سلاخی گونه‌های جانوری در سایه سکوت مسئولان+عکس کشف لاشه یک بز وحشی در جیرفت


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

13940506000492_PhotoL

از ابتدای تابستان امسال اخبار و تصاویر بسیاری مبنی بر شکار غیرمجاز حیوانات در مناطق حفاظت‌شده منتشر شده است که متاسفانه شاهد اقدامات پیشگیرانه مسئولان سازمان محیط زیست دراین رابطه نیستیم. این در حالی است که در پایان تیرماه امسال مصوبه جرائم نقدی صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی در روزنامه رسمی کشور درج شد و بر اساس ماده ۴ قانون شکار و صید، مصوبات شورای عالی محیط زیست بیست روز پس از درج در روزنامه رسمی کشور لازم الاجرا است. اما سوالی که پیش‌ می‌آید این است که آیا تعیین جریمه‌های سنگین برای کشتار حیوانات می‌تواند جنبه پیشگیرانه داشته باشد؟

به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر انجام شکار غیر قانونی در منطقه شکار ممنوع اسفندقه (تنگ سرگز) جیرفت، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان به تحقیق در این زمینه مشغول شدند. محیط بانان در جریان تحقیقات خود یک نفر مظنون را در این رابطه شناسایی نموده و پس از هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی وارد منزل وی شدند. در جریان بازرسی از این خانه، اجزای بدن یک بز وحشی کشف و ضبط و یک متخلف در این رابطه بازداشت گردید. در تصویر پایین اجزای بدن بز وحشی کشف شده در جریان بازرسی از منزل شکارچی متخلف در شهرستان جیرفت را مشاهده می‌کنید.

منبع سایت الف