. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 3966 تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 مهر 1394 | 17:08 ب.ظ

آغاز سال تحصلی ۹۴-۹۵با به صدا در آمدن زنگ مدرسه در بخش اسماعیلی

امام جمعه بخش اسماعیلی حاج آقا محمد حسن نوزایی در این مراسم گفت: دانش آموزان امید آینده ما هستند و باید همه ما به ویژه معلمین که مدرسه خانه دوم آنهاست در تربیت دانش آموزان محروم این منطقه بکوشندک ه اولیای این دانش آموزان امیدشان به فرزندانشان است . وی بیان داشت معلمین علاوه بر تربیت دانش آموزان […]

امام جمعه بخش اسماعیلی حاج آقا محمد حسن نوزایی در این مراسم گفت: دانش آموزان امید آینده ما هستند و باید همه ما به ویژه معلمین که مدرسه خانه دوم آنهاست در تربیت دانش آموزان محروم این منطقه بکوشندک ه اولیای این دانش آموزان امیدشان به فرزندانشان است .
وی بیان داشت معلمین علاوه بر تربیت دانش آموزان از نظر علمی و روح باید از نظر معنوی و آرمان ها اسلامی توجه ویژه داشته باشند که این دو در کنار هم یک فرد موفق در آینده تربیت می شود که برای نظام و مملکتش  افتخار آفرین باشد و این بخش محروم اسماعیلی استعداد های خوبی در زمینه تحصیل دارد و باید به کمک معلمین شکوفا شود .
نوزایی در ادامه خواستار توجه بیشتر به فضای آموزشی بخش اسماعیلی شد تا چهره محرومیت از این بخش رخت بر بندد .
جهانگیر شهداد نژاد معاونت پشتیبانی مدیرت آموزش و پرورش جیرفت نیز در این مراسم حضور داشت گفت: بخش اسماعیلی جیرفت با حدود ۶۰مدرسه و تعداد ۵۳۳۰ نفر دانش آموز در مقاطع مختلف آغاز سال تحصلی جدید را شروع کردند و امسال ۶۲۰نفر کلاس اولی داریم که با توجه به مهاجر پذیر بودن بخش اسماعیلی احتمال افزایش این تعداد دانش آموزان وجود دارد .
وی در ادامه در خصوص کمبود معلم در بخش اسماعیلی افزود: با تمهیداتی که اندیشه شده ازجمله مدارس غیر انتفاعی رضوی با ۱۲ نیرو و در آغاز سال تحصیلی جدید با کمبود نیرو مواجه نیستیم ولی اگر با افزایش دانش آموزان در طول سال روبرو بشیویم این مشکل حل می شود.
شهداد نژاد در خصوص فضای آموزشی مدارس این بخش گفت: مدارس این بخش فرسوده اند و نیاز به تعمیر و حتی به ساخت مدارس جدید است و مجمع خیرین مدرسه ساز کشور قول مساعد دادند و این بخش محروم در اولویت می باشد و اکنون یک خیر مدرسه در روستای دهنو شهسوار از توابع بخش مشغول ساخت مدرسه می باشد تا اول آبان تحویل داده می شود و مدرسه استسنایی این بخش
به صورت ساختمان استیجاری آماده پذیرش این قشر دانش آموزان در بخش اسماعیلی می باشد .
معاونت پشتیبانی آموزش پرورش در خصوص تهیه کتب کمک درسی برای مقطع متوسطه در این بخش بیان کرد: با کمک خیرین این آمادگی را داریم این کتب در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.
مختار باقری نمایده آموزش پرورش بخش اسماعیلی هم در این مراسم گفت: تقارن زنگ مهر و مدرسه با هفته دفاع مقدس و روز عرفه می توان نوید بخش سال تحصیلی خوبی برای دانش آموزان محروم این منطقه باشد و از زمان استقرار نمایندگی در این بخش سعی شده مشکلات آموزشی این بخش تا حدودی بر طرف شود و نیاز به کار های اساسی دارد .
وی در ادامه بیان کرد: بی تردید پیروزی یک ملت در سایه علم و خرد است و باید برای ایران و آبادنی این کشور باید تلاش کنیم و وظیفه ما در سنگر علم این است که در تربیت دانش آموزان تمام تلاش خود را انجام بدهیم .
نماینده آموزش پروزش بخش اسماعیلی اضافه کرد: محیط خانواده محیطی عاطفی اشت و مدرسه اولین جایی است که دانش آموزان با محیط جامعه آشنا می شوند و وظیفه معلمین در این خصوص سنگین است .
وی در ادامه گفتند از اولیای دانش آموزان تقاضا داریم به مدرسه و تدریس فرزندانشان اهمیت بیشتری بدهند تا به کمک همین آینده سازان این بخش رو به سوی آبادنی برود.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک − 1 =