هفته آینده چندین آکادمی ورزشی در جنوب استان و به مرکزیت شهرستان جیرفت افتتاح خواهد شد.


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، ناصر گل محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: در ادامه این مرحله نیز هفته آینده چندین آکادمی ورزشی در جنوب استان و به مرکزیت شهرستان جیرفت افتتاح خواهد شد.
طرح توسعه ورزش همگانی و قهرمانی استان کرمان و در واقع سند توسعه ورزش استان کرمان دهه فجر سال گذشته در آیینی با حضور وزیر ورزش و جوانان، استاندار کرمان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان رونمایی شد.
برنامه هایی برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در این سند تدوین و در ورزش همگانی بخش هایی شامل اطلاع رسانی، آموزش مربیان، ورزش صبحگاهی، ورزش در پارک ها و فرهنگ سراها، ورزش در آموزش وپرورش، پایگاه ورزش سالمندان، ورزش محلات، ورزش کارکنان دولت در نظر گرفته شده است.
همچنین در بخش ورزش قهرمانی استعدادیابی با اولویت در رشته های والیبال، هندبال، بسکتبال، دوچرخه سواری، دو و میدانی، کشتی، کاراته، تکواندو، ووشو، پهلوانی و زورخانه ای، فوتبال و ژیمناستیک به عنوان گام نخست تعریف و تا حدودی کار نیز انجام شده است.
تامین و آموزش نیروهای متخصص، راه اندازی پایگاه های استعدادیابی و آموزش افراد مستعد، تشکیل کانون های آموزشی رشته های مختلف ورزشی، برگزاری مسابقات برای پیشبرد اهداف طرح توسعه، برگزاری المپیادهای ورزشی، پایگاه قهرمانی و ورزش جانبازان و معلولان از سایر بخش های ورزش قهرمانی در این سند است.