هر ۵ دقیقه یک نفر به جمعیت بیکاران افزوده می‌شود/ فرج الله عارفی: قانون در زمینه تخصیص اعتبار برای رفع معضل اشتغال وجود دارد اما متاسفانه دولت اراده‌ای برای اجرایی کردن آن ندارد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از عدم تخصیص چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال فارغ‌التحصیلان در بودجه سال جاری، گفت: متاسفانه با وجود پیگیری‌های نمایندگان ‌اما کسی پاسخگوی اجرا نشدن آن نیست.
فرج‌الله عارفی، با یادآوری اظهارات وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی مبنی بر آنکه هر ۵ دقیقه یک نفر به جمعیت بیکاران افزوده می‌شود، افزود: متاسفانه این آمارها واقعیتی است که کشور با آن مواجه بوده و دولت باید برنامه‌ریزی برای رفع این معضل داشته باشد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بدون‌شک علت اصلی معضل اشتغال در کشور باید مشخص شود تا بتوان راهکار دقیقی برای آن تعریف و از وجود بحران بیکاری در کشور جلوگیری کرد این درحالی است که هنوز اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه مجلس این آمادگی را دارد تا برای رفع معضل بیکاری قانون وضع کند، تصریح کرد: نمایندگان تذکرات زیادی برای برطرف شدن معضل بیکاری در کشور به دولت می‌دهند اما هیچ کدام از این تذکرات اثربخش واقع نشده و مسئولان تنها به ارایه آمارها بسنده می‌کنند.

وی با بیان اینکه هرساله تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به آمار بیکاران کشور اضافه می‌شود، یادآور شد: مجلس در بودجه سال ۹۴ پیش‌بینی کرد تا دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها ۱۲ هزار میلیارد تومان را برای اشتغال در نظر بگیرد که در مجلس نیز تصویب شد اما دولت اعلام کرد که نمی‌تواند چنین مبلغی را پرداخت کند.

عارفی تاکید کرد: در نهایت قرار شد با توافق دولت و مجلس، مبلغ ۱۲ هزار میلیارد تومان به ۴ هزار میلیارد تومان تقلیل پیدا کند که تا امروز هیچ اقدامی برای تخصیص این اعتبار برای اشتغال فارغ‌التحصیلان انجام نشده است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: قانون در زمینه تخصیص اعتبار برای رفع معضل اشتغال وجود دارد اما متاسفانه دولت اراده‌ای برای اجرایی کردن آن ندارد تاجایی که نمایندگان نیز پیگیر اجرای قانون هستند اما کسی پاسخگوی آن نیست.