نمایندگی میراث فرهنگی جیرفت به اداره تبدیل می شود.


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل ،معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: نمایندگی میراث فرهنگی جیرفت به اداره تبدیل می شود.

 

IMG_2635
سعید شیرکوند عصر پنج شنبه در جمع خبرنگاران در این شهرستان اظهار داشت: در کشور شهرستان‌هایی وجود دارد که هنوز در سطح نمایندگی هستند.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه بخشی از نمایندگی‌های میراث فرهنگی در کشور به اداره تبدیل می‌شوند، بیان کرد: جیرفت یکی از شهرستان‌هایی است که نمایندگی آن به اداره تبدیل می‌شود.

شیرکوند تصریح کرد: با توجه به سایت تاریخی موجود در جیرفت که بخشی از کاوش‌های اولیه در آن انجام شده است، نتایج بسیار خوبی هم بدست آمده است که نشان داده این کاوش ها به نتایج دقیق‌تری خواهد رسید و می‌تواند تحولی در تمدن بشری به لحاظ فهم گذشته بشری ایجاد کند.

IMG_2627

 

وی با بیان اینکه شهرستان جیرفت از لحاظ باستانی قابلیت ثبت جهانی دارد افزود: همه مجموعه شهرستان باید تلاش گسترده‌ای برای این مهم داشته باشند و سازمان نیز به این مسئله توجه ویژه‌ای دارد.

شیرکوند خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود شهرستان‌هایی که از یک تاریخی برخوردار هستند موزه ایجاد شود و از بخش خصوصی هم برای مشارکت و احداث موزه‌ها کمک گرفته می‌شود.

وی عنوان کرد: برای احداث موزه جیرفت، گام‌های اولیه آن برداشته شده است و به خاطر کسر بودجه معطل مانده که امیدوارم این مشکل نیز برطرف شود چرا که موزه هویت تاریخی شهرستان است.