رئیس سازمان محیط زیست : وقوع پدیده «ال نینو» در کشور، قطعی است/ امیدواریم سیلاب در جنوب کرمان به آبگیری تالاب جازموریان بینجامد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

ال نینو یکی از چرخه‌های مشهور آب و هوایی جهان است که هر دو تا ۷ سال یکبار باعث ایجاد ناهنجاری‌های بزرگی در آب و هوای سراسر سیاره زمین می‌شود و به عبارتی یک تهدید تلقی می‌شود.

معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در این خصوص معتقد است: باید تهدیدات ناشی از ال نینو را کاهش داده و از وقوع آن به عنوان یک فرصت درست استفاده کنیم که این امر با پخش سیلاب‌ها و هدایت تالاب‌ها محقق می‌شود.

سیلاب کرمان و احیای جازموریان

تالاب جازموریان هم اکنون در استان کرمان به یکی از کانون‌های تولید گرد و غبار تبدیل شده و نگرانی بسیاری را برانگیخته است.

معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این باره می‌گوید: با وقوع سیلاب در جنوب کرمان امیدواریم که این سیلاب به آبگیری تالاب جازموریان بینجامد و این تالاب را که اکنون یکی از کانون‌های تولید گرد و غبار است از این وضعیت نجات یابد.

آماده باش تمامی دستگاه‌ها برای زمستان

با اینکه هنوز اختلاف نظر بر سر وقوع ال نینو در کشور وجود دارد ولی اگر واقعا اتفاق بیافتد چگونگی بروز آن قابل پیش بینی نیست و برای رخدادهای نابهنگام آمادگی و تجهیز امکانات از قبل ضروری است.

معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این خصوص می‌گوید: همه دستگاه‌های مسئول جلسه تشکیل دادند تا برای زمستان امسال در شرایط آماده باش قرار گیرند چرا که این پدیده در سطح هواشناسی جهانی پذیرفته شده و انکار نمی‌شود تعجب می‌کنم که سازمان هواشناسی ایران آن را رد می‌کند.

باشگاه خبرنگاران