آغاز عملیات بازگشایی مسیر انتقال آب خلیج فارس به کرمان از مهرماه


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

images (2)مدیر فنی مهندسی شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس از آغاز عملیات بازگشایی مسیر انتقال آب خلیج فارس به استان‌های یزد و کرمان از مهرماه امسال خبر داد.

حسن قاسمعلی زاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص زمان اجرای طرح انتقال آب خلیج فارس تصریح کرد: مسیر انتقال آب خلیج فارس در سه فاز نهایی شده است و عملیات اجرایی بازگشایی مسیر انتقال از مهرماه سال جاری آغاز خواهد شد.

اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس به مناطق مرکزی یکی از این طرح‌های عظیم در سطح ملی است که در شرایط فعلی می‌تواند راهگشای بخشی از مشکلات ناشی از بحران آب در این مناطق باشد.

تاسیسات شیرین‌سازی فاز نخست آب شیرین‌کن شامل واحد آبگیری از دریا به ظرفیت ۴.۸ میلیون مترمکعب در روز جهت تامین آب خام مورد نیاز فازهای یک و دو و توسعه‌ای آتی واحد آب شیرین‌کن به روش Ro به ظرفیت ۲۹۵ هزار مترمکعب در روز و همچنین روش MEDبه ظرفیت ۹۰ هزار متر مکعب در روز، ساخته خواهد شد.

هزینه‌های اجرایی طرح، تاسیس آبگیر و شیرین‌سازی فاز اول ۶۴۰ میلیارد ریال هزینه دارد که طبق برنامه در مدت زمان سه سال اجرایی خواهد شد.

قطعه اول این طرح ۱۲ هزار میلیارد ریال هزینه دارد که باید در مدت چهار سال، قطعه دوم با هزینه چهار هزار میلیارد ریال در چهار سال و قطعه سوم با چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در چهار سال ساخته خواهد شد.