. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 2923 تاریخ انتشار : شنبه 31 مرداد 1394 | 10:45 ق.ظ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در نماز جمعه عنوان کرد : احداث ۸ خانه پزشک در جنوب کرمان در دستور کار است

به گزارش سایت کنارصندل، محمدرضا محمدی‎ساردو دیروز در جمع نمازگزاران جمعه جیرفت با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت شش سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: با وجود منابع غنی در منطقه جنوب کرمان فقر و محرومیت این منطقه قابل تأمل است. وی بیان داشت: ضریب وجود تخت در جنوب کرمان ۰.۴ […]

به گزارش سایت کنارصندل، محمدرضا محمدی‎ساردو دیروز در جمع نمازگزاران جمعه جیرفت با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت شش سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: با وجود منابع غنی در منطقه جنوب کرمان فقر و محرومیت این منطقه قابل تأمل است.

وی بیان داشت: ضریب وجود تخت در جنوب کرمان ۰.۴ و در شمال کرمان ۲.۳ است، این تفاوت معناداری است، جدای از برنامه‎های وزارت بهداشت دانشگاه نیز یکسری برنامه‎ها را اجرا کرده تا مشکلات درمانی و بهداشتی منطقه کاهش یابد.


IMG_9604

محمدی‎ساردو با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت هفت شهرستان جنوب کرمان را در برمی‎گیرد، افزود: برنامه‎هایی که در قالب طرح تحول سلامت انجام شده، طبق ارزیابی ناظران وازرتخانه عملکرد خوبی داشته است، بودجه‎های متعددی از وزارت بهداشت گرفتیم که بودجه اصلی برای کاهش میزان پرداختی از جیب بیماران است و در اختیار دانشگاه قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت گفت: بیمارستان جدیدی با ۲۳۰ تخت تصویب شده بود، اما اجرایی نشد و پیگیری‎های لازم انجام و زمین آن در پردیس دانشگاه مشخص شده است و عملیات احداث آن به زودی آغاز می‎شود.

محمدی‎ساردو ادامه داد: با توجه به فرسوده بودن بیمارستان آیت‎الله کاشانی عملیات احداث ساختمان جدید بیمارستان در محوطه آن آغاز شده است، پیش‎بینی ما یک سال است تا به بهره‎برداری برسد و با این اقدام کمبود تخت در فضای زایشگاه برطرف شود.

وی با اشاره به بهسازی و نوسازی بیمارستان‎های جنوب کرمان عنوان کرد: ارتقا کیفیت هتلینگ بیمارستان‎های حوزه دانشگاه در جنوب کرمان انجام شده است و در سال جاری نیز بهسازی و نوسازی چند بخش بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت در دستور کار قرار دارد.

محمدی‎ساردو با اشاره به خریداری دستگاه‎های ام‎ آر آی، سی تی اسکن ۱۶ اسلایس و سنگ‎شکن برای بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت اظهار داشت: ساختمان آموزشی دانشگاه در چهار طبقه در حال احداث است که با این اقدام فضاهای آموزشی بیمارستان کامل می‎شود و فضاهایی از بیمارستان را که برای آموزش اشغال شده بود، می‎توانیم برای درمان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نقص‎های زیادی دارد که باید برنامه‎های بلندمدت برای رفع آن‎ها تدوین کرد، افزود: یکی از ایرادها حضور کوتاه‎مدت پزشکان متخصص در منطقه است که بخشی از آن در حال اجرا است تا ماندگاری آن‎ها در منطقه بیشتر شود.

محمدی‎ساردو با اشاره به اینکه احداث پایگاه شهری صاحب‎آباد، ساختمان مرکزی فوریت‎های پزشکی، انبار حوادث در ورودی شهر و هشت خانه پزشک از جمله پروژه‎های عمرانی در دستور کار هستند، ادامه داد: بخش‎های بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت با توجه به ازدحام بیمارستان رو به گسترش است و زیربنای درمانگاه نیز به میزان یک‎هزار متر مربع توسعه می‎یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت گفت: کلینیک ویژه بیمارستان امام خمینی(ره) جیرفت را با زیربنای ۲ هزار و ۷۰۰ متر مربع احداث می‎کنیم که امیدواریم تا آبان‎‎ماه عملیات احداث آن آغاز و تا دو سال آینده آماده بهره‎برداری شود.

وی با اشاره به اقدامات قابل توجه انجام شده در حوزه بهداشتی خاطرنشان کرد: تجهیزات دندانپزشکی در بسیاری از مراکز بهداشتی و درمانی مستقر شده است و برای جذب این پزشکان برنامه‎ریزی کردیم تا تمایل به کار در منطقه داشته باشند.IMG_9614

محمدی‎ساردو با بیان اینکه خوابگاه‎های دانشجویی نیز آماده بهره‎برداری هستند و در پی جذب اعتباری برای تجهیز آن هستیم، گفت: عملیات اجرایی یک دانشکده از محل منابع دانشگاه در سال جاری آغاز می‎شود که این اقدام گام مهمی در توسعه و آبادانی منطقه است.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − نوزده =