رئیس دفتر نظارت بر انتخابات کرمان: هیات‌های نظارت به‌ دور از وابستگی‌های سیاسی در حال فعالیت هستند.


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل و به نقل از فارس، محمد علمی صبح امروز در همایش بصیرتی اعضای دفتر نظارت و بازرسی انتخابات کوهبنان اظهار داشت: نگاه گذرا به دوران استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی گویای این حقیقت است که افراد بسیاری با بصیرت مسیر انقلاب را ادامه دادند و ضمن همراهی با ولایت و رهبری و ماندن در کنار مردم امروز هم از عزت و افتخار برخوردارند، اما کسانی که از این مسیر فاصله گرفتند هم به خود و هم به نظام ضربه وارد کردند.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم در صراط مستقیم الهی و در مسیر انقلاب اسلامی پایدار باشیم، نباید از خودسازی غافل شویم و علاوه بر حیات مادی باید به حیات معنوی خود نیز توجه داشته باشیم، زیرا حیات معنوی، حیات طیبه است و حیات فیزیکی را تمام موجودات دارند.

علمی یادآور شد: همان‌طور که حیات مادی آثار فراوانی را در زندگی انسان بر جای می‌گذارد، حیات معنوی نیز در سعادت و عزت انسان اثرگذار است، وقتی انسان گناه می‌کند از نظر معنوی عقب می‌افتد به گونه‌ای که از عبادت خود لذت نمی‌برد و میل بر قرائت قرآن ندارد.

وی ابراز داشت: عده‌ای در نظام معنوی نمی‌توانند تنفس کنند، لذا کسانی بودند که اول انقلاب فدایی اسلام، انقلاب و حضرت امام (ره) بودند، اما اکنون از این مسیر فاصله زیادی گرفته‌اند، اینجاست که مقام معظم رهبری فرمودند «عده‌ای از همان اوایل موضع گرفتند، ناشی‌گری کردند و خود را لو دادند».

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات استان کرمان ابراز داشت: بی‌حوصلگی، هذیان‌گویی و عدم تحرک نشانه بیماری روحی است، لذا شاهدیم که گاهی افراد در بحث اقتصاد، فرهنگ و سیاست تک‌بعدی حرکت می‌کنند و نسبت به سرنوشت کشور خود غافل هستند.

علمی تاکید کرد: ما معتقد به ولایت مطلقه الهی هستیم و اینکه در عالم تکوین و تشریع هر حکم و حرکتی باید به اذن خدا باشد، اما از نقش ولی‌فقیه و مراجع تقلید در این عرصه نباید غافل شد.

وی ادامه داد: برخی خیال می‌کنند که باید در مورد بسیاری از مسائل نظر بدهند مثلاً در باب شورای نگهبان فکر و نظر خود را اهمیت می‌دهند و قصد اعمال نظر دارند، زیرا نظرات اعضای شورای نگهبان که فقیه و مجتهد هستند را نظر شخصی می‌دانند.

علمی ادامه داد: بر اساس ماده ۹۱ قانون اساسی وظیفه شورای نگهبان پاسداری از احکام اسلام بیان شده و این در حالی است که شش مجتهد جامع‌الشرایط با حکم مقام معظم رهبری در این نهاد مقدس فعالیت دارند، در حالی که در هیچ یک از نهادهای کشور ولی‌فقیه شش نماینده ندارد.

رئیس دفتر نظارت دفتر استان کرمان تصریح کرد: مقام معظم رهبری تأکید کردند که همدلی و همزبانی با شعار نمی‌شود، لذا برای محقق شدن این مهم باید در چارچوب قانون حرکت کنیم، زیرا قانون برای کسانی که صلاحیت ندارند، محدودیت ایجاد می‌کند و برخی افراد چون توسط قانون محدود می‌شوند، فریادشان بلند می‌شود و آزادی را زیر سئوال می‌برند، اینجاست که حضرت امام خمینی (ره) می‌فرماید «هر کس هر جا هست، باید وظیفه‌اش را به خوبی انجام دهد».

علمی گفت: انقلاب مردم ایران برای اجرای احکام الهی بود، زیرا مردم با قرآن و اسلام بیعت کردند و شهدا نیز در همین راستا با ولایت بیعت کردند، لذا برای اجرای خواسته مردم باید پایگاهی وجود داشته باشد که این پایگاه شورای نگهبان است.

وی یادآور شد: از جمله موارد حق‌الله، قرآن و احکام الهی است که باید در جامعه اجرا شود و شورای نگهبان حق‌الله را بر اساس پاسداری از اسلام و حق‌الناس را بر اساس نظارت بر انتخابات آن هم نظارت استصوابی انجام می‌دهد.

علمی خاطرنشان کرد: با عنایت ویژه مقام معظم رهبری و رهنمودهای معظم‌له به منظور نظارت بیشتر و کسب اطلاعات دقیق‌تر از سال ۷۹ دفاتر نظارت در شهرستان‌ها راه‌اندازی شد که در حال حاضر بیش از ۳۰۰ هزار ناظر به صورت کارشناس دائمی بدون کم‌ترین چشم‌داشتی در سراسر کشور در حال فعالیت هستند.

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات استان کرمان تاکید کرد: در هیئت نظارت مرکز استان‌ها پنج نفر و در هیئت نظارت شهرستان‌ها سه نفر به‌دور از وابستگی‌های سیاسی در حال فعالیت هستند تا زمینه را برای انتخابات در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم بزنند.

علمی ابراز داشت: همه باید با همدلی، همگامی، گذشت، سعه‌صدر، رعایت قانون و احترام به آن در راستای برگزاری انتخاباتی پرشور و گسترده گام برداریم تا افرادی نتوانند برای امور شخصی بحث انتخابات و امانتداری را زیر سئوال ببرند.