. سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 2483 تاریخ انتشار : سه شنبه 13 مرداد 1394 | 18:23 ب.ظ

معاون اصلاح و تربیت زندان‌های کرمان: کرمان، بم و جیرفت بیشترین آمار سرقت استان را دارند.

معاون سلامت اداره کل زندان‌های کرمان گفت: بیشترین آمار مرتکبان جرم سرقت به‌ترتیب مربوط به شهرهای کرمان، بم، جیرفت، سیرجان، رفسنجان، بافت و شهربابک است. کرامت عبدلی صبح امروز در جلسه پیشگیری از وقوع جرم در مورد آمار زندانیان محکوم به سرقت اظهار داشت: تعداد محکومان به سرقت در زندان ۴۶۳۸ نفر است که در […]

معاون سلامت اداره کل زندان‌های کرمان گفت: بیشترین آمار مرتکبان جرم سرقت به‌ترتیب مربوط به شهرهای کرمان، بم، جیرفت، سیرجان، رفسنجان، بافت و شهربابک است.
کرامت عبدلی صبح امروز در جلسه پیشگیری از وقوع جرم در مورد آمار زندانیان محکوم به سرقت اظهار داشت: تعداد محکومان به سرقت در زندان ۴۶۳۸ نفر است که در چهار ماهه امسال نسبت به سال قبل با کاهش این آمار مواجه هستیم.
معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان کرمان افزود: بیشترین آمار مرتکبان جرم سرقت به ترتیب مربوط به شهرهای کرمان، بم، جیرفت، سیرجان، رفسنجان، بافت و شهربابک است که میزان سرقت‌های عادی و سرقت‌های مسلحانه ۱۶۱ مورد است.
عبدلى در مورد شرایط محکومان به سرقت ادامه داد: ۲۵۶۹ نفر از مرتکبان مرد و ۶۹ نفر زن هستند که ۱۴۵۱ نفر متاهل و ۱۱۸۷ نفر مجرد هستند و ۲۴۹۸ نفر از محکومان ایرانى و ۱۴۰ نفر بیگانه هستند.
وی یاد آور شد: از نظر شرایط سنی مرتکبان سرقت با وضعیت نگران کننده‌ای مواجه هستیم، ۱۹ نفر از مرتکبان سرقت زیر ۱۸ سال و ۴۵۶ نفر بین ۲۵- ۱۸ سال و ۹۵۴ نفر بین ۳۱_۲۶ سال دارند.
عبدلی افزود: ۱۱۳۱ نفر از محکومان بدون سابقه و ۱۵۰۷ نفر مجرمان سابقه دارند و در مورد ورودی‌های مهریه و نفقه به زنان در چهار ماه اول امسال ۲۹۷ نفر ورودی داشتیم که این آمار در سال گذشته ۲۳۵ نفر بود.
موحد، رئیس کل دادگسترى استان کرمان با توجه به این آمار گفت: باید برای این محکومان در زندان‌ها آموزش‌های پیشگیرى از سرقت را باشته باشیم و موازین شرعی و حرمت مال مسلمان برای آنان توضیح داده شود، اما اگر از این مجرمان بعد از اجرا محکومیت و آزاد شدن از زندان حمایت نشود، صرف آموزش علاجی ایجاد نمی‌کند.

تسنیم

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + سیزده =