استاندار کرمان در کارگروه گرد و غبار و احیای تالاب جازموریان : تالاب جازموریان مورد نگاه ویژه دولت قرار گیرد و تعیین‌تکلیف شود


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، علیرضا رزم‌حسینی ظهر امروز در کارگروه گرد و غبار و احیای تالاب جازموریان جنوب کرمان با حضور ابتکار رئیس سازمان محیط زیست، اظهار داشت: کارگروه گرد و غبار و احیای تالاب جازموریان در دولت تدبیر و امید در استان کرمان تشکیل شده است.

وی بیان داشت: تالاب جازموریان در کشور فراموش شده بود در حالی که در گذشته این تالاب به عنوان چاله آب استان کرمان تلقی می‌شده و محل پرورش دام و تولید علوفه و گیاهان دارویی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اما این تالاب به علت خشکسالی‌های سال‌های اخیر، کم‌توجهی و حفر چاه‌های غیرمجاز خشک شده است و به‌عنوان کانون بزرگ ریزگردها تلقی می‌شود.

استاندار کرمان یادآور شد: تالاب جازموریان در کرمان و سیستان و بلوچستان قرار دارد، اما دو سوم این تالاب در خاک کرمان است.

رزم‌حسینی تاکید کرد: ریزگردهایی که در تالاب جازموریان به وجود می‌آید، استان‌های کرمان، یزد، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان و ۱۵ میلیون نفر جمعیت این مناطق را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی عنوان کرد: پس از آن که بازدیدی از تالاب جازموریان داشتیم و وضعیت نامطلوب آن را مشاهده کردم، نامه‌ای را به رئیس سازمان محیط زیست کشور با موضوع این تالاب نوشتم و وی به کرمان آمد تا در این جلسه حضور یابد و این جلسه برای کرمان و کشور بسیار مهم است.

استاندار کرمان تصریح کرد: همان‌ طور که دریاچه ارومیه در دستور کار دولت قرار گرفته است، تالاب جازموریان نیز مورد نگاه ویژه دولت قرار گیرد و تعیین‌تکلیف شود.

رزم‌حسینی افزود: کانون ریزگردها در فهرج و ریگان هم وجود دارد و توفان‌های شن بسیار سهمگینی را در این شهرستان‌ها داریم که مردم یکدیگر را نمی‌بینند.

وی ابراز داشت: وقتی که بحث ریزگردها در خوزستان اتفاق می‌افتاد، این بحث سریعا رسانه‌ای می‌شود، اما مردم کرمان بسیار نجیب هستند و کمتر مطالبه‌گری دارند.

استاندار کرمان ابراز امیدواری کرد: با حضور ابتکار رئیس سازمان محیط زیست و نجار رئیس سازمان بحران کشور تصمیماتی گرفته شود تا مردم از آسیب‌های ریزگردها نجات یابند.

رزم‌حسینی تاکید کرد: مشکلات ریوی، سل و … به علت ریزگردها و گرد و غبار گریبانگیر مردم استان کرمان شده است.

منبع: فارس