. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 2777 تاریخ انتشار : جمعه 23 مرداد 1394 | 21:36 ب.ظ

اجحاف در حق شهرستانهای جنوبی و تپه کنارصندل در جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان

 فرصتی پیش آمد تا با همکاری استاندار محترم کرمان دکتر رزم حسینی و همچنین با همکاری شهرداریهای استان کرمان و تهران،  با برگزاری یک جشنواره فرهنگی و اجتماعی و هنری،  گردشگری،  صنعتی،  کشاورزی و تمامی ظرفیت های استان به مدت یک هفته در برج میلاد تهران به بازدید کننده های داخلی و خارجی معرفی شود. […]

۲۰۱۵۰۸۱۱_۱۹۱۷۴۴

 فرصتی پیش آمد تا با همکاری استاندار محترم کرمان دکتر رزم حسینی و همچنین با همکاری شهرداریهای استان کرمان و تهران،  با برگزاری یک جشنواره فرهنگی و اجتماعی و هنری،  گردشگری،  صنعتی،  کشاورزی و تمامی ظرفیت های استان به مدت یک هفته در برج میلاد تهران به بازدید کننده های داخلی و خارجی معرفی شود.

روز موعود فرا رسید و نمایشگاه راه اندازی شد. در بدو ورود جلو سر در نمایشگاه تعدادی غرفه شیک با دکوراسیون میلیونی توجه هر بیننده ای را به خود جلب میکرد.

از شهرستان ها بعلاوه خود استان و غرفه های فرمانداریها و تعدادی از شرکت های خصوصی با تمامی ظرفیتهای خودشان در این جشنواره شرکت کرده بودند. یادم رفت بگویم در مراسم افتتاحیه جشنواره کلیپی پخش شد که ما فکر کردیم شاید از ساردوییه به سمت جنوب جز استان کرمان نیست.

اگر آیت الله هاشمی رفسنجانی در آن کلیپ اسمی از قلعه گنج ومحرومیت جنوب نمی بردند،  ما فکر می کردیم شاید اشتباه آمده ایم.

وقتی در غرفه ها توجه میکردیم،  سهم هر شهرستان درشمال استان را چند غرفه میدیدیم.

غرفه های شمال استان را در ورودی نمایشگاه با نصب وسایل خنک کننده و تجهیزات کامل مستقر کرده بودند. قصد آشوب و دوبهم زنی ندارم تاسف بار بود وقتی دیدم چهار شهرستان منوجان،  رودبار،  فاریاب،  وکهنوج را دریک غرفه سه در چهار ته سالن جایی که مرغی آنجا پر نمیزد انتخاب کرده بودند.

به عنوان مثال شهرستان بم شش الی هفت غرفه خصوصی وغیر خصوصی داشت.

یا اینکه در غرفه ارزوییه تصویر یک بنر بزرگ را دیدم که تپه باستانی را در منطقه صوغان به نمایش گذاشته شده بود، که این تپه را آنقدر بزرگ جلوه داده بودند،و اولین کشف نسخه خطی دنیا را به این تپه نسبت میدادن.

یک سوال آیا پنچ شهرستان جنوبی استان کرمان یعنی  کهنوج، قلعه‌گنج، منوجان، فاریاب،  رودبار جنوب ظرفیت هایشان به اندازه بم نبود که شش الی هفت غرفه را به خود اختصاص داده بود؟

آیا تپه باستانی کنار صندل که شهرت  جهانی پیدا کرده است و سر منشاء یک تمدن جدید می باشد به اندازه تپه ای در ارزوییه نبود که هیچ اشاره ای به نام آن نشده بود؟

حتی لازم بود که یکی از اعضای شورای اسلامی روستای کنارصندل در سمینار تمدن هلیل شرکت داشته باشد و پیام آور اهمیت تپه کنارصندل برای مردم روستایش باشد.

جای بسی تاسف است که نگاه تحقیرآمیز جنوب پایانی ندارد وما در مرکز ایران هم محروم بودیم.

من از استاندار عزیز بابت اینکه این فرصت را فراهم کردند تشکرمیکنم، اما یک خواهش دارم اگر  فرصت دیگری پیش آمد تاما خودمان را معرفی کنیم، برای جنوب استان یک برنامه جداگانه داشته باشند،تاما بتوانیم آنطور که شایسته داریم خودمان را معرفی نماییم.

محمدحیدری قلعه گنج

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =