. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 5131 تاریخ انتشار : شنبه 9 آبان 1394 | 07:46 ق.ظ

دکتر واعظ مهدوی

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از مکان های فرهنگی و تاریخی جیرفت بازدید کرد / تصاویر

به گزارش سایت خبری تحلیلی کنارصندل ، معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و هئیت همراه از مکان های فرهنگی و تاریخی شهرستان جیرفت بازدید کردند.   ابتدا در بازدید از ورزشگاه تختی شهرستان جیرفت ،احمدامینی روش فرماندار جیرفت گفت: با توجه به جمعیت ۳۰۰هزار نفری جیرفت تمام بضاعت ما همین ورزشگاه است که سالن های […]

به گزارش سایت خبری تحلیلی کنارصندل ، معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و هئیت همراه از مکان های فرهنگی و تاریخی شهرستان جیرفت بازدید کردند.

 

IMG_1504

ابتدا در بازدید از ورزشگاه تختی شهرستان جیرفت ،احمدامینی روش فرماندار جیرفت گفت: با توجه به جمعیت ۳۰۰هزار نفری جیرفت تمام بضاعت ما همین ورزشگاه است که سالن های داخل آن هم به قبل از انقلاب بر می گردد و نیاز به توسعه و تجهیز دارد.

 

IMG_1435

 

امینی روش اظهار کرد : در شهرستان جیرفت ۵ بخش وجود دارد که در یکی از این بخش ها ۷۰ هزار نفر زندگی می کنند و معادل یک شهرستان است و خواستار توجه به بخش ها در بحث ورزشی شد و گفت : جوان ورزشکار ما چطور می تواند برای فعالیت های ورزشی از فاصله نزدیک به ۸۰ کیلومتری خود را به این ورزشگاه برساند،و این خیلی سخت و ناممکن است .

IMG_1440

فرماندار جیرفت با اشاره به مشکلات و فرسوده بودن مدارس این شهرستان گفت: در حال حاضر ۱۷۰مدرسه در جیرفت فرسوده وتخریبی هستند که نیاز به مقاوم سازی وبازسازی دارند.

امینی روش هم با بیان اینکه در مراکز بخشهای جبالبارز ساردوئیه واسماعیلی ومرکزی جیرفت هم مدارس غیر مقاوم بسیار زیادی وجود دارند گفت: این مدارس به ویژه در زمستان جان دانش آموزان را مورد تهدید قرار می دهد.

IMG_1504 IMG_1488IMG_1450IMG_1449IMG_1457IMG_1483IMG_1460IMG_1467

احمد اسکندری نسب رئیس آموزش وپرورش جیرفت در بازدید از تعدادی از مدارس جیرفت و هنرستان فنی حرفه ای شهید بهشتی گفت : متاسفانه دانش آموزان ما در فضای بد آموزشی درس می خوانند و از امنیت جانی برخوردار نیستند.

اسکندری نسب بیان کرد : متاسفانه ساخت و ساز مدارس در شهرستان خیلی کم است.و تعدادی از پروژه ها هم نیمه تمام مانده اند.

IMG_1521 IMG_1523 IMG_1522

همچنین در بازدید از زمین ساخت موزه جیرفت اعلام شد: این موزه از سال ۱۳۹۰کلنگ زنی شده است وهمچنان با حفر یک گودال باقی مانده است.

IMG_1536 IMG_1534

فرماندار جیرفت از نبود مکانی مناسب برای اشیای تاریخی جیرفت خبر داد وگفت: به دلیل نبود فضای مناسب اشیای برگشت داده شده از کشور انگلستان در خارج از جیرفت نگهداری می شوند.

IMG_1553 IMG_1559 IMG_1560

در بازدید از شهر قدیم وتپه های باستانی کنارصندل هم مدیر پایگاه جنوب شرق گفت:با توجه به کاوشهای صورت گرفته و نبود اعتبار مورد نیاز برای کاوشها ادامه مطالعات متوقف شده است.

سلیمانی افزود: شهر قدیم جیرفت ومسجد جامع شهر قدیم که در پی کاوشهایی به دست آمده اکنون به علت نبود پوشش مناسب در معرض خطر نابودی است که می طلبد اعتباری فوری برای این بخش دیده شود.

IMG_1738

بهادر جوشنی دهیار روستای کنارصندل با تشکر از فرماندار جیرفت و معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری و خدمات دولت تدبیر و امید در این روستا گفت: ما در بحث خدمات دهی به گردشگران خارجی و داخلی هنوز مشکلاتی داریم که نیاز به همکاری است.

 

IMG_1670 IMG_1683 IMG_1626 IMG_1651

در پایان از پروژه های دانشگاه جیرفت هم از جمله مسجد و خوابگاه های دانشجویی وکتابخانه دانشگاه مورد بازدید قرار گرفت.

 

IMG_1754 IMG_1751

در جمع بندی پایانی در دانشگاه جیرفت ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد جنوب کرمان گفت:با توجه به وسعت منطقه جنوب کرمان نیاز است که برنامه‌ریزی‌های فرهنگی انجام شود، این موضوع می‌طلبد که همتی انجام تا معضلات منطقه رفع شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌های فرهنگی منطقه بیان داشت: مجتمع‌هایی در جنوب کرمان راه‌اندازی شده است که مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان قلعه‌گنج ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ناتمام است و شهرستان فاریاب هم نیاز به احداث یک مجتمع دارد تا کارهای فرهنگی انجام شود.

