مهندس محمدرضا رئیسی‌نژاد: احداث ۲ هزار هکتار گلخانه در کرمان(جیرفت) و خوزستان به زودی کلید می‌خورد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

SAMSUNG CAMERA PICTURES

به گزارش سایت کنارصندل و به نقل از خبرگزاری مهر، مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‎های روستایی گفت: به منظور کاهش مصرف آب و افزایش بهره‎وری در بخش کشاورزی، عملیات احداث ۲ هزار هکتار گلخانه در دو استان خوزستان و کرمان به زودی آغاز می‎شود.

محمدرضا رئیسی‌نژاد در نشستی خبری با بیان اینکه اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران در زیرمجموعه خود ۳۱ اتحادیه استانی، ۳۰۱ اتحادیه شهرستانی، ۱۰ هزار فروشگاه مصرف و ۱۱ هزار جایگاه عرضه سوخت دارد، اظهار داشت: خرید و فروش محصولات کشاورزی، تامین و توزیع نهاده‌های بخش، صادرات و واردات، تشکیل نمایشگاه‌های تخصصی و خرید توافقی محصولات کشاورزی از جمله اقدامات این اتحادیه است.

 

وی با تاکید بر مصرف بهینه آب در کشور، افزود: با توجه به محدودیت منابع آبی کشور، اتحادیه مرکزی مدیریت مصرف بهینه آب را در دستور کار خود قرار داده است، ضمن اینکه در همین راستا قصد داریم کشت متمرکز محصولات کشاورزی را گسترش دهیم.

 

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران با بیان اینکه به زودی عملیات اجرایی احداث ۲ هزار هکتار گلخانه در دو استان خوزستان و کرمان با همکاری مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و صندوق توسعه ملی آغاز می شود، گفت: احداث هر هکتار از این گلخانه به ۱.۵ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد و در هر هکتار از آن می‌توان ۷۰۰ تن محصول کشاورزی برداشت کرد.

 

رئیسی‌نژاد با تاکید بر اینکه احداث این گلخانه‌ها سبب کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی می‌شود، اضافه کرد: نکته بسیار مهمی که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد، توجه ویژه به روستائیان است.

 

وی با بیان اینکه روستائیان تولیدکنندگان غذای کشور هستند، افزود: متاسفانه مهاجرت از روستاها به شهرها شتاب زیادی گرفته و باید مسئولان با اتخاذ تدابیری مانع این امر شوند.

 

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران تاکید کرد: برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها باید بحث ایجاد اشتغال پایدار در روستاها مورد توجه قرار بگیرد و اقدامات لازم برای این مسئله انجام شود.

 

رئیسی‌نژاد با بیان اینکه کشور برای تقویت بخش کشاورزی و روستاها نیازمند تاسیس بانک روستایی است، گفت: روستایی‌ها نیاز به رفاه، سرمایه و آسایش دارند تا بتوانند در مناطق دورافتاده به زندگی و تولید بپردازند.

 

وی با اشاره به اینکه امروزه اکثر جوانان روستایی تحصیلکرده هستند، تاکید کرد: بنابراین باید اقداماتی انجام داد تا این افراد به ماندن در روستاها و تولیدات کشاورزی علاقه‌مند شوند.