دکتر اکبرآبادی: پیوست فرهنگی از مفاهیم نوپدید است


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

اکبرآبادی

 

 

مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه جیرفت گفت: مهم‎ترین برنامه‎های فرهنگی در دستور کار این دانشگاه، برپایی نمایشگاه اقوام ایرانی است.

 

محسن بتلاب‎ اکبرآبادی گفت: فرهنگ، مقوله‎ای گسترده است که تمام فعالیت‎های جامعه را در بر می‎گیرد.

 

وی بیان داشت: پیوست فرهنگی از مفاهیم نوپدید است که در پی واژگان راهبردی «مهندسی فرهنگ»، «مهندسی فرهنگی» و «مدیریت فرهنگی» توسط مقام معظم رهبری طرح شده است.

 

بتلاب‎اکبرآبادی تصریح کرد: علاوه بر اینکه این مقوله موضوع مراکز عمده سیاستگذاری قرار گرفته و اذهان بسیاری از مراکز علمی و تحقیقاتی و پژوهشگران را به خود معطوف کرده است.

 

وی افزود: وجه مشترک برداشت‎های گوناگون از پیوست فرهنگی توجه به بعد عملیاتی و تأثیرگذاری این موضوع در مدیریت فرهنگی کشور است.

 

بتلاب‎اکبرآبادی عنوان کرد: پیوست فرهنگی به عنوان ابزاری کارساز پیوند مدیریت راهبردی با مدیریت اجرایی کشور را با محوریت فرهنگ فراهم می‎سازد، زیرا تمام لایه‎ها و ابعاد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور در یک فرآیند تدریجی بدون وجود پیوست فرهنگی قابلیت اجرا ندارند.

 

مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه جیرفت ادامه داد: مدیریت فرهنگی دانشگاه با الگو قرار دادن این پیوست به تعیین راهکارها و اهداف فرهنگی همت گماشته است که بخشی از این فعالیت‎ها محدوده‎ای درون‎دانشگاهی و متناسب با نیازهای جامعه دانشگاهی دارد.

 

وی گفت: برای نمونه می‎توان به برپایی جشن‎ها و مراسم مناسبتی متعدد نام برد که از آن جمله فعالیت‎های انجمن‎های علمی، کانون‎های فرهنگی و هنری و تشکل‎های مذهبی و اسلامی دانشجویی است.

 

بتلاب‎اکبرآبادی همچنین با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید اضافه کرد: همزمان شدن آغاز سال تحصیلی با ایام سوگواری عاشورای حسینی فرصت و زمینه‎ای است که می‎تواند به نحو احسن فرهنگ عاشورایی را در دانشگاه جیرفت که یک مرز فرهنگی و عقیدتی است، ترویج دهد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه برنامه‎های فرهنگی زیادی در دست اجرا قرار دارد، بیان داشت: مهم‎ترین این برنامه‎ها توسعه کرسی‎های آزاداندیشی با محوریت موضوع‎های مذهبی و سیاسی، برپایی نمایشگاه اقوام ایرانی، برگزاری جشنواره حرکت در راستای استعدادیابی و نخبه‎پروری، میزبانی جشنواره تئاتر دانشجویی فجر در سطح دانشگاه‎های جنوب استان کرمان است.

 

مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه جیرفت در پایان اظهار داشت: ظرفیت فرهنگی دانشجویان به عنوان حاملان خرده‎فرهنگ‎های ایرانی فرصتی مغتنم برای دانشگاه و به ویژه جنوب استان کرمان است که می‎طلبد، متولیان فرهنگی مساعدت و همکاری لازم را در راستای استفاده از این ظرفیت به کار گیرند.