرصت مناسبی است تا مردم نسبت به تجهیز مزارع خود به این سامانه ها اقدام کنند.

شهرستان جیرفت با ۲۸۰ هزار نفر جمعیت یکی از قطب های تولید کشاورزی در استان به شمار می رود که در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب مرکز کرمان واقع شده است.

ایرنا