نادر ملایی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری عنبرآباد در مراسم تقدیر از پذیرفته شدگان مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی:تربیت به عنوان یک اصل مهم در شکل گیری شخصیت کودک است


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت خبری تحلیلی کنارصندل، نادر ملایی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری عنبرآباد در مراسم تقدیر ازپذیرفته شدگان مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی عنبرآباد که با حضور جمعی از دانش آموزان و خانواده های آنان برگزار شد،ضمن اشاره به دو اصل مهم تعلیم و تربیت و تأثیر آن در شکل گیری شخصیت دانش آموزان، برنامه ریزی و مدیریت همه جانبه خانواده و مدرسه را در این خصوص مهم دانست.

نادر ملایی با اشاره به نقش مهم و تأثیر گزار خانواده بر رشد فکری و شخصیتی کودک گفت:خانواده مهمترين پناهگاه براي فرزندان است که بنابراین باید در این زمینه مدیریت هنرمندانه ای توسط والدین درراستای اهداف آموزشی و تربیتی به معرض اجرا در آید.
وی با اشاره به اولویت تربیت بر تعلیم گفت:والدین در تربیت فرزندان خود نقش مهم و سرنوشت‌سازی دارند. آنان باید برای فرزندان خود دوست و محرم باشند. دوستی پدر و مادر با فرزندان سبب می‌‌شود تا آنان بتوانند بدون ترس، مشکلات، دیده‌ها و شنیده‌های خود را به والدین گفته و از آنجایی که پدران و مادران با فکر، شخصیت و اخلاق فرزندان خود، آشنا هستندمی‌‌توانند راهنمای خوبی برای آنان باشند.‌
ملایی افزود: متاسفانه بسیاری از آسیب‌هایی که به مرور زمان گریبانگیر کودکان و نوجوانان می شود، توسط والدین و مربیان ناآگاه، از روی دلسوزی و محبت بی‌جا برای فرزندان ایجاد می‌‌شود.


نادر ملایی همچنین تقویت و ارتقاء رابطه بین خانه و مدرسه را با هدف یکسان سازی در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان گامی مهم در شکل گیری مناسب ابعاد شخصیتی دانش آموز و عدم ایجاد تعارض های مختلف رفتاری و عملکردی درآنان یکی از مهمترین عوامل در بحث تعلیم و تربیت دانست.
وی همچنین ضمن اشاره به آسیب های اجتماعی مختلف و موجود در سطح جامعه ،هوشیاری و آگاهی والدین و مربیان آموزشی و پرورشی را لازمه ی سالم سازی محیط خانواده و مدرسه در جهت عبور سالم کودکان و نوجوانان از مراحل بحرانی موجود دانست.
لازم به ذکر است که در این مراسم از دانش آموزان پذیرفته شده در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی با اهداء لوح سپاس و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

 

07ktrxanwg8jhruk0fjv pjrkgg8k6vivkkpg3pfq 968tsvoc0o4vxuj22d6p