عارفی در نشست خبری: محصولات کشاورزی دپو شده باید در مناطق سردسیر نگهداری می‌شد.تابع اصولگرایان در انتخابات مجلس هستم.


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

IMG_3449

به گزارش سایت کنارصندل، نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس در تشریح عملکرد سه ساله خود گفت: در این مدت در برابر تخریب‌هایی که صورت گرفت تنها سکوت کردم و به رفع مشکلات و محرومیت‌ها پرداختم.

فرج‌الله عارفی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران که در سالن کنفرانس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد با اشاره به وضعیت معادن منطقه اظهار داشت: از حدود ۳۹ حوزه معدنی که قبل از اعلام حفاظت شده مجوز آن‌ها صادر شده بود، جلوی آن‌ها گرفته شد که برای این معادن پنج شرط مانند افتتاح حساب‌های بانکی در جیرفت، استفاده از نیروهای بومی، خرید کالا از جیرفت و … گذاشتیم و بعد از گفت‌وگوها در آبان ماه سال ۹۲ نهایی شد.

مشکلات همه معادن منطقه به جز هنزاکوه برطرف شد

وی بیان داشت: این اقدام در معادن منطقه سرمایه‌گذاری عظیمی بود که با تغییر دولت گروه‌هایی مخالفت‌هایی را مطرح کردند و به اسم محیط زیست وارد شدند اما هیچ‌کدام دلیل درستی نداشتند و جو سازی کردند و محیط زیست هم از مسئولیت اصلی خود خارج شد، امروز با انجام پیگیری‌هایی مشکلات همه معادن منطقه به جز هنزاکوه برطرف شد.

عارفی افزود: در راستای جذب بازارهای خارجی، سفرهای برون‌مرزی با هدف تبیین توانمندهای جنوب داشتیم که هیئت‌های آن‌ها هم به منطقه آمدند و توانمندی‌های ما را تأیید کردند.

حضور سرمایه‌گذاران کشور روسیه در منطقه جنوب کرمان

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: البته دولت و بخش خصوصی ما هم باید وارد شوند، امروز نتایج این سفرها حضور سرمایه‌گذاران روس در منطقه ماست، البته تا زمانی که کار استقرار پیدا کند زمانبر است.

وی با بیان اینکه ساماندهی محصولات کشاورزی یک پروسه است و رسانه‌ها باید فرهنگ را بسازند که ما در حوزه اقتصاد چه کار کنیم، افزود: در ساماندهی، هدف این است که بین عرضه و تقاضا تعادل باشد در این راستا باید فرآوری محصولات، تجاری‌سازی و صادرات محصولات و عرضه در داخل انجام ‌می‌شد که دنبال تحقق این موارد بودیم.

عملیات احداث پایانه صادراتی در جیرفت آغاز شده است

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس این سیاستی که دنبال آن بودیم و مدل‌های آن در منطقه وجود داشت یکی پایانه صادراتی است که یک سرمایه‌گذار آوردیم و کار آغاز شد و این پایانه به عنوان نخستین مدلی بود که انجام می‌شد و با ‌سختی‌هایی به دولت یازدهم رسید و در این دولت با کمک و جدیت وزرا نهایی شد و آغاز به کار کرد.

دومین پایانه صادراتی جنوب استان در شهرستان عنبرآباد تصویب شد

عارفی ادامه داد: پایانه صادراتی جیرفت در سه فاز در حال انجام است که مجموعه عظیم ۵۵ هزار تنی برای صادرات محصولات کشاورزی است که با پیگیری‌های انجام شده در کمیته توسعه صادرات استان، دومین پایانه صادراتی جنوب استان هم در شهرستان عنبرآباد تصویب شد که دنبال زمین و سرمایه‌گذار هستیم که انجام شود.

وی عنوان داشت: در بحث فرآوری محصولات با پیگیری‌های انجام شده، کارخانه ۲۵۰ هزار تنی در مرحله تجهیز ماشین‌آلات است و یک کارخانه ۴۰۰ تنی هم در مرحله تهیه زمین است و سه کارخانه ۲۵۰ هزار تنی دیگر هم نیاز داریم.

کشور روسیه تمام محصولات کشاورزی ما را می‌خواهد

عارفی تصریح کرد: در بخش صادرات مشکلات زیادی داشتیم که یکی بازار بود و با جلساتی که به خارج از کشور داشتیم، امروز فقط کشور روسیه همه محصولات ما را می‌خواهد، اگر ما هنر داشته باشیم، ۲۵ درصد بازار این کشور را به دست بیاوریم، گام بزرگی در اقتصاد کشور است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما در این مسیر حمل و نقل، گمرک و ارز بود البته مهمترین مشکل این است که محصول در زمان کوتاهی ارسال شود، در این زمینه ما منتظریم مجوز مرز هوایی صادر شود که با طرح توجیهی که ارائه شده است پیگیر مرز هوایی هستیم تا یک جهش اقتصادی در منطقه به ویژه در بخش حمل و نقل آن ایجاد شود.

وی با اشاره به وضعیت میراث فرهنگی جیرفت تصریح کرد: در دولت گذشته تا مرحله تصویب اداره‌کل میراث فرهنگی پیش رفتیم اما اینجا به صورت نمایندگی بود و بحث اداره کل منتفی شد، البته کارهایی در این راستا انجام شد و فقط راه‌اندازی اداره میراث فرهنگی تصویب شد، دولت آمادگی گسترش ندارد اما وجود اداره میراث فرهنگی در جیرفت لازم است، البته ما نیروی انسانی هم نمی‌خواهیم، فقط ساختار ایجاد شود.

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت آب در منطقه جنوب کرمان اظهار داشت: رسانه‌ها به مسئله آب بپردازید، اگر این کار را انجام دهید، مسئولیت خود را انجام داده‌اید.

طرح تأمین آب آشامیدنی جیرفت و عنبرآباد تهیه شده است

عارفی ادامه داد: طرح تأمین آب آشامیدنی دو شهرستان جیرفت و عنبرآباد با افق ۳۰ ساله با همکاری وزارت نیرو و آب منطقه‌ای ‌کرمان تهیه شده که در قالب این طرح قرار است آب آشامیدنی شهرهای جیرفت، عنبرآباد از سد جیرفت تأمین شود.

وی با اشاره به مشکل آب آشامیدنی شهر جبالبارز شمالی افزود: برای کامل‌کردن طرح آبرسانی به شهر جبالبارز از جیرفت، ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

عارفی عنوان کرد: با توجه به اینکه ۵۰ درصد آب سد نساء از حوزه آبریز جیرفت و عنبرآباد تامین می‌شود و فاصله این حوزه‌ها تا مرکز بخش جبالبارز هم اندک است لذا می‌بایست آب این بخش از حوزه‌های بالا دست تأمین شود که هزینه کمتری هم در پی داشت.

سفره‌های زیر زمینی آب در جیرفت و عنبرآباد نابود شده است

وی با بیان اینکه به منظور تأمین آب کشاورزی و صنعت در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد طرح انتقال آب از دریای عمان به اعتبار ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار به مرحله اجرا در آمده است، گفت: اگر امروز به داد مردم نرسیم در آینده قابل جبران نیست، سفره‌های زیر زمینی در جیرفت و عنبرآباد نابود شده است.

عارفی افزود: بزرگراه جیرفت به سه‌راه بم به عنوان یکی از جاده‌های شریانی کشور است که از بودجه ملی حذف و استانی شد و بعد از بودجه استانی هم حذف شد، از دولت گذشته تا دولت یازدهم این موضوع را پیگیری کردیم و اعتراض به مسئولان داشتیم که چرا حذف شده است که در توضیح گفتند در زمان تنظیم بودجه، راه‌آهن را به جای بزرگراه گذاشتند.

اعتبار بزرگراه جیرفت به سه‌راهی بم، سال ۹۱ برگشت خورد

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با ابراز تأسف تا پایان سال ۹۰ موضوع راه‌آهن تعطیل و سال بعد هم بزرگراه تعطیل شد و بودجه برگشت خورد.

عارفی بیان داشت: دو مطالعه برای راه آهن جیرفت انجام شده است، در مطالعه اولیه مسافت آن را ۹۴ کیلومتر اعلام کردند و در مطالعه دوم ۱۷۴ کیلومتر بیان شد و بحث دارای توجیه اقتصادی و فنی نیست، من هم تا الان در بودجه آن را حفظ کردم تا راه حلی پیدا شود.

احداث بزرگراه جیرفت به سه‌راهی بم اولویت اول است

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: مسئولیت طرح راه‌آهن با دولت است و استاندار باید پیگیری کند تا این موضوع رفع شود در حال حاضر اولویت بزرگراه است که رقم آن هم بالاست، اگر دولت بخش خصوصی را وارد کند مشکلی در اجرا نیست.

عارفی ادامه داد: در زمینه تنظیم بازار محصولات کشاورزی در تصویب قانون تنظیم بازار حضور داشتم، در بحث تنظیم بازار دپوی محصولات کشاورزی وجود ندارد، بلکه به این معنی است که برای تعادل عرضه و بازار بخشی در انبار نگهداری و در زمان نیاز کم کم وارد بازار شود و امروز به همت نمایندگان بحث تنظیم بازار قانون شده است.

محصولات کشاورزی دپو شده باید در مناطق سردسیر نگهداری می‌شد

وی تصریح کرد: این محصولات دپو شده یا باید در مناطق سردسیر نگهداری می‌شد و یا به محرومان داده می‌شد، هر دو دولت در این راستا اشتباه کردند از این به بعد قرار است، خرید تظمینی بر اساس قانون باشد و چون این قانون جدید است تا مسئولان خود را با این قانون سازگار کنند، طول می‌کشد.

در انتخابات آینده مجلس تابع تصمیم اصولگرایان هستم

وی درباره کاندیدا شدن برای دور بعد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد اظهار داشت: مردم در انتخاب نماینده خود صاحب اختیار هستند و تعداد نامزدها زیاد نیست هر کسی که این توانایی را در خود می‌بیند در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کند اما نباید در این زمینه بد اخلاقی و جسارت شود، نباید به شخصیت افراد توهین کرد، هر کس را مردم خواستند، انتخاب می‌شود، مردم سیاستمداران خوبی هستند و می‌دانند چه کنند و به چه کسی رأی دهند ما هم هر امری اصولگرایان کنند در خدمت هستم.

وی افزود: در مدت سه سالی که در خدمت مردم بودم با وجود اینکه مطالبی علیه من گفتند، دردهای درمان نشده مردم را پیگیری کردم و خداوند در این کارها خیر و برکت قرار داد و موفق شدیم یک‌سری کارهای پایداری را انجام دادیم برای اینکه محرومیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف داشتیم.

گازرسانی به عنبرآباد و جیرفت در مرحله عملیاتی است

عارفی در زمینه بحث گاز رسانی به شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد بیان داشت: طرح آن اینگونه تهیه شد که گازرسانی به نیروگاه و شهرستان‌های عنبرآباد و جیرفت آغاز شود و اکنون در مرحله عملیاتی است که فراخوان برای انتخاب پیمانکار داده شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بودجه سال جاری اظهار داشت: بنده شخصا ۱۴۱ پیشنهاد در زمینه‌های مختلف در بودجه سال جاری در مجلس داشتم.

۴۲ میلیارد تومان اعتبار به جیرفت و عنبرآباد اختصاص می‌یابد
عارفی تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شد تا زمانی که محرومیت‌ها در جیرفت و عنبرآباد و مناطق مانند آن‌ها در کشور ادامه دارد و شاخص‌ها به سمت برخورداری ارتقا پیدا نکنند این منابع مالی یعنی سه درصد ‌بودجه‌های عمرانی کشور به مناطق محروم تخصیص داده می‌شود.
وی ادامه داد: میزان این اعتبار سال گذشته ۲۸ میلیارد تومان بود که دولت به دلیل مشکلات ۱۵ میلیارد تومان را تخصیص داد و در سال جاری اگر بر اساس شاخص‌های سال گذشته باشد، میزان آن ۴۲ میلیارد تومان است که یک و نیم برابر بودجه سال گذشته است که به این دو شهرستان تعلق می‌گیرد.

IMG_3461

در پایان این نشست خبرنگاران مهمان سفره افطار نماینده در رستوران مهرگان بودند. از حاشیه این افطاری حضور سه کاندیدا برای نمایندگی جیرفت در کنار هم بر سر سفره بود.