مدیرکل دفتر آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان محیط زیست: در بهره برداری از سدهای کشور عدم رشد و توسعه کشاورزی و عدم مدیریت بهره برداری مناسب به چشم می خورد.


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

محمد درویش مدیرکل دفتر آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان محیط زیست بعد ازظهر دیروز در حاشیه بازدید از سد استقلال میناب اظهار داشت: آب پشت سد ها سبب تغییر در سطح آب‌های زیر زمینی و به دنبال آن شور شدن زمین و نابودی اراضی کشاورزی و باغات می شود.

وی گفت: مسائل زیست محیطی در مراحل مختلف مانند طراحی، احداث یا در هنگام بهره برداری از سدهای کشور ظاهر می شود، گرچه در پاره ای از ساختگاه ها در مراحل قبل از اجرا نیزمشکلاتی به چشم می خورد. از جمله سدهای بزرگ ساخته شده در ایران را می توان به سدهای دز، عباس پور، درود،جیرفت، میناب و پیشین اشاره نمود.
در این سدها مسئله رسوب، کیفیت آب، عدم ملاحظات اقتصادی اجتماعی وفرهنگی در خصوص نحوه بهره برداری از سد، شور شدن اراضی، تلفات آب، زه دار شدن اراضی، جابجایی مردم،عدم رشد و توسعه کشاورزی و عدم مدیریت بهره برداری مناسب به چشم می خورد.
در حالی که اگر ملاحظات زیست محیطی در طراحی و برنامه ریزی های اولیه به صورت گسترده و جامع مورد نظر قرار می‌گرفتند،برنامه‌های توسعه و احداث این گونه تأسیسات بزرگ و پرهزینه، حداقل پیامدهای زیست محیطی را در مناطق تحت نفوذ خود ایجاد می کرد.

یه