IMG_1762

حسینی با بیان اینکه عملیات احداث ساختمان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هم از منابع داخلی این وزارتخانه آغاز شده است که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: نیاز به احداث فرهنگسراها در منطقه ضروری است و با توجه به اینکه هنرمندان خوبی در جنوب کرمان حضور دارند، سالن آمفی‌تئاتر در منطقه نداریم.

وی با بیان اینکه اتفاق‌هایی باید رقم بخورد که تاکنون در این زمینه کاری توسط استان انجام نشده است و تمام اقدامات توسط وزارتخانه بوده است، خاطرنشان کرد: خانه مطبوعات جنوب جدا شده و نیاز است که حمایت شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: در بحث قرآنی فعالیت‌های خوبی انجام شده است و ۸۰ مؤسسه قرآنی در منطقه فعالیت دارند و ۴۸۰ کانون فرهنگی و هنری راه‌اندازی شده که نیاز به حمایت دارند.

حسینی ادامه داد: با توجه به مشکلات و معضلات جنوب کرمان نیاز است که مسئولان همت کنند تا حداقل این مشکلات مرتفع شوند و در صورت لزوم، از این وضعیت گزارش ارائه می‌دهیم تا منطقه از این مظلومیت خارج شود.

وی عنوان داشت: اقدامات اقتصادی بدون توجه به مسائل فرهنگی فایده ندارد، زیرا همه مقوله‌ها به فرهنگ بر می‌گردد، چرا فرهنگ را فراموش کردیم اگر به فرهنگ رسیدگی کنیم، این میزان مشکلات را در جامعه نداریم.

حسینی با بیان اینکه جنوب کرمان سینما ندارد، چون صنعت سینما مقرون به صرفه نیست و کسی نیست که در این مقوله ورود پیدا کند، اظهار داشت: با توجه به اینکه رسانه‌ها این منطقه جلوتر هستند، اما این توان را نداریم که به این بخش رسیدگی کنیم.

IMG_1764

احمد امینی‌روش فرماندار جیرفت نیز در این نشست اظهار داشت: در هر بخش شهرستان با توجه به وجود جمعیت قابل توجه و استعدادهای خوب در زمینه‌های مختلف و توانمندی جوانان اما فضای مناسب برای پرداختن به این زمینه‌ها نداریم.

وی با اشاره به لزوم ایجاد سالن‌های چند منظوره برای اقدامات فرهنگی و ورزشی در بخش‌های شهرستان جیرفت بیان داشت: با توجه به تهدیدهای اجتماعی و فقر فرهنگی که در منطقه ریشه دارد، لزوم کار در این زمینه‌ها مشهود است.

امینی‌روش با بیان اینکه اگر پروژه‌های عمرانی را تعطیل کنیم و به سمت کارهای فرهنگی برویم، ارزش دارد، ادامه داد: از فضاهای ورزشی جیرفت امروز بازدید کردیم، ورزشگاه تختی گنجایش ۳۰۰ هزار نفر را دارد که زیرساخت آن مربوط به قبل از انقلاب است.

فرماندار جیرفت با بیان اینکه در مرکز بخش امکانات فضای ورزشی نداریم، افزود: در این هفت شهرستان جنوبی کرمان با این تمدن کهن هنوز یک اداره میراث و فرهنگی در منطقه وجود ندارد.

IMG_1781

 

دولت برای تکمیل فوری طرحهای نیمه تمام فرهنگی و ورزشی، از مردم و بخش خصوصی کمک میگیرد .

محمدرضا واعظ مهدوی معاون امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در سفر به جیرفت گفت: با توجه به نیمه تمام ماندن برخی طرحهای فرهنگی و ورزشی مهم در شهرستانهای مختلف ، درصورتیکه ۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز تکمیل این طرحها از طریق مشارکت مردم و مسئولین محلی تامین شود دولت ۵۰ درصد مابقی را به صورت فوری تامین خواهد کرد .

IMG_1768

واعظ مهدوی با بیان اینکه عزم دولت برای تکمیل طرحهای نیمه تمام فرهنگی و ورزشی جدی است گفت درصورت مشارکت شرکتهای بخش خصوصی در اتمام این طرحها نیز دولت از محل کمکهای فنی و اعتباری به این شرکتها تسهیلات با سود ۴ درصد پرداخت میکند. وی توضیح داد این کمک برای مشارکت در ساخت سالنهای ورزشی ، سینما و سالنهای نمایش اختصاص میابد و دولت مابه التفاوت این سود را به بانکها میپردازد .

IMG_1553 IMG_1539 IMG_1578 IMG_1574 IMG_1577IMG_1591 IMG_1580 IMG_1585 IMG_1594 IMG_1603 IMG_1666 IMG_1634IMG_1693 IMG_1683 IMG_1696 IMG_1712 IMG_1717 IMG_1723 IMG_1726 IMG_1735IMG_1773IMG_1757

منبع خبر:فارس

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + دو =