. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 2273 تاریخ انتشار : دوشنبه 5 مرداد 1394 | 18:34 ب.ظ

حجة الاسلام مهندس محمد احمدیوسفی: ایده مثلث توسعه، سالها در ذهن بنده بود تدبیر استاندار ستودنی است اما در جنوب کرمان خوب عملی نشد.

پایگاه خبری تحلیلی کنارصندل بر آن است که با شخصیت های فرهنگی ، هنری، ورزشی، سیاسی ، اجتماعی و غیره جنوب کرمان برای آشنایی بیشتر مردم و استفاده از نقطه نظرات و موفقیت های آنها گفت وگو کند، شخصیت هایی که در عرصه های مختلف به نوعی باعث افتخار این دیار هستند .در این مصاحبه […]

556

پایگاه خبری تحلیلی کنارصندل بر آن است که با شخصیت های فرهنگی ، هنری، ورزشی، سیاسی ، اجتماعی و غیره جنوب کرمان برای آشنایی بیشتر مردم و استفاده از نقطه نظرات و موفقیت های آنها گفت وگو کند، شخصیت هایی که در عرصه های مختلف به نوعی باعث افتخار این دیار هستند .در این مصاحبه به سراغ یکی از روحانیون معزز، فرهنگی و دانشگاهی رفتیم که با فعالیت ها و نظرات ایشان بیشتر آشنا شویم.
حجت الاسلام مهندس حاج محمد احمديوسفي. ایشان متولد۱۳۶۰ شهرستان جیرفت ، دارای مدرک تحصیلی سطح۲ حوزه علمیه قم ،کارشناس ارشد فقه ومبانی حقوق اسلامی، کاردانی معماری وهمچنین کارشناسی مهندسی عمران میباشند.
سوابق وفعالیت ها:

مدرس حوزه های علمیه شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد، مدرس دانشگاه
صاحب امتیاز و مدیر مسول نشریه خرما
مربی پرورشی ودبیر دبیرستانهای جیرفت
رئیس جمعیت آبادگران جوان استان کرمان
مشاور جوان فرماندار سابق جیرفت
مشاور عالی فرماندار سابق جیرفت
معاون فرهنگی ستاد نماز جمعه جیرفت
مدیرموسسه فرهنگی نیر اعظم جیرفت 
رئیس جامعه روحانیت مبارز جیرفت
مولف و نویسنده کتاب عصر ظهور درکلام معصومین علیهم السلام
معاون پرورشی دبیرستان فرهنگیان جیرفت
امام جماعت مساجد در شهرستان جیرفت
امام جماعت مساجد در شهرستان رفسنجان
اولین روحانی جنوب کرمانی که صاحب نشریه منطقه ای هفت استانی شد و جیرفت و جنوب کرمان را خوب معرفی کرد
اولین روحانی جنوب کرمانی که به تحصیلات دانشگاهی در رشته معماری وعمران همت گماشت وب اعث ترغیب جوانان و مشوق آنها در این رشته ها شد
و اولین روحانی جیرفتی و جنوب کرمانی که در استان قم ،فارس ،یزد ،هرمزگان ،سیستان بلوچستان و چهارمحال بختیاری مجوز نشریه گرفت.
در ادامه گفت وگوی پایگاه خبری تحلیلی کنارصندل با ایشان آمده است که از نظرتان می گذرد .

– شما به عنوان یکی از نخستین روحانیانی بودید که در جنوب کرمان وارد حوزه ی نشریات شدند. نشریه ی شما در شش استان کشور منتشر می شود، بفرمایید که چه مشکلاتی در زمینه ی نشریات جنوب وجود دارد و چه شد که وارد این عرصه شدید؟

با توجه به اینکه رکن چهارم دموکراسی مطبوعات میباشند و با توجه به حوزه کاری اینجانب و بقیه روحانیون بزرگوار که در بحث مسایل فرهنگی هست و روزنامه نگاری و مدیریت نشریه هم جزیی از کار فرهنگی محسوب میشود و در این زمینه کارهای فرهنگی در خور شانی اعم از مذهبی و اعتقادی و…صورت گرفته که احساس میکنم مفید فایده واقع شده است. مطبوعات جنوب کرمان با توجه به اینکه حمایت های خوبی صورت نمیگیرد اما به وظیفه خود عمل کرده اند و نیاز هست حمایت هایی توسط مسولین ذیربط صورت گیرد که تاکنون حمایت های اندکی شاید بوده اما کافی نبوده است. عدم ساماندهی مطبوعات جنوب کرمان بود که با توجه به شکل گیری خانه مطبوعات امیدواریم این مشکلات مرتفع گردد. امیداست که در جهت تمرکز و یکجایی مطبوعات جنوب کرمان برنامه جامعه ای صورت پذیرد و مکانی به این عنوان نامگذاری شود.

– به نظر شما نقش نشریات جنوب در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی چگونه خواهد بود؟

نشریات جنوب کرمان نقش تشویقی در جهت حضور حماسی مردم ایفا خواهند نمود که قطعا در جهت حضور مردم تاثیرگذار خواهد بود.

– آموزش و پرورش همواره به عنوان رکنی حساس در جامعه مطرح بوده است. شما در فعالیت هایتان، علاوه بر محیط حوزه و دانشگاه، در آموزش و پرورش هم تجاربی داشته اید، خواستیم نظرتان را راجع به وضعیت آموزش و پرورش در جنوب کرمان جویا شویم.

بنده به عنوان دبیر در آموزش وپرورش شهرستان جیرفت حضور دارم. وضعیت آموزش وپرورش حال در شهرستان هم در بعد آموزش و هم پرورش و امور تربیتی موفق عمل نموده است، البته کاستی هایی هم هست که طبیعی به نظر میرسد ومیتوان به نقطه ایده آل آن رسید که واقعا باید از مدیریت اموزش و پرورش جیرفت وهمکاران ایشان در ستادی و  آموزشی تشکر کرد

– مدتی پیش سخنانی مبنی بر انتخاب شما به عنوان شهردار عنبرآباد مطرح شد، اما ظاهرا عده ای از انتخاب شما به عنوان شهردار جلوگیری کردند. راجع به آن موضوع و سوابق عمرانی خود توضیحاتی اگر دارید، بفرمایید.

بنده منتخب شورای شهر عنبراباد به عنوان شهردار شدم و حالا مسائلی اتفاق افتاده که در زمان خودش بیان خواهم کرد و سوابق عمرانی اینجانب نظارت بر ساخت وساز های مسکن در شهرستان های جیرفت و قم که چندین واحد هم ساخته شده است و ان شاءالله در حال ادامه هست.

– از معدود روحانیانی که به دنبال تحصیلات دانشگاهی در رشته های مهندسی رفته اند، شما هستید. چه عاملی شما را به ادامه تحصیل در رشته ی مهندسی عمران واداشت و چه شد که از حوزه و طلبگی به مهندسی عمران کشیده شدید؟

بنده در زمان تحصیل در مدرسه، خدا رحمت کند والده اینجانب که خیلی دوست داشت پزشک شوم و یا یک مهندس و توقع فامیل و طایفه هم همین بود که بنده با توجه به اینکه در حوزه علمیه درس میخواندم و وقتم بیشتر در دروس حوزوی مباحثه و مطالعه سپری میشد. بعد از یک کم فراغت و عزیمت به شهرستان جیرفت جهت امر تبلیغی همزمان به وصیت مادرم هم جامعه عمل پوشانده و در رشته معماری و عمران در دانشگاه درس خواندم و تازه اول راه هست که در تحصیلات تکمیلی هم در برنامه هست ان شاءالله ادامه دهم. کار اصلی بنده فرهنگی تبلیغی هست اما با توجه به مطالب ذکر شده و اینکه نیاز هست در رشته عمران هم درس خواندم. در کلاس درس وقتی تعدادی از دانش آموزان بنده متوجه شدند مهندس هم هستم خیلی راغب شدند و اکنون در حوزه های مختلف کشور مشغول به تحصیل هستند.

– با توجه به اینکه جناب عالی مولف و نویسنده کتاب عصر ظهور در کلام معصومین علیهم السلام هستید ، فکر می کنید بتوانید روزی بعنوان یک نویسنده خوب مطرح شوید ؟
و آیا کتابی دیگر نوشته اید که آماده چاپ باشد؟ وضعیت کتابخوانی در جیرفت را چگونه می بینید؟

بنده چندین کتاب نوشته ام و آماده چاپ هست که بخاطر مشکلات اقتصادی قادر به چاپ آنان نیستم اگر اسپانسر مالی حمایت کند قطعا اتفاقات مهمی خواهد افتاد. سرانه مطالعه کتاب درجنوب کرمان ایده ال نیست باید تدابیری اندیشیده شود.

– فضای فرهنگی جیرفت و جنوب کرمان را چگونه ارزیابی می کنید ؟ چه کمبودها و کاستی هایی می بیند؟و آیا با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب جهت بیشتر کردن فعالیت های فرهنگی در جیرفت چقدر این موضوع توسط مسئولین ذیل ربط پیگیری شده است؟

بنده واقعا فضای مدیریتی اعم از مدیریت کل شهرستانهای جنوبی و فرهنگی را نمی پسندم چون مدیریت جزیره ای حاکم هست. باید مدیران بنشینند و مشاوران زبده و خلاقی در کنار خودشان داشته باشند برای هر بخشی اعم از عمرانی و فرهنگی و اجتماعی یک چشم انداز و سند چند ساله تدوین کنند و مشخص شود هدف چیست و ما باید به کجا برسیم، الان نمیدانم چرا این مسائل مد نظر نیست اصلا بحث خلاقیت و نوآوری محسوس نمیشود همین طور هر روزی یک اتفاق تازه و بدون در نظر گرفتن عاقبت و توجیه پذیری آن انجام می شود که اصلا در بحث مدیریت و در شهرهایی که آینده تعریف شده ای دارند قابل قبول نیست.و آنچه که ولی امر مسلمین در سفر به جیرفت از مسولین خواستن اشتغال جوانان امنیت وکار فرهنگی بود که گامهایی برداشته شده و کارهایی شده است که هنوز نیاز به کار بیشتر است و میشود کار کرد.

– از آنجایی که شما مدیر موسسه فرهنگی نیراعظم هستید چه برنامه های فرهنگی تاکنون انجام داده اید و در آینده چه برنامه هایی در این عرصه برای خدمت بیشتر به مردم بخصوص جوانان دارید؟

در دولت نهم و دهم کارهای فرهنگی در قالب موسسه فرهنگی نیراعظم س صورت گرفت خصوصا چاپ ۴۰ شماره نشریه گفتمان جمعه ،مسابقات فوتسال یادواره شهدای طلبه و روحانی با حضور مراکز دانشگاهی وحوزه علمیه،اعزام مبلغ به مدارس شهرستان جیرفت و…. که اگر مسئولین حمایت کنند ادامه میدهیم.

– حرف پایانی

بنده واقعا از امام جمعه محترم جیرفت تشکر میکنم با توجه به اینکه در شهرستان بسیار موفق عمل کرده اند. تشکر از ائمه جمعه سابق و اسبق حاج اقا عسکری و دکتر جمالی زاده که در شهرستان زحمات زیادی در جهت همدلی وکارهای فرهنگی کشیدند، از خلاقیت و نو آوری استاندار محترم کرمان سردار رزم حسینی در بحث مثلث اقتصادی شهرستانها و استان تشکر میکنم این ایده سالها در ذهن بنده بود اما اینکه نتوانستند خوب انطور که هدفشان بود اجرایی نمایند مشکلاتی سرراه بود و هست که قطعا با تدبیر قابل حل هستند خصوصا در ساماندهی نیروهای نخبه و فعال در بخش های مختلف که میتوانست برد بهتری می داشت.
بنده یک ایده کشوری مطرح کردم که میتوان از جوانان ایرانی حمایت کرد که تا ۱۰ سال اینده ما هیچ جوان بیکار و دارای مشکلات اقتصادی نداشته باشیم و همچنین میتوان از همین جنوب کرمان تمام مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد امیدوارم تدبیری اندیشیده شود هیچ دختری بخاطر فقر مالی وهیچ پسری بخاطر بیکاری و بی پولی مجرد نماند
و هیچ مریضی بخاطر بی پولی از دنیا نرود.از سایت شما هم تشکر میکنم.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =