. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 2902 تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 مرداد 1394 | 08:58 ق.ظ

دستاوردهای جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان:همکاری سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با کشت و صنعت جیرفت

  به گزارش سایت کنارصندل و به نقل از خبرآنلاین، عضو هيئت مديره سازمان مديريت ميادين ميوه و تره بار شهرداری تهران گفت: استان کرمان با وسعت ۱۱.۳ درصد به عنوان پهناورترين استان کشور و با اقتصادي بر مبناي سخت کوشي و تلاش مردمانش در حوزه کشاورزي و توليد مرکبات کشور در جنوب اين استان بالاترين […]

 

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2015-08-20 07:35:43Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com-[ÿÕhVÍ

به گزارش سایت کنارصندل و به نقل از خبرآنلاین، عضو هيئت مديره سازمان مديريت ميادين ميوه و تره بار شهرداری تهران گفت: استان کرمان با وسعت ۱۱.۳ درصد به عنوان پهناورترين استان کشور و با اقتصادي بر مبناي سخت کوشي و تلاش مردمانش در حوزه کشاورزي و توليد مرکبات کشور در جنوب اين استان بالاترين توليد سطح زير کشت گلخانه اي و جاليزي کشور را نيز دارد. دکتر خوش کیش افزود: اقليم چهارفصل در تمامي ايام سال اين استان را به قطبي مهم در اقتصاد کشاورزي تبديل کرده است. وی با اشاره به مشکلات موجود در فروش و عرضه محصولات کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: فروش وعرضه محصولات استان کرمان به دليل اشکالاتي در شبکه توزيع و وجود سيستم سنتي فروش و عدم ارتباط مناسب و موثر با مراکز مهم توزيع و مصرف محصولات کشاورزي در کشور باعث کاهش درآمد توليد کننده گرديده است و با کم رنگ بودن اين ارتباط مصرف کننده نيز محصولات را با قيمت بالاتر تهيه مي نمايد.

این کارشناس درباره راهکارهای موجود برای رفع این مشکلات اظهار داشت: با توجه به ظرفيت ۲۵ درصدي جمعيت کشور، بازارهاي فروشگاهي مدرن مي تواند فرصت مناسبي براي سرمايه گذاران و توليدکنندگان بخش خصوصي باشد و فاصله توليد تا مصرف را کم کرده که ضمن کاهش قيمت محصولات در بازارهاي مصرف باعث تقويت توليدکنندگان شود.

خوش کیش در ادامه در ارتباط با برگزاری جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان در برج میلاد گفت: یکی از ارکان جشنواره در کنار سخنرانی ها برگزاری نمایشگاه ویژه جشنواره بود که فضای جشنواره را تحت تاثیر خود قرار داد. خوشبختانه تعداد زیادی از شرکت های فعال در حوزه صنعت و تولید به همراه سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی در این نمایشگاه حضور داشتند. در حوزه های گردشگری و فرهنگی تعداد زیادی از فعالان حضور یافتند و با ارائه توانایی ها و دستاوردهای خود یکی از فعالترین بخشهای جشنواره را تشکیل دادند. عضو هیئت مدیره سازمان مديريت ميادين ميوه و تره بار شهرداری تهران ادامه داد: حضور تمامی شهرستانهای استان کرمان با محوریت فرمانداری آن شهرستان در این جشنواره فرصتهای سرمایه گذاری این شهرها را بیش از پیش نمایان کرد. وی با بیان اینکه نقش پررنگ اقتصاد کشاورزی یکی از مهمترین عرصه ها و فرصتهای سرمایه گذاری در شهرستانهای استان کرمان و بالاخص جنوب این استان است خاطرنشان کرد: می توان گفت یکی ازقدرتمندترین شرکتهای صنعتی و سرمایه گذاری این بخش، کشت و صنعت جیرفت است. این شرکت از توانایی بسیار بالایی در تولید محصولات باغی و انواع ارقام خرما و مرکبات برخوردار است و یک نمونه متمایز است که از ظرفیت بسیار بالایی در بخش تولید محصولات باغی برخوردار است.

خوش کیش با اشاره به تاکید استاندار کرمان مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی در کرمان اذعان کرد: سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی که اجرای آن مورد تاکید جناب آقای رزم حسینی استاندار محترم می باشد می تواند موجب تقویت تولید و تولید کننده و اصلاح نظام بازار تولید و توزیع واگذاری کار به مردم و صرفه جویی در هزینه های عمومی تامین امنیت غذا و ایجاد ذخایر راهبردی و تاکید بر افزایش کمی و کیفی تولید و روزآمد سازی نظارت بر بازار که مهمترین بندهای اقتصاد مقاومتی در حوزه اقتصاد کشاورزی می باشند شود.

وی در پایان گفت: با توجه به توسعه روز افزون کیفی و کمی بازارها و نیز تغییر ساختار بازارها از شکل سنتی به فروشگاهی بر اساس اصل تکریم شهروندان و نیز توسعه کیفی محصولات با هدف نهایی ارایه محصولات به صورت بسته بندی و فرآوری شده همراه با شناسه کیفیت و درجه بندی محصولات و با بالابردن رضایت شهروندان افزایش کنترل قیمت محصولات از طریق ارایه محصولات تولید کنندگان به طور مستقیم و کاهش قیمت محصولات دربازار مصرف که به نفع شهروندان است و نیز موجب افزایش درآمد تولید کننده و تلاش برای تشویق ایجاد واحدها و شرکتها با مالکیت تولید کنندگان برای عرضه محصولات به صورت مستقیم می شود توصیه من به تولید کنندگان و خصوصا فرمانداران شهرستان های استان کرمان که در این هفته درنمایشگاه حضور فعالی داشتند برای راه اندازی و تاسیس شرکت ها و موسسسات بومی برای شهرستان ها با مالکیت و سهامداری تولید کنندگان خود می باشد. به این شکل می توان بازار گسترده سازمان مدیریت میادین را در اختیار بگیرند که بنده یکی از مهمترین دستاوردهای این جشنواره را برقراری ارتباط بین تولید کنندگان استان کرمان با سازمان مدیریت میادین به عنوان بزرگترین شبکه توزیعی کشور می دانم.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + هشت =