. پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 4917 تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 آبان 1394 | 05:42 ق.ظ

در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان مطرح شد

مهلت ثبت قانونی وقایع حیاتی برای وفات ۱۰ روز و برای ولادت ۱۵ روز می باشد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی کنارصندل ، جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان جیرفت برگزار شد.     محمود سالاری معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری جیرفت با اشاره به اهمیت آمار و اطلاعات در برنامه ریزی به بیان اهمیت ثبت وقایع حیاتی در موعود مقرر پرداخت و اظهار داشت: امروزه داشتن آمار صحیح و کامل در […]

به گزارش سایت خبری تحلیلی کنارصندل ، جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان جیرفت برگزار شد.

 

IMG_0691

 

محمود سالاری معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری جیرفت با اشاره به اهمیت آمار و اطلاعات در برنامه ریزی به بیان اهمیت ثبت وقایع حیاتی در موعود مقرر پرداخت و اظهار داشت: امروزه داشتن آمار صحیح و کامل در تصمیم گیری های کشور نقش موثری دارد.

سالاری با اشاره به مهلت قانونی ثبت وقایع حیاتی گفت: مهلت ثبت قانونی وقایع حیاتی برای وفات ۱۰ روز و برای ولادت ۱۵ روز می باشد و همچنین برای ثبت ازدواج و طلاق بعد از رخداد واقعه است.

محمود سالاری در ادامه از اعضای شورا خواست تا ضمن اطلاع رسانی در ثبت به موقع این وقایع همکاری لازم را با اداره ثبت احوال داشته باشند.

 

IMG_0689

بهادری رئیس ثبت احوال جیرفت طی گزارشی آمار ۶ ماهه اول سال جاری را به بدین شرح اعلام نمود: در شهرستان جیرفت در سال جاری ۲۵۱۶ ولادت ، ۱۱۶۹ ازدواج ، ۱۶۲ طلاق و ۴۰۶ وفات به ثبت رسیده است.

بهادری اظهار کرد: در بحث وفات در شهرستان مشکل کم ثبتی به علت دریافت یارانه داریم و همچنین از هر ۷ ازدواج در شهرستان یک ازدواج منجر به طلاق می شود .

 

IMG_0693 IMG_0692 IMG_0694

 

در پایان جلسه مقرر گردید بیمارستان ها و پزشک قانونی آمار وقایع حیاتی را به صورت روزانه به ثبت احوال ارسال نمایند

و بخشداران از طریق دهیاران و شوراهای اسلامی در خصوص مهلت قانونی ثبت وقایع حیاتی اطلاع رسای نمایند

 همچنین نیروی انتظامی در خصوص احراز هویت افرادی که از طریق ثبت احوال استعلام می شوند با دقت بیشتری پاسخ دهد

و مرکز بهداشت از طریق تیم های سیار در روستاها و مناطق صعب العبور اطلاع رسانی لازم  در خصوص ثبت به موقع وقایع حیاتی بعمل آورد.

 

IMG_0690

 

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =