. پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 3979 تاریخ انتشار : شنبه 4 مهر 1394 | 11:54 ق.ظ

معاون جهاد کشاورزی جنوب کرمان عنوان کرد: کشاورزان از کشت بی‎رویه محصولاتی مانند سیب‎زمینی، پیاز، گوجه‎فرنگی و هندوانه خوداری کنند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: سازمان تسهیلات کافی برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در اختیار سرمایه‎گذاران قرار می‎دهد. به گزارش سایت کنارصندل، مهندس اسلام شاهرخی با تبریک آغاز فصل زراعی سال ۹۵-۹۴ به کشاورزان و تولیدکنندگان پرتلاش این منطقه اظهار داشت: امیدواریم، کشاورزان با عمل به توصیه‎های فنی و […]

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: سازمان تسهیلات کافی برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در اختیار سرمایه‎گذاران قرار می‎دهد.

به گزارش سایت کنارصندل، مهندس اسلام شاهرخی با تبریک آغاز فصل زراعی سال ۹۵-۹۴ به کشاورزان و تولیدکنندگان پرتلاش این منطقه اظهار داشت: امیدواریم، کشاورزان با عمل به توصیه‎های فنی و کارشناسی مجموعه سازمان و رعایت الگوی کشت ابلاغی از سوی مراکز خدمات سال زراعی موفقی را پشت سر بگذارند.

وی بیان داشت: سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با توجه به مصرف سرانه کشور، میزان تولید در استان‎های سردسیری و ذخیره انباری در این مناطق و همچنین هماهنگی معاونت زراعت و مدیر کل سبزی و صیفی وزارتخانه یک برنامه کشت تهیه و برای اجرا به مراکز خدمات ابلاغ کرده است.

شاهرخی تصریح کرد: بر همین اساس از کشاورزان تقاضا می‎شود به این برنامه ابلاغی توجه و عمل کرده و از کشت بی‎رویه محصولاتی مانند سیب‎زمینی، پیاز، گوجه‎فرنگی و هندوانه خوداری کنند.

وی افزود: در سال‎های اخیر در راستای توسعه کشاورزی منطقه تلاش‎های زیادی از جمله در زمینه توسعه مکانیزاسیون و تکنولوژی تولید کودهای ماکرو و میکرو، تغذیه مناسب، رعایت مسائل مضر زراعی، مبارزه با آفات و بیماری‎ها، اصلاح بذور هیبرید با ظرفیت تولید فراوان و … انجام گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: همچنین عملکرد محصولات در واحد سطح در کل کشور و به تبع آن در این منطقه چند برابر افزایش یافته است.

شاهرخی عنوان کرد: قطب‎های تولید این محصولات مانند اردبیل، همدان، خراسان و آذربایجان شرقی با ایجاد انبارهای فنی و سردخانه شرایط نگهداری مازاد تولید خود را فراهم کرده و با این اقدام خلأ و کمبود سیب‎زمینی و پیاز را که در ماه‎های پایانی سال با آن مواجه بودیم، برطرف می‎کنند.

وی ادامه داد: از طرفی با توجه به اینکه تولید این منطقه خارج از فصل است و پاییز و زمستان شرایط اقلیمی مناسبی برای تولید ندارند، باید هزینه‎های بیشتری بپردازیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اضافه کرد: به همین دلیل هزینه‎های تولید ما نسبت به این قطب‎های تولید بسیار زیادتر شده و نمی‎توانیم با آن‎ها رقابت کنیم.

شاهرخی خاطرنشان کرد: از طرفی هزینه حمل و نقل محصولات این منطقه به دلیل بعد فاصله تا بازار بسیار بیشتر از آن‎ها است و شرایط نگهداری از آن‎ها وجود ندارد.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه محصول سایر استان‎ها بعد از منطقه جنوب کرمان به ترتیب شرایط اقلیمی به دست می‎آید، کشاورزان چاره‎ای جز برداشت و ارائه آن به بازار در یک دوره زمانی کوتاه ندارند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =