. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 3664 تاریخ انتشار : شنبه 21 شهریور 1394 | 22:04 ب.ظ

در مراسم نخستین جشن سینما و کتاب بیان شد: مردم جیرفت اولین مردمی بودند که به کتابخوانی و مطالعه اقدام کردند

به گزارش سایت کنارصندل، شب گذشته  نخستین مراسم جشن سینما و کتاب به همت خانه هنرمندان و خانه کتاب در خانه هنرمندان برگزار شد. این مراسم که با حضور سینماگران برگزار شد افرادی مثل مجید سرسنگی، مدیر عامل خانه هنرمندان، مجید غلامی مدیر عامل خانه کتاب، بهروز افخمی، کاظم هژیرآزاد، سیروس الوند، مسعود رایگان، مرجان شیرمحمدی، رویا تیموریان، نرگس […]

به گزارش سایت کنارصندل، شب گذشته  نخستین مراسم جشن سینما و کتاب به همت خانه هنرمندان و خانه کتاب در خانه هنرمندان برگزار شد.

این مراسم که با حضور سینماگران برگزار شد افرادی مثل مجید سرسنگی، مدیر عامل خانه هنرمندان، مجید غلامی مدیر عامل خانه کتاب، بهروز افخمی، کاظم هژیرآزاد، سیروس الوند، مسعود رایگان، مرجان شیرمحمدی، رویا تیموریان، نرگس آبیار، اندیشه فولاوند، سیروس ابراهیم زاده، بهاره رهنما، لیلا اوتادی، کیوان کسیریان، فرخ نعمت پور، سهیلا رضوی و…. حضور داشتند.

پس از تلاوت آیاتی از قرآن و سرود جمهوری اسلامی امیر کربلایی بازیگر تئاتر که مجری این برنامه بود برنامه را با ایجاد فضای شاد و مفرح آغاز کرد که این فضای شاد تا پایان مراسم حاضران را در سالن نگه داشت.

هنگامیکه استاد غلامحسین امیرخانی برای اعطای جایزه دعوت شدوی بیان کرد: مردم با چهره سینماگران آشنا هستند و فرهنگ انسان را به موجودی متفکر تبدیل می کند و در این موضوع کتاب نقش موثری دارد. اگر موقعیتی باشد تا از نویسندگان سینماگر تقدیر شود حتما این کار انجام می شود. 
 
وی افزود: من شاگرد کتاب هستم و به خاطر انتقال این معنا که کتابخوانی بهترین کار است یک خاطره را می گویم. اما باید بگویم که سرانه مطالعه در کشور ۲۰ دقیقه هم نیست باستان شناسان کشف کردند مردم جیرفت اولین مردمی بودند که به کتابخوانی و مطالعه اقدام کردند و این تمدن حتی صد سال قبل از کتابخوانی اروپاییان بوده است. 
 
وی عنوان کرد: مشغله های زندگی فرصت آشنایی با کتابهای فاخر را نمی دهد اما باید با کوچک کردن و کم حجم کردن کتاب ها این فرصت ایجاد شود.  
 
وی جایزه این بخش را به سیروس ابراهیم زاده تقدیم کرد.  

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + هفت =