تحلیل و نگاهی گذرا به عملکرد چندساله شورای اسلامی شهر کهنوج / به قلم آتش پیش کهنویی


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

گذری و نظری: حرف من به عنوان یک شهروند کهنوجی فقط با اعضا شورا شهر کهنوج میباشد و هیچ حرف و حدیثی با شهرداران که با نیت خدمت پا به عرصه مدیریت شهری کهنوج نهادند، ندارم.
برای همین ابتدا از اعضا شورا شهرمی پرسیم شما با آرای مردم وشهروندان کهنوج برگزیده شدید تا با انجام بهترین خدمتها بهترین خدمتگزار مردم باشید..اما امروزه که به کارنامه تان نگاهی میاندازیم…نمره تان قابل قبول نیست…چندبار تجدید آوردید..و دوباره امتحان دادید..و باز تجدید..اگراین روند ادامه یابد میترسم آخرکار قبول نشوید.
مشکل اصلی کار دراین مشکل شما گره خورده است، شما بجای اینکه باتوجه به نیازهای شهر و مردم مان شهردار را منصوب میکردید متاسفانه در راستای نیازها و برنامه های سیاسی جناح اصلاح طلبان شهرداری را انتخاب کردید.اگربگویید نه چنین نیست و توصیه اصلاح طلبان در انتصاب شهردار تاثیری نداشته است پس سوالم ازشما این است که بیشترین انگیزه و دلایل انتخاب شما از انتصاب اقای عطاپور چه بود؟
فاکتورهای انتخاب ایشان به عنوان شهردار چه و کدامها بوده است؟
عباس عطا پور شخصیت پرتلاش و دوست داشتنی است ودر شهرداری هم موفقیتهایی داشت اما هرچه بود خود شما ها از او راضی نشدید و او را کنارنهادید. چرایش را شما میدانید. ما فقط این برداشت داریم و میدانیم که این بار هم تجدید شدید..
درحالیکه شما میدانستید ایشان تا قبل از سمت شهردار بودن هیچگونه سابقه مدیریتی بجز مسولیت حراست اداره آب منطقه ای کهنوج را نداشته است.
اگر اقای عطا پور برنامه کاری جهت مدیریت شهری ارائه نموده چرا از سوی شورا شهر اعلام نگردیده ؟.

براستی آیا آن روزها گزینه ای بهتر از عطا پور در شهر کهنوج وجود نداشت ؟ یا اینکه داشت ولی انتخاب شما بنا بر توصیه جناح سیاسی خاصی بود.؟
از نظر بنده فشار سیاسی حاکم باعث انتخاب وی به عنوان شهردار کهنوج گردیده است ا روزی برسد که منصفی شهردار جدید در روز معارفه اش اعلام کند که این شهرداری به روزهای بحرانی خود رسیده است. و مهندس مبشر مدیرکل امور شهری استانداری و… وضعیت شهرداری کهنوج را بحرانی اعلام نمود.
وقتی انتخاب یک شهردار براساس علاقه و توصیه جناح های سیاسی باشد قطعا نتایج بهتری هم نخواهدداشت..
و چرا بار دیگر شورای شهر دست به انتخابی زد که اصلاح طلبان می خواستند؟ و دست به انتخاب شهردار جدید زده که آن هم کاملا پیداست بنابر توصیه های سران اصلاح طلبان است. و نیک می دانیم منصفی همین چند سال قبل شهرداربود. هر چند به مثل آزموده را آزمودن خطاست در مورد اقای منصفی صدق میکند و حتی سبب شده که ضعف عملکردی شورای شهر به حق وشایستگی های منصفی هم آسیب برسد..
* بسیاری از فرهیختگان کهنوجی در بیشتر نقاط استان و استانهای همجوار در حال خدمت هستند چرا شورا شهر برای انتخاب شهردار فانوس به دست در شهرستانها و استانهای همجوار به دنبال کسی می گردد تا آن کس را شهردار این شهر کنند؟؟
*آیا اعضا شورا شهر از سابقه درخشان مهندس مجید محمودی که تحصیلات و تجربیات گرانبهایی در خصوص مدیریت شهری دارد از سوی شورا شهر کهنوج با خبر نبودند؟
آیا از عملکرد و تواناییهای ایشان با توجه به گفته هایی که از ساختمان شورا شهر زمزمه میشود چون ایشان از طایفه و اصالتی وابسته به قوم لورگ دارد میگذرند و جهت کم کردن فشار افکار عمومی فقط به عنوان گزینه انتخاب میشود و در دقیقه نود اسم ایشان خط میخورد اگر به عنوان مثال مهندس محمودی به عنوان مثال شهردار کهنوج انتخاب میشد و در محلات لورگ نشین فعالیت مینمود آیا جزو عملکرد ایشان نوشته نمیشد یا محلات لورگ نشین کهنوج جز شهر محسوب نمیشوند که شورای شهر از انتخاب ایشان هراس دارد.. ؟
مگر مهندس براهویی درهمین کهنوج نبود ولی شورای شهر منوجان او را دید و برد و امروز یکی از شهرداران موفق است…چراچشمان شما مانند چشمهای شورای شهرهای دیگه تیزبین نیست؟
مگر مهندس بارخدا همین جا نیست؟ اما تنها جرم او جوانی است….مگر در۵ شهرستان جنوبی این همه مهندس نیستند؟ آیا یکی از این مهندسین کاربلد و دلسوز با این همه سابقه اندازه کسی که حتی یکماه هم سابقه مدیریت را هم نداشت برابرنیستند؟ یا اینکه مورد تایید جناح سیاسی نیستند؟
هر چند در هر دوره ای که شهرداران محترم در هر قسمتی از شهر دست به اقدام زده اند هیچ کس از عملکرد آنها خرده نگرفته چون بازهم قسمتی از شهر کهنوج در دست نوسازی و زیبا سازی میباشد.
به هر حال مردم کهنوج به شما اعتماد نموده وانتظار دارند به اعتمادشان پاسخ دهده شود..و گرنه خود مردم درانتخابات آینده پاسخ شورای شهر را می دهند.
اما شورای شهر تا اینجای کار در انتخاب شهردار موفق و باتجربه سهل انگاری نموده است.
اگر خاطر تان باشد در دوران مدیریت مهدی خواجه رشد و شکوفایی و سر زندگی شهر به چشم میخورد هر چند ایشان هم از طایفه لورگ بود و همه چنان خود را در همه مناطق شهری خرج میکرد..
در پایان باید بگویم: شهرداری جایی برای خدمت کردن است نه جایی برای برای بازیهای سیاسی .
کهنوج با مردمی شریف صبور و محجوب چرا حال وضع زندگیشان این باشد …؟
آیا عوارض شهری به صورت سالانه محاسبه و دریافت نمیشود؟ چرا هر رهگذری که از کهنوج عبور میکند نام کهنوج با آن همه سرعتگیر و دست انداز برای همیشه در ذهنش باقی میماند….؟

به قلم: آتش پیش کهنویــــــــــــــــــــی

انتشار این مطلب لزوما به معنی تایید آن از سوی مدیران سایت نمی باشد.