. سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 5185 تاریخ انتشار : شنبه 9 آبان 1394 | 21:17 ب.ظ

بازگرداندن پرنده ی شکاری به دامان دشت های  قلعه گنج 

به گزارش سایت کنارصندل, دو نفر از دوستداران محیط زیست در روستای چاه باغ در اراضی کشاورزی خود یک قطعه پرنده ی شکاری شاهین را که از ناحیه ی بال مصدوم و زخمی بود را پیدا و تحویل محیط بانی قلعه گنج نمودند. این پرنده که از ناحیه ی بال زخمی و قادر به پرواز […]

به گزارش سایت کنارصندل, دو نفر از دوستداران محیط زیست در روستای چاه باغ در اراضی کشاورزی خود یک قطعه پرنده ی شکاری شاهین را که از ناحیه ی بال مصدوم و زخمی بود را پیدا و تحویل محیط بانی قلعه گنج نمودند.

این پرنده که از ناحیه ی بال زخمی و قادر به پرواز کردن نبود توسط یکی از کشاورزان منطقه چاه باغ پیدا و جهت مداوا تحویل ماموران یگان حفاظت اداره  محیط زیست قلعه گنج شد تا پس از مداوا و بهبودی کامل به دامان دشت و طبیعت این شهرستان رهاسازی شود.

صمیمی مسول محیط بانی حفاظت محیط زیست قلعه گنج در این باره اظهار داشت:

“سارگپه”پا بلند که پرنده ی بومی ایران بوده و در زمره ی پرتدگان حفاظت شده قرار دارد  از راسته ی شاهین سانان و تیره ی عقابیان بوده که طول ان شصت تا شصت و پنج سانتیمتر و رنگ پر و بال بسیار متنوع قهوه ای مایل به خرمایی داشته و در دشت های وسیع و مناطق خشک و گاهی در کوهستان دیده می شود و معمولا روی زمین و گاهی روی درخت اشیانه میسازد این پرنده همانطور که قبلا نیز گفته شد از ناحیه ی بال زخمی بوده که پس از بهبود و نگه داری در اداره ی محیط زیست به دامان طبیعت رها می شود.

گزارش: ادیب حیدری

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − سه =