حاشیه های جلسه دیروز/وقتی دو نماینده به سمت صالحی حمله کردند و پزشکی که نگران حال صالحی بود


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

از ابتدای آغاز جلسه علنی مجلس که تغییر دستور جلسه تصویب شد و بررسی طرح برجام در دستور کار مجلس قرار گرفت، مخالفان برجام با درخواست های تذکر و اخطارهای مکرر و غیر ضروری به نوعی سعی در تلف کردن زمان جلسه داشتند تا تصویب کلیات طرح به جلسات دیگر موکول شود.

هر چند که تا نیمه های جلسه علنی دیروز دوئل اصلی میان رئیس مجلس و علیرضا زاکانی به عنوان رئیس کمیسیون برجام بود که معتقد بود ارجاع طرح برجام به کمیسیون امنیت ملی خلاق قانون و آئین نامه داخلی مجلس بوده است اما پس از آنکه لاریجانی برای مدتی کوتاه از صحن مجلس خارج شد تا به گفته ايرج نديمي با تلفن کاظم جلالی با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تماسی را برقرار کند تا سخنان زاکانی را درباره عدم رضایت شورا از طرح برجام رد کند و محمدرضا باهنر به جای وی بر صندلی ریاست نشست، حاشیه ها رنگ دیگری به خود گرفت.

پیش از نطق زاکانی نیز نمایندگان مخالف برجام با تجمع جلوی جایگاه هیئت رئیسه شکل خروج از مجلس به خود گرفتند که همان آبستراکسیون بود البته آن ها خواستار این بودند که یک نفر دیگر به کسانی که مخالف و موافق صحبت می کنند اضافه شود که با تصمیم رئیس مجلس این اتفاق افتاد و آن ها پراکنده شده و در صندلی های خود مستقر شدند. در میان این نمایندگان پژمان فر، کریمی قدوسی، زارعی، زاکانی و کارخانه ای حضور پر رنگ تری داشتند و صدای اعتراض آن ها چندین بار با تذکر هیئت رئیسه روبرو شد.

البته این همه ماجرا نبود پس از اين نوبت به سخنان علی اکبر صالحی، مرد آرام و متین کابینه روحانی رسيد که پیش از این کمتر از وي عصبانیتی مشاهده شده بود. صالحی سخنانش را با آیه ای از قرآن شروع کرد تا مگر بتواند ناراحتی خود را از حرفی که از روح الله حسینیان شنیده کمتر کند اما سنگینی این حرف اهانت آمیز حسینيان خطاب به صالحی که گفته بود ” اگر من به قدرت برسم تو را در راکتور اراک دفن می کنم و رویت سیمان می ریزم” آنقدر معاون رئیس جمهور را عصبانی کرده بود که وی نتوانست خود را کنترل کند و برای اولین بار از کوره در رفت. طوری که به گفته یکی از نمایندگان پزشک مجلس صحبتهای صالحی به قدری همراه با ناراحتی بیان می شد که احتمال از حال رفتن وی به سبب ایست قلبی در صحن علنی مجلس وجود داشت.

پس از صحبت های صالحی و زمانی که وی در حال دادن توضیحات فنی بود دخیل عباس زارع زاده مهریزی،نماینده بافق و فرج الله عارفی، نماینده جیرفت قصد رفتن به سوی وی برای حمله را داشتند که با ممانعت عابد فتاحی و کمال الدین پیرموذن که در جلوی جایگاه ناطقین نقش بادیگارد را داشتند، رو برو شدند.

نکته جالب در این میان، نشستن آرام محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه بر صندلی خود بود.

ضمن اینکه نبویان نیز با صدای بلند اعتراض کرده و خواستار دادن اخطار و تذکر بود که از سوی هیئت رئیسه به آن ها اجازه داده نشد.

در این میان سید شریف حسینی، احمدرضا دستغیب و کاظم جلالی سعی در آرام کردن نمایندگان مخالف داشتند.
منبع: خبرآنلاین