. سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 1791 تاریخ انتشار : سه شنبه 16 تیر 1394 | 04:40 ق.ظ

نشست شاعران و نویسندگان با امام جمعه جیرفت به مناسبت روز قلم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کنارصندل ،به مناسبت روز قلم با حضور شاعران و نویسندگان در دفتر امام جمعه جیرفت شعرخوانی و داستان خوانی برگزار شد در این نشست ادبی جعفر نیک نفس رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جیرفت ضمن تبریک روز قلم دو انجمن شعر و اهل قلم را از انجمن های خوب و فعال اعلام کرد و گفت : این انجمن ها سرشار از استعداد های هنری خوب است .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کنارصندل ،به مناسبت روز قلم با حضور شاعران و نویسندگان در دفتر امام جمعه جیرفت شعرخوانی و داستان خوانی برگزار شد.

در این نشست ادبی جعفر نیک نفس رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جیرفت ضمن تبریک روز قلم دو انجمن شعر و اهل قلم را از انجمن های خوب و فعال اعلام کرد و گفت : این انجمن ها سرشار از استعداد های هنری خوب است .

در ادامه محمد غزنوی رئیس انجمن شعر سبزواران جیرفت بیان کرد: همکاری دو قشر نویسنده و شاعر در جیرفت ستودنی است .

ایشان همچنین در مورد بعضی از مشکلات هنرمندان گفت :متاسفانه هنوز هیچ زمینی به هنرمندان تعلق نگرفته است و همچنین از شهرداری خواستار قطعه ای در بهشت زهرا به نام قطعه هنرمندان شد.
محمدرضا براهام مسئول انجمن اهل قلم شهرستان جیرفت هم با تشکر از امام جمعه جیرفت و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، تاریخچه انجمن داستان جیرفت را ذکر نمود و به مناسبت روز قلم گفت: این روز به پیشنهاد انجمن قلم ایران در ۱۴ تیر ۱۳۸۱ و تصویب شورای فرهنگ عمومی در تقویم ایران ثبت شد و این روز پیشینه تاریخی بسیار دوری دارد که بر می گردد به دوران ابوریحان بیرونی در حدود هزار سال پیش که ایشان در کتاب آثار الباقیه روز ۱۴ تیرماه را روز قلم دانسته است که مردم آن زمان در این روز به نویسندگان هدیه می دادند و لباس آنان را به تن می کردند .

در ادامه شاعران و نویسندگان به خواندن آثار خود پرداختند که مورد تشویق و قدردانی  امام جمعه محترم جیرفت قرار گرفتند.

در پایان کرمی پور امام جمعه محترم جیرفت ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و دعای خیر و تبریک روز قلم به نویسندگان و شاعران ، به بیان حدیث در نقش و ستایش قلم پرداخت

ایشان بیان کرد: اهمیت و جایگاه قلم در تاریخ بسیار زیاد بوده است و اشاره ای به مکاتباتی که پیامبر و خلفای اسلامی در بحث هدایت و گسترش اسلام  داشتند کرد

کرمی پور تصریح کرد : با قلم می توان ملتی را از خواب بیدار کرد و نقش قلم را بالاتر از فرزند و عزیزتران خواند

و در ادامه به بیان خاطره ای از تاثیر کتاب های استاد مطهری پرداخت .

در پایان به شاعران و نویسندگان از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و امام جمعه جیرفت لوح تقدیر اهدا گردید.

IMG_4478 IMG_4487 IMG_4483 IMG_4500 IMG_4520 IMG_4523

 

 

 

 

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + سیزده =