. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 2732 تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 مرداد 1394 | 22:51 ب.ظ

سمینار کشاورزی با حضور جنوبی ها در برج میلاد برگزار شد / تصاویر

به گزارش سایت کنارصندل، شامگاه دیشب و در روزهای پایانی جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان، سمینار کشاورزی استان در برج میلاد تهران برگزار شد که از شرکت کنندگان جنوبی در این جلسه میتوان به کلانتری رییس خانه کشاورز کشور، دکتر زاهدی، رزم حسینی، پورابراهیمی، دکتر موسوی، دکتر بهزادنژاد، مهندس احمدیوسفی، مهندس محمدعلی سیفی، مهندس محمدرضا واحدی، […]

به گزارش سایت کنارصندل، شامگاه دیشب و در روزهای پایانی جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان، سمینار کشاورزی استان در برج میلاد تهران برگزار شد که از شرکت کنندگان جنوبی در این جلسه میتوان به کلانتری رییس خانه کشاورز کشور، دکتر زاهدی، رزم حسینی، پورابراهیمی، دکتر موسوی، دکتر بهزادنژاد، مهندس احمدیوسفی، مهندس محمدعلی سیفی، مهندس محمدرضا واحدی، مهندس خواجه بهرامی، مهندس کردستانی، مهندس شاهرخی، دکتر آیین، دکتر احمدپور، مهندس محمود کریمی، مهندس احمد مشایخی،مهندس ساردویی، مهندس شریف، مهندس احمد مشایخی، مهندس محسن افروز، مهندس محمود آیین،مهندس یوسف سلیمانی، مهندس بهرام سالاری، مهندس جمشید سنجری، استاد ذالفقاری و …اشاره کرد.

دکتر موسوی رییس سازمان کشاورزی جنوب استان با اشاره به پتانسیل های بخش کشاورزی در جنوب کرمان گفت: آنچه دنیا دارد استان کرمان همه را یکجا در خود دارد.

وی افزود: سازمان عمران جیرفت با قدمت ۵۰ ساله خود بیانگر پتانسیل و ظرفیت جنوب در بخش کشاورزی است و حتی در بعضی محصولات بدون رقیب هستیم.

دکتر موسوی همچنین اظهار داشت که در جنوب کرمان حدود ۴۷ درصد از مردم به طور مستقیم با کشاورزی ارتباط دارند و اینجا تنها جایی است در دنیا که چهار کشت سیب زمینی دارد. 

وی در پایان سخنان خود خواستار ایجاد دانشکده گیاهان دارویی شد و برنامه های آینده را تجاری سازی بخش کشاورزی، گام به سوی کشتهای انبوه و طبقاتی و گلخانه های هیدروپونیک و … ذانست و از مسئولان امر خواست که نگاه ویژه به کشاورزی جنوب کرمان داشته باشند.

در این جلسه همچنین استاندار به بحران آب و طرح همیاران آب اشاره کرد و در بخش دیگر دکتر زاهدی هم مشکلات بخش کشاورزی را نبود سیستم منسجم بازاریابی و بازاررسانی دانست.

کلانتری رییس خانه کشاورز کشور با اشاره به این نکته که از زمانیکه مدیریت آب دولتی شد تاراج آب  شکل گرفت گفت: آب های زیر زمینی به شدت کاهش یافته اند و با توجه به تبخیر زیاد آب در استان کرمان برداشت آب باید مدیریت شود.

وی همچنین افزود: پایین رفتن سطح آب چاه ها به منزله مرگ تدریجی حیات است و لازم است که همه دست به دست هم بدهیم و تعرف را کنار گذاشت و برای نجات این سرزمین بکوشم. خودتان به فکر باشید دولت هم در خدمتتان است.

از نکات این سمینار عدم حضور نمایندگان جنوب استان در این سمینار بود. البته نماینده جیرفت و عنبرآباد به این سمینار دعوت نبود اما جا داشت که نماینده کهنوج که عضو کمیسیون کشاورزی است در این سمینار حضور داشته باشد.

568 - Copy ۲۰۱۵۲ - Copy ۲۰۱۵۰۸۱۳_۱۸۲۶۰۶ - Copy ۲۰۱۵۰۸۱۳_۱۸۴۰۵۶ - Copy ۲۰۱۵۰۸۱۳_۱۸۴۱۱۸ - Copy ۲۰۱۵۰۸۱۳_۱۸۵۴۱۴ - Copy ۲۰۱۵۰۸۱۳_۱۸۵۴۳۴ - Copy ۲۰۱۵۰۸۱۳_۱۸۵۵۵۳ - Copy ۲۰۱۵۰۸۱۳_۱۸۵۶۱۰ - Copy ۲۰۱۵۰۸۱۳_۱۸۵۶۲۵ - Copy ۲۰۱۵۰۸۱۳_۱۸۵۶۴۳ ۲۰۱۵۰۸۱۳_۱۸۵۷۰۳ - Copy ۲۰۱۵۰۸۱۳_۱۸۵۷۳۲ - Copy ۲۰۱۵۰۸۱۳_۱۸۵۷۴۲ - Copy ۲۰۱۵۰۸۱۳_۱۹۱۴۰۴ - Copy ۲۰۱۵۰۸۱۳_۱۹۱۵۰۷ ۲۰۱۵۰۸۱۳_۱۹۱۵۲۴ ۲۰۱۵۰۸۱۳_۱۹۳۲۴۵

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =