. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 4752 تاریخ انتشار : دوشنبه 4 آبان 1394 | 14:25 ب.ظ

طرح پیشگیری از تنبلی چشم در مهدکودک های جیرفت آغاز شد / تصاویر

به گزارش سایت خبری تحلیلی کنارصندل، محمد رضانژاد رئیس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت بعد از ظهر امروز در آئین افتتاح طرح تنبلی چشم در این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چهارم آبان‌ماه افتتاحیه طرح تنبلی چشم برای پیشگیری از معلولیت بینایی است و با توجه به اهمیت تنبلی چشم در بروز معلولیت‌های بینایی در کودکان […]

به گزارش سایت خبری تحلیلی کنارصندل، محمد رضانژاد رئیس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت بعد از ظهر امروز در آئین افتتاح طرح تنبلی چشم در این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چهارم آبان‌ماه افتتاحیه طرح تنبلی چشم برای پیشگیری از معلولیت بینایی است و با توجه به اهمیت تنبلی چشم در بروز معلولیت‌های بینایی در کودکان و بزرگسالان هرسال این طرح در سراسر کشور توسط سازمان بهزیستی با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: در این طرح با توجه به اینکه تنبلی چشم یک بیماری خاموش است و هیچ علامت ظاهری دال بر بیماری وجود ندارد و هیچ شکایتی هم از طرف کودک برای اینکه خانواده متوجه به تنبلی شوند، وجود ندارد، اهمیت اجرای طرح دوچندان می‌شود.

رضانژاد افزود: بهترین سن برای درمان تنبلی چشم سنین زیر پنج سال است و هر چه سن بالاتر رود، درمان سخت‌تر می‌شود و هزینه‌های بالاتری دارد و در سن بالای ۱۰ سال غیرقابل درمان است و خیلی تأثیرگذاری ندارد.

وی با بیان اینکه در سن زیر پنج سال درمان بهتر انجام  و از محدودیت بینایی جلوگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: این طرح هر سال تا پایان آبان‌ماه در مراکز بهداشتی و مهد کودک‌ها برگزار می‌شود و در سال‌جاری هم ۱۲ هزار و ۳۹۲ کودک ۳ تا ۶ سال در شهرستان جیرفت باید در این طرح غربالگری شوند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت گفت: امیدواریم، در سال‌جاری بتوانیم، پوشش حداکثری در اجرای این طرح داشته باشیم که سال قبل پوشش ۵۴ درصدی داشتیم که نسبت به جمعیت، پوشش خوبی نداشتیم و تلاش داریم این میزان را به ۸۰ درصد برسانیم و گامی مؤثر در کاهش این بیماری داشته باشیم.

رضانژاد افزود: بعد از برگزاری این طرح که در طول یک ماه انجام می‌شود، پیگیری مراحل درمانی بچه‌های مشکوک از اهمیت زیادی برخوردار است که این یکی از وظایف مهم است که پیگیری کرده و به درمان قطعی برسند و امیدوارم، بتوانیم با حضور خانواده‌ها و همکاری نهادهای مرتبط درصد پوشش را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه این طرح در تمام مراکز مستقل و تمام مراکز بهداشت با همکاری بهداشت برگزار می‌شود، ادامه داد: هزینه این طرح غربالگری برای هر نفر در شهر یک‌هزار تومان است و در روستاها هزینه‌ای از خانواده‌ها دریافت نمی‌شود.

 

IMG_0533 IMG_0460 IMG_0466 IMG_0470 IMG_0472 IMG_0480 IMG_0491 IMG_0501 IMG_0503 IMG_0505 IMG_0512 IMG_0518 IMG_0524 IMG_0530 IMG_0532

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 10 =