. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 4519 تاریخ انتشار : دوشنبه 27 مهر 1394 | 04:41 ق.ظ

ابراهیم سلیمانی به عنوان قاضی ویژه انتخابات شهرستان جیرفت تعیین شد

به گزارش سایت کنارصندل و به نقل از  فارس  مجید رستمی دادستان جیرفت در بحث انتخابات اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی بر مردم‌سالاری دینی متکی بوده و طی ۳۷ سال پس از انقلاب تاکنون ۳۲ انتخابات را برگزار کرده است. وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در هشتم […]

به گزارش سایت کنارصندل و به نقل از  فارس  مجید رستمی دادستان جیرفت در بحث انتخابات اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی بر مردم‌سالاری دینی متکی بوده و طی ۳۷ سال پس از انقلاب تاکنون ۳۲ انتخابات را برگزار کرده است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در هشتم اسفندماه سال‌جاری بیان داشت: ثبت‎نام نامزدهای انتخاباتی از ۲۸ آذر ماه تا چهارم دی ماه انجام می‎شود.

رستمی تصریح کرد: همچنین بررسی سوابق و استعلام کاندیداها از مراجع چهارگانه از ۲۵ آذر ماه آغاز می‌شود و تا ۹ دی ماه سال‌جاری ادامه می‌یابد.

وی با تأکید بر برگزاری انتخاباتی سالم و منسجم افزود: تمام مسئولان کشوری، استانی و به تبع آن شهرستان در پی این هستند که با ایجاد فضایی آرام و به دور از هرگونه جنجال و آشوب و صیانت و حفاظت از آرا مردم انتخاباتی سالم برگزار کنند.

رستمی با توجه به تدوین منشور اخلاق انتخاباتی در استان عنوان کرد: بر همین اساس در استان کرمان منشور اخلاق انتخاباتی با تکیه بر قانون و در راستای نظارت و تبیین الزامات قانونی تدوین شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت ادامه داد: مردم ایران بسیار هوشمند و دارای شعور سیاسی بالایی هستند و تمام جریان انتخابات و گفتار و رفتار کاندیداها را به طور دقیق رصد می‎کنند.

وی با تأکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی توسط تمام احزاب و گروه‎های سیاسی گفت: سخنرانان میتینگ‌های حزبی باید بدانند، مخاطبان آن‌ها مردمی فهیم بوده و همواره خواستار سربلندی میهن و برگزاری انتخاباتی آبرومند هستند.

رستمی ادامه داد: بر همین اساس می‎طلبد که کاندیداها با پرهیز از هرگونه وعده‎های دورغین و عوام‎فریبانه و تخریب سایر نامزدها در راستای برگزاری انتخاباتی آرام و بدون تشنج با مسئولان برگزاری آن همکاری لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: امیدواریم که مردم ایران به ویژه شهرستان جیرفت مانند ادوار گذشته با شور سیاسی و احساس مسئولیت حضوری حداکثری در انتخابات داشته باشند تا نقشه‎های دشمنان را نقش بر آب کرده و بار دیگر پرچم عزت و افتخار را برافرازند.

رستمی با بیان اینکه با متخلفان انتخاباتی قاطعانه برخورد می‎کنیم، خاطرنشان کرد: به کسانی که با بداخلاقی‌های انتخاباتی در پی آشوب و تشنج در فضای انتخاباتی شهرستان باشند، اطمینان می‎دهیم که دستگاه قضا با آنان بدون توجه به خط و جناح منسوب برخورد سخت و بازدارنده انجام می‎دهد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت اظهار داشت: بر همین اساس ابراهیم سلیمانی به عنوان قاضی ویژه انتخابات در این شهرستان تعیین شده است تا با تخلف‎های احتمالی در اسرع وقت و با جدیت برخورد کند.

رستمی تصریح کرد: با توجه به اینکه حضور مردم در انتخابات از نتیجه آن نیز مهم‎تر است و این امر مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده، باید مردم و مسئولان با همکاری و تعامل تلاش کنند تا این امر محقق شود.

وی خواستار همکاری اصحاب رسانه در زمینه برگزاری انتخابات شد و بیان داشت: این قشر به خوبی می‎توانند، فضای انتخابات را آرام نگاه دارند و علاوه بر روشنگری و شفاف‎سازی عملکرد نامزدهای انتخاباتی، مردم را به سوی انتخاب درست هدایت کنند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =