. پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 2387 تاریخ انتشار : جمعه 9 مرداد 1394 | 03:14 ق.ظ

سید محمدصادق خرازی : ریشه مخالفت ما با پدیده احمدی‎نژادیسم در فلسفه فکری است.

سید محمدصادق خرازی شامگاه پنجشنبه در همایش اصلاح‎طلبان شهرستان‎های جیرفت و عنبرآباد اظهار داشت: ایران یکی از مهم‎ترین دوران تاریخی خود را سپری می‎کند. وی بیان داشت: این کشور پس از دهه‎ها مبارزه، مجاهدت، مقاومت و استقامت اینک موقعیت ویژه و بازدارنده‎ای را در جهان به دست آورده است که تحقق چنین فضیلتی به آسانی […]

سید محمدصادق خرازی شامگاه پنجشنبه در همایش اصلاح‎طلبان شهرستان‎های جیرفت و عنبرآباد اظهار داشت: ایران یکی از مهم‎ترین دوران تاریخی خود را سپری می‎کند. وی بیان داشت: این کشور پس از دهه‎ها مبارزه، مجاهدت، مقاومت و استقامت اینک موقعیت ویژه و بازدارنده‎ای را در جهان به دست آورده است که تحقق چنین فضیلتی به آسانی و آرامی برای مردم میسور نبوده است. موقعیت بازدارنده ایران حاصل مقاومت ملت است خرازی با اشاره به اینکه این موقعیت با تحریم، توطئه و رفتارهای بسیار ددمنشانه صورت گرفت، تصریح کرد: اما مردم بزرگ ایران در شبستان تاریخ این سرزمین خوش درخشیدند و چنین مقاومت و حضوری در صحنه این پیروزی و موقعیت بسیار برجسته را به وجود آورد.

سفیر سابق ایران در فرانسه با بیان اینکه موقعیت بازدارنده ایران برای هر کشوری محقق نمی‎شود، گفت: تمام خاورمیانه و دنیای اسلام امروز متأثر از تاریخ، تمدن، فرهنگ و اندیشه انقلابی مردم ایران است.

وی با تأکید بر اینکه نام امام خمینی (ره) بر شبستان تاریخ ایران و جهان نقش بسته و نام ایرانی را باید با زر بر جریده تاریخ عالم نگاشت، افزود: ایران امروز در همه جا حضور دارد، زیرا انقلاب و مجاهدت‎های مردم بر سرنوشت مردم منطقه خاورمیانه نقش بسته است. قاسم سلیمانی شخصیت تأثیرگذار فردای دنیای اسلام است خرازی عنوان کرد: قاسم سلیمانی سرداری نام‎آور و شخصیتی بزرگ که افتخار دنیای اسلام می‎شود از این سرزمین آمده است، وی نام‎آشنای دیروز و امروز مردم و شخصیت تأثیرگذار فردای دنیای اسلام است.

rtrtrdtft

مشاور رئیس جمهور دوران اصلاحات ادامه داد: قدرت بازدارنده ایران به این معنا است که شش قدرت جهانی ۱+۵ در کنار قدرتی بزرگ به نام ایران برای نخستین بار تحول بزرگی در ادبیات دیپلماسی جهان به وجود می‎آورند. وی اضافه کرد: ایران تمام قواعد موجود را در مذاکرات به هم ریخت، پس از جنگ سرد دنیا درمانده است که بسیاری از قواعد بین‎المللی با آهنگ دوران جنگ سرد تدوین شده بود، دیگر برای امروز جواب نمی‎دهد. خرازی خاطرنشان کرد: از جمله الگوهای آن کره شمالی است که تهدید شد، تمام تسلیحات لیبی گرفته و نابود شد، عراق سرکوب و کوبا تحریم و تحقیر شد، اما ایران بزرگ و بزرگتر و قاعده‎گذار جدید نظام بین‎الملل شد و این امر نشان‌دهنده بلوغ یک ملت هوشمند و متفکر است.

سفیر و معاون نمایندهٔ دائم ایران در سازمان ملل متحد اظهار داشت: تمام مردم ایران روحانی، ظریف و کنش‎گران صحنه سیاسی ایران امروز هستند که در تجلی اصلاحات و تحقق اسلام ناب که امام راحل منادی آن بود و مقام معظم رهبری به عنوان یکی از بزرگترین متفکران جهان تشیع همواره حامل آن است، خود را به نمایش می‎گذارند.

وی بیان داشت: هنگامی که می‎نویسیم، می‎خوانیم و می‎گوییم، ما یک اصلاح‎طلب هستیم به معنای این است که کشور را از دایره جنگ به صلح رسانده و از بحران به جزیره امن و آرامش سوق می‎دهیم. خرازی تصریح کرد: این پیامی است که طی این دو سال پیوند آن با ۱۰ سال قبل در دولت اصلاحات خورده و در آن تأثیر داشته است به همین دلیل معتقد هستیم که اصلاحات ماندگار است و نمی‎توانند از آن عبور کنند. رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان امام خمینی (ره) را منادی اصلاحات دانست و گفت: بسیاری از شخصیت‎ها، متفکران و منادیان صلح و امنیت و مصلحان اجتماعی از جمله مدرس، امیرکبیر، بازرگان، شریعتی و … در تداوم تاریخ آن گام برداشتند. امام خمینی (ره) عصاره فضیلت‎های تاریخ تشیع است وی امام خمینی (ره) را عصاره و چکیده فضیلت‎های تاریخ تشیع دانست و افزود: ایشان مؤثرترین شخصیت دینی در تاریخ غیبت کبری امام زمان (عج) است به همین دلیل انقلاب به دستان پربرکت ایشان رخ داد. خرازی با بیان اینکه اصلاحات، امام راحل، انقلاب و ملت به هم پیوسته و وابسته است، عنوان کرد: اصلاح‎طلبی به معنای آن است که ما باید به دردها و آلام مردم برسیم، آزادی و مردم‎سالاری یک روی سکه است، اما روی دیگر آن بحران زندگی مردم در این منطقه و کوچ آنان از روستاها به حاشیه‎ شهرها است که زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست. نخستین گام مدعیان اصلاحات ایجاد اشتغال در جنوب کرمان باشد سفیر سابق ایران در فرانسه ادامه داد: ما هم‎اکنون در برهه بسیار سخت و دشواری قرار داریم، بنابراین باید نخستین گام و حرکت جدی تمام کنش‎گران سیاسی و مدعیان اصلاحات در راستای رفع فقر، ایجاد اشتغال و تولید در جنوب کرمان باشد.

وی اضافه کرد: حزب ندای ایرانیان تنها برای بیانیه دادن و اعلام مواضع و دلسوزی برای آزادی و مردم‎سالاری تشکیل نشده است، بلکه این آزادی با انقلاب مردم پیوند خورده است و آنان به خوبی می‎دانند، چگونه باید از آن دفاع کنند و از مردم‎سالاری دینی پاسداری کنند. خرازی خاطرنشان کرد: مصداق آن تحول در رأی مردم در سال ۹۲ بود که تجلی پیدا کرد و با وجود خواست تمام مخالفان و پیروزی رأی بر قدرت تحقق یافت، صندوق‎های رأی نیز نشان داد که باید با جدیت قدرت عینی مردم را به صحنه عمل کشاند.

مشاور رئیس جمهور دوران اصلاحات اظهار داشت: این حزب تشکیل شده است تا با همکاری جمعی، تمام کنش‎گران سیاسی و بازیگران صحنه اجتماعی را به هم پیوند زند و برای امروز و فردای این مردم گام بردارد. وی بیان داشت: برای ماندگاری این حزب و خدمات آن در تاریخ این سرزمین باید بدانید که متعلق به کشور و خدمتگزار مردم هستید، نه اینکه مقدمه قدرت و تجلی منافع شخصی شوید که این برای ایران زیبنده نیست. خرازی تصریح کرد: هنگامی می‎توانیم، فریاد اصلاحات سر دهیم و تحول بزرگی در جامعه ایجاد کنیم که با اخلاص، تواضع و تلاش و تکاپوی جمعی برای رفع مشکلات مردم گام برداریم.

سفیر و معاون نمایندهٔ دائم ایران در سازمان ملل متحد مردم ایران را از شایسته‎ترین و بافضیلت‎ترین انسان‎های تاریخ خواند و گفت: طی مدت فعالیت در دوران دیپلماسی هیچ مردمی را به غیوری، شجاعت و صلابت ایرانیان نیافتم، مردمی که اصالت اندیشه و تفکر را در مسیر تاریخ انسان و جهان نشان دادند و با وجود تحریم‎ها و تهدیدها با دستان خالی کشور خود را اداره کردند.

6767

وی با تأکید بر اینکه ایران قدرت مهم غرب آسیا است، افزود: هنگامی مردم به حزب ندای ایرانیان احترام می‎گذارند که مظهر وحدت، محبت، سمبل اخلاق و تواضع و یک اصلاح‎طلب واقعی باشد. ریشه مخالفت ما با پدیده احمدی‎نژادیسم در فلسفه فکری است خرازی عنوان کرد: احمدی‎نژاد تمام شد، اما احمدی‎نژادیسم خطری برای کشور است، ما سر تضاد و تنافر با کسی نداریم، اما کسان دیگری هستند و بودند که با وجود اختلاف‎های فکری به آن‎ها احترام می‎گذاریم.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان اظهار داشت: ریشه مخالفت ما با پدیده احمدی‎نژادیسم در فلسفه فکری است و مبنای آن این است که او یک ملت را تحقیر کرد با زبان تقلب با مردم سخن گفت و کشور را تا دروازه جنگ و خشونت پیش برد. وی با اشاره به اینکه اگر مقام معظم رهبری نبود، معلوم نبود، این جریان چه بر سر کشور می‎آوردند، ادامه داد: باید در این زمینه روشنگری کرد و آگاهانه سخن بگوییم در این صورت مردم خود سره را از ناسره تشخیص می‎دهند. ماجرای هولوکاست به ما ربطی ندارد خرازی با بیان اینکه ماجرای هولوکاست به ما ربطی ندارد، خاطرنشان کرد: چرا باید مردم ایران تاوان جنایتی را که طی سال‎ها قبل رخ داده است، بدهند و مسئولیت پاسخگویی به جنایتی را که در آن دخیل نبودند، بپذیرند.

وی با تأکید بر وحدت اصلاح‎طلبان اضافه کرد: برای داشتن مجلسی که سنگ‎های موانع را از مقابل دولت بردارد، باید هوشمندانه به تفکری رأی دهیم که درد مردم را بفهمد و به فکر جیب خود نباشد. خرازی هر یک از مردم را به عنوان یک رسانه ذکر و تصریح کرد: نخبگان باید در کنار مسئولان هوشمندانه در صحنه تحولات اجتماعی و سیاسی گره از کار فروبسته مردم باز کرده و با قدرت در این زمینه کار کنند. اصلاح‎طلبی در تحمل یکدیگر خلاصه می‎شود مشاور رئیس جمهور دوران اصلاحات با بیان اینکه ما اصلاح‎طلب هستیم و تاوان آن را داده‎ایم، مدعی شد: ما تمام اتهام‎ها، اهانت‎ها و تحقیرها را طی هشت سال دولت اصولگرایان تحمل کرده‎ایم، امروز چاره‎ای نداریم، جز اینکه اصلاح‎طلبی را در عقلانیت، وحدت و تحمل یکدیگر خلاصه کنیم.

وی بیان داشت: آینده متعلق به کسانی است که صادقانه و شفاف با مردم سخن می‎گویند، دغدغه پیروزی مردم را در سر می‎پرورانند، خود را فرزندان پاک‎باخته امام (ره) و یاران رهبر بزرگ ایران می‎دانند و این کشور را جزو کنش‎گران مهم و بازیگران قدرتمند صحنه‎های بین‎المللی و سیاسی می‎خواهند، این پیامی است که نسل امروز از تمام احزاب سیاسی طلب می‎کند. خرازی عنوان کرد: باید بپذیریم که در دوره‎ای از تاریخ زندگی می‎کنیم که به دلیل توسعه دنیای انفورماتیک انسان امروز بینا و با گذشته متفاوت است و باید با آن‎ها با زبان استدلال و ادب سخن گفت.

سفیر و معاون نمایندهٔ دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: اصلاحات به معنای کرنش در برابر بافضیلت‎ترین مردمانی است که خون خود را به بهانه دادند. وی افزود: همچنین اصلاحات به معنای پیگیری مطالبات مردم، مبارزه با دورویی، نفاق، تفرقه و مردم‎فریبی، پاسداری از تمام فضیلت‎های ناگفته و نانوشته مردم و پیوند بین دو تفکر اصلاح‎طلبی است که می‎خواهد، ایران امروز را به جهان فردا پیوند بزند.

sdacsf

خرازی خواستار تکریم و حفظ حرمت رئیس دولت اصلاحات شد و خاطرنشان کرد: اصلاحات به معنای تبعیت از رهبری، وفادار بودن به مبانی مهم قانون اساسی به عنوان چراغ هدایت ملت ایران است و حزب ندای ایرانیان پیام‎آور چنین اصلاحاتی است. تحزب پشتوانه توسعه و پیشرفت کشور است رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان اظهار داشت: توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی محال است در کشوری تحقق پیدا کند، مگر آن که تحزب به معنای واقعی در آن جامعه اتفاق بیفتد، زیرا پشتوانه تمام موفقیت‎های عینی انسان امروز و فردا این مقوله است.

وی با بیان اینکه جیرفت پیوند در تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران دارد، ادامه داد: جیرفت آغاز یک تمدن بزرگ است که هنوز بشریت در جستجو، پژوهش و کنجکاوی‎های آن مقالات و کتاب‎های فراوانی را به رشته تحریر درآورده و همچنان به این امر ادامه می‎دهد. خرازی اضافه کرد: باستان‎شناسی در جهان نیست که جیرفت را ارج نهد و تاریخ‎دانی در عالم نیست که به تمدن، فرهنگ و تاریخ این سرزمین واقف نباشد، جیرفت یعنی تمدن ایران و ایران به معنای تمدن بزرگ بشری جیرفت است.

سفیر سابق ایران در فرانسه گفت: این مبالغه نیست، بیش از هزاران مقاله طی سال‎های اخیر پیرامون کشفیاتی که در منطقه جیرفت به دست آمده است، هم‎اکنون در پژوهشکده‎ها، کتابخانه‎ها، موزه‎ها و مراکز مهم تبلیغاتی طنازی می‎کند و مردم این منطقه چنین صبغه تاریخی دارند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =