فرماندار جیرفت:قول مساعد معاونت عمرانی استانداری در تأمین اعتبار مورد نیاز برای احداث سیل‌بندها و کمک به شهرداری‌ها


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت خبری تحلیلی کنارصندل ، صبح امروز فرماندار جیرفت در جلسه مدیریت بحران این شهرستان  از قول مساعد معاونت عمرانی استانداری کرمان در تأمین اعتبار لازم خبر داد و گفت: در تأمین اعتبار مورد نیاز برای احداث سیل‌بندها و کمک به شهرداری‌ها قول مساعدت و همکاری داده شد.

IMG_2979

امینی روش با اشاره به اعلام مرکز هواشناسی مبنی بر کاهش دمای هوا و بارندگی طی روزهای اخیر بیان داشت: بارندگی و حوادثی مانند آتش‌سوزی، طغیان رودخانه‌ها و سیل را داشته‌ایم که گروه‌های امداد و نجات با حضور به‌موقع تلاش کردند، میزان خسارات و تلفات به حداقل برسد و در وقوع سیل جبالبارز، ساردوئیه و بخش مرکزی گروه‌هایی به منطقه اعزام شده و در کمترین زمان ممکن راه‌های مواصلاتی، روستایی و عشایری بازگشایی شد که نشان از آمادگی بالای دستگاه‌های اجرایی دارد.

IMG_2989

امینی‌روش بیان کرد:با توجه به گزارشات مرکز هواشناسی، بارندگی در پیش داریم باید آماده باشیم و همه مسئولان باید به این نکته توجه کنند که هیچ عذر و بهانه‌ای در این راستا پذیرفته نیست.

فرماندار جیرفت از برگزاری مانور عملیاتی غیرنظامی مقابله با بلایای طبیعی کشور برای نخستین‌بار در جیرفت خبر داد و بیان داشت: مقدمات برگزاری بزرگترین مانور در جیرفت آماده است که امیدواریم در حاشیه آن بتوانیم با حضور مسئولان رده بالای کشوری مشکلات و کاستی‌ها در منطقه را برطرف کنیم.

امینی روش گفت:زمستان سردی را در پیش داریم و به صورت مکتوب اعلام شده که پیش‌بینی اینکه مردم در محاصره سیل و سرما باشند، وجود دارد و هیچ عذر و یا نداشتن امکانات قابل قبول نیست.

امینی‌روش افزود: اداره برق باید پیش‌بینی سوخت نیروگاه‌ها را در نظر بگیرد و دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز باید امکانات مورد نیاز را برای چنین مواقعی تأمین کند و فراهم‌کردن کالاهای مورد نیاز توسط بازرگانی صورت گیرد.

وی افزود: در بخش راه، اورژانس و هلال‌احمر امکانات خوبی داریم و بعضی مواقع مشاهده شده که با کمترین امکانات اقدامات خوبی انجام شده است و تفسیر و توجیه و نبود اعتبار پذیرفته نیست.

فرماندار جیرفت یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی و اعضای ستاد مدیریت بحران سال گذشته در بخش‌های مختلف نشان دادند با وجود اینکه گردنه‌های برف‌گیر داشتیم اما این مسیرها مسدود نشدند و همه در خدمت مردم بودند که امید است این روند در سال‌جاری هم ادامه داشته باشد.

IMG_3007

 

جعفر جلالی بخشدار بخش اسماعیلی گفت: جاده محور جیرفت به بلوک در زمان بروز سیل سه تا چهار ساعت مسدود می‌شود، زیرا هنوز چندین بخش از جاده اصلی زیرسازی نشده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته در بخش اسماعیلی مدیریت درستی انجام نشده است، افزود: با ابراز تأسف منازل مسکونی و اراضی کشاورزی در مسیر سیل احداث شده‌اند.

جلالی خاطر نشان کرد: در بخش اسماعیلی روستایی که در معرض خطر سیل نباشد، وجود ندارد و مسئولان استانی و شهرستانی باید به این بخش توجه بیشتری داشته باشند، زیرا در صورت بارندگی‌های شدید خسارت جانی و مالی زیادی بر جای گذشته می‌شود.

IMG_3004

بخشدار مرکزی جیرفت نیز در این جلسه گفت: چندین روستا در این منطقه داریم که همیشه دچار آب‌گرفتگی می‌شوند که نیاز مبرم به سیل بند است.

منصور نعمتی بیان کرد: ایجاد سیل در روستای باغباغوئیه همیشه مورد بحث است و این روستا نزدیک به هفتصدمتر نیاز به احداث سیل بند بتونی دارد و همچنین پلی که بین ابوذریه و این روستا است به اعتبار ملی نیاز دارد.

وی ابراز داشت: روستاهای متعددی هم هستند که بیشتر هدایت حاشیه و آب رودخانه‌های سطحی را دارند و مرز خرمی که در بالادست روستای‌های بخش مرکزی احداث شده در بیشتر مکان‌ها تخریب شده و منجر به تخریب روستاهای پایین‌دست در زمان بارندگی به صورت سیل‌آسا می‌شوند.

IMG_2997 IMG_2983 bbbbbbbbbbbbb IMG_2981