. پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 4222 تاریخ انتشار : دوشنبه 13 مهر 1394 | 04:54 ق.ظ

نشست کتاب و کتابخوانی با حضور تعدادی از مسئولین و فعالان کتابخانه ها برگزار شد/تصاویر

  به گزارش سایت خبری تحلیلی کنارصندل،محمود سالاری صبح دیروز در نشست کتاب و کتابخوانی که با حضور تعدادی از مسئولین و فعالان کتابخانه ها در فرمانداری جیرفت برگزار شد اظهار داشت: سرانه مطالعه  کشور ما ۱۸ دقیقه در روز است که  این میزان بسیار کم است و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.   سالاری […]

 

به گزارش سایت خبری تحلیلی کنارصندل،محمود سالاری صبح دیروز در نشست کتاب و کتابخوانی که با حضور تعدادی از مسئولین و فعالان کتابخانه ها در فرمانداری جیرفت برگزار شد اظهار داشت: سرانه مطالعه  کشور ما ۱۸ دقیقه در روز است که  این میزان بسیار کم است و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

 

سالاری افزود: در کشور ژاپن ۹۱ درصد مردم روزانه کتاب، مجله و روزنامه مطالعه می‌کنند که در این زمینه مقام اول دنیا را به خود اختصاص داده است.

 

وی با اشاره به فرهنگ غنی و دانشمندان بزرگ ایرانی در طول تاریخ خاطرنشان کرد: سرانه مطالعه کشور ما پایین است، لذا با توجه به فرهنگ غنی ایرانی در این زمینه باید آسیب‌شناسی انجام شود تا برنامه‌ریزی صحیحی در آینده داشته باشیم.

سالاری بیان داشت: کتاب یکی از جلوه‌های مهم فرهنگی است و باید بیشتر به نویسندگان داده شود.

 

وی با اشاره به آغاز فصل تحصیل در مدارس و دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: باید در مدارس با برگزاری بازدید از کتابخانه‌ها، مسابقات کتابخوانی و اهدای کتاب به عنوان جایزه زمینه جذب دانش‌آموزان و دانشجویان را به سمت کتاب فراهم کرد.

 

صالحی رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان جیرفت گفت: ۶هزار و۱۰۳ عضو فعال در کتابخانه های شهرستان وجود دارد که ۶۸ هزار و۲۳۸ نخسه کتاب در کل کتابخانه های عمومی شهرستان وجود دارد که روزانه ۶هزار نفر از این کتابخانه ها بازدید می کنند .

 

وی با اشاره به جمعیت ۲۵۰هزار نفری شهرستان جیرفت گفت:کتابخانه عمومی شهید مدنی تنها کتابخانه عمومی است و مشکلات زیادی دارد ، وی از شهرداران درخواست کرد که نیم درصد درآمدی که اختصاص به کتابخانه ها است را پرداخت نمایند که حدالمقدور ما بتوانیم هزینه های جاری کتابخانه را پرداخت نمائیم.

 

صالحی در مورد فعالیت های ۶ ماهه کتابخانه عمومی اظهار داشت : ما برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت های مختلف داشته ایم و همچنین برگزاری نقد کتاب،برگزاری دهه کرامت ،رحلت امام،و نصب سامانه ای که از طریق آن می توان به کل کتابخانه های کشور وصل شد و کتاب مورد نظر را تهیه کرد.

 

وی در بحث عمرانی کتابخانه نیز گفت: به دلیل اینکه شهرداران مشکلاتی که داشتند و پوا چندانی پرداخت نکردند ،اما با همان پول اندک ما یک سری فعالیت ها انجام دادیم از جمله رنگ آمیزی سالن های مطالعه ،سرامیک کف سالن های مطالعه، تعمیر حیاط کتابخانه، تعمیر سرویس ها ، شیشه گذاری و موکت کردن میزهای مطالعه و تهیه وسایل سرمایشی و گرمایشی را داشته ایم.

 

جعفر نیک نفس رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جیرفت گفت: ما در بحث کتاب یک سری نمایشگاه خصوصی در سال گذشته داشتیم که برگزار شد .

 

نیک نفس بیان کرد: ما باید یک تیم تحقیقی و پژوهشی برای  ریشه یابی  مشکلات کتاب و کتابخوانی تشکیل دهیم که این مشکلات مرتفع شود.

 

وی همچنین پیشنهاد یک غرفه دائمی کتاب در مرکز شهر و نشست هفتگی کتاب داران برای معرفی کتاب را دادند.

 

در پایان از فعالان کتاب تقدیر شد.

 

IMG_0295 IMG_0296  IMG_0294IMG_0318

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 14 